Kätilö vastaa,jos kysymyksiä löytyy.
Kommentit (38)
Siis 56 cm/5 kg? Ja ennustaako syntymäpituus aikuispituutta?
Iso tulossa
Itse sain km:n 5 viikkoa sitten (rv5+6)ja viimeksi kk tulleet elokuussa....Eikö luulisi jo kohta tulevan vai miksi/missä viipyvät...?
supistuksia?
Millainen synnytys on tiedossa jos voi?
ja ovatko sen oireet erilaisia uin tavallisen masennuksen?
Useimmiten on sokeritasapainossa häiriötä äidillä. Joskus kuitenkin ei ole,ja silloin iso koko selittyy perintätekijöillä,joko äiti,isä tai molemmat ovat olleet isoja vauvoja. Pituus todennäköisesti tasoittuu ajan kanssa,
klö
Odottele rauhassa vielä n. kuukausi,että hormonitoimintasi ehtii palautua. Jos ei sitten kuulu vuotoa etkä ole raskaana uudelleen,lääkärille ja pieni hormonikuuri päälle. klö
Esikoinen oli 4,3 kg ja synnytys oli " nopeahko" 6,5 h. Nyt tulossa (jostain syystä) paljon pienempi vauva, arvio max 3,5 kg ja pelottaa että tulee yhdessä viuhauksessa, etenkin kun paikat alkavat olla jo melko kypsät ja kipeitä suppareita tullut jo viikkokausia, rv 38.
Joskus kohdunsuussa on rakenteellinen heikkous,jolloin lyhenee ja avautuu ilman supistuksia. Enteilee ennenaikaista synnytystä. Joskus laitetaan lanka kohdunsuuta tukemaan. Tulehdukset täytyy poissulkea,sillä myös tulehdus voi aiheuttaa kohdunsuun kypsymisen.
klö
Onko loppuraskauden hiivasta jotain haitaa vauvalle, tai synnytystä ajatellen? Mä en saa aikaa lääkäriin, ja tuskat on kovat ton helkutin hiivan suhteen!!!
ovulaatio oli 15.10 ja kuukautiset alko 25.10
eikö tuosta tule 9 päivää eli oliko liian lyhyt aika kiinnittymisen mahdollisuudeksi? Ja olen kuullu, että 6:na päivänä hedelmöittymisestä mahdollinen sikiö kiinnittyy pitääkö tämä paikkansaa?
Yleensä viimeistään ensimmäisen puolen vuoden aikana. Ei eroa sanottavasti " tavallisesta" masennuksesta. Haluttomuutta,voimattomuutta,alakuloa,unettomuutta jne. klö
ja tämä lopulta johtanut käynnistykssen, seurataanko toista raskautta tarkemmin?
Moinen termi on minulle ihan vieras,mutta arvelisin aivan alkuraskauden keskenmenoa,jolloin kuukautiset tulevat vain muutaman päivän myöhässä eikä raskaus ole kunnolla ehtinyt edes alkaa.
klö
Ei vauvojen koolla ole niinkään suurta merkitystä kuin synnytysten lukumäärällä ja kestolla. Pienempi on jonkinverran helpompi tietysti ponnistaa maailmaan,mutta toinen synnytys yleensä menee muutenkin nopeammin. Jos matka sairaalaan vie aikaa,lähde hyvissä ajoin.
klö
Kannattaisi hoitaa. Hiiva haurastuttaa alapääsi kudoksia ja limakalvoja(repeämävaara) ja voi tarttua vauvan suuhun sammaksena. Et tähän lääkäriä tarvitse,haet apteekista reseptittä saatavia hiivalääkkeitä,niitä saa käyttää. klö
Kyllä pitäisi ehtiä kiinnittyä. klö
Aivan normaali raskausseuranta ja jos siinä jotain ongelmia ilmenee,sitten tarkemmin. Ethän tupakoi?
klö
Mielellään saisi olla kokonaan loppunut ennen niin rankkaa liikuntaa,että toivut kunnolla. klö