Mistä tietää että nuoruus on mennyt hukkaan
Kommentit (33)
Jos on kersa jaloissa eikä miestä näy missään ja ikää on kaksikymmentä niin siinä on ainakin elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Minne hukkaan? Ryyppäsit kai tarpeeksi etkä ollut mikään kilttis??
En ryypännyt ollenkaan.
No, jos sen on käyttänyt koulukiusaamiseen, vanhempiensa kiusaamiseen, opettajien häiritsimiseen, laiskotellut koulussa, rikollisuuteen, ryöstelyn, pahoinpitelyihin, päihteitten käyttöön, prostituutioon.
Jos taas on ollut epävarma itsestään, toiveistaan, masentunut jne, niin tuolloin ei itse aktiivisesti ole nuoruuttaan pilannut. Ehkä se ei ole toivottu nuoruus, mutta elämä on joskus kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kersa jaloissa eikä miestä näy missään ja ikää on kaksikymmentä niin siinä on ainakin elämä pilalla.
Miten on pilalla. Ei enää eletä mitään 50 lukua. Elämä ei ole milloinkaan pilalla aina voi kääntää uuden sivun.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin pilalla?
Jos jää kotiin tai vanhempien nurkkiin, ei uskalla tehdä mitään, ei hankkia ystäviä, eikä uskalla lähestyä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tilannehan saattaa olla monin tavoin hyvä. Jos on lapsi jo parikymppisenä, niin sittenhän se aikuistuu ja muuttaa pois silloin, kun itse on vielä suht nuori, eikä mikään vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää kotiin tai vanhempien nurkkiin, ei uskalla tehdä mitään, ei hankkia ystäviä, eikä uskalla lähestyä ketään.
Kaiken voi tehdä myöhemminkin. Toisille uskallus tulee vanhempana.
Nuoruuden voi tuhlata mut sitä ei voi säästää.
Harmi vain, että nuorena ei itse tajua eikä usko, kun kokeneemmat kertovat, mitä kaikkea kannattaisi tehdä kun vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne hukkaan? Ryyppäsit kai tarpeeksi etkä ollut mikään kilttis??
En ryypännyt ollenkaan.
Varmaan vielä kilttiskin, eipä ihme että kaduttaa.
Kyllä minä ihan vakavissani väitän, että tälläkin palstalla on monia, jotka hukkaavat nuoruutensa. Sen sijaan, että he eläisivät täysillä, hankkisivat elämyksiä ja kokemuksia, nauttisivat elämästään, tekisivät asioita jotka kuuluvat nuoruuteen, he viettävät aikansa hakkaamalla näppistä tai kännykkää ja istumalla yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Perustelut mua kiinnostaa. Itse sain lapset yli 30-vuotiaana, mutta silti musta ei tullut suositun bändin sanoittajaa tai ministeriä.
Eräällä, jolla oli alle 20-vuotiaana kersa jaloissa, niin tuli.
Vierailija kirjoitti:
Harmi vain, että nuorena ei itse tajua eikä usko, kun kokeneemmat kertovat, mitä kaikkea kannattaisi tehdä kun vielä voi.
Juuri näin. Minusta on käsittämätöntä, että länsimaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa asuvat nuoret ihmiset tuhlaavat parhaat vuotensa siihen, että istuvat betonikuutioissaan swaippailemassa Tinderiä, roikkumassa tällä ja muilla palstoilla ja pelaamassa tietokonepelejä. Olisi niin paljon muutakin mitä voisi tehdä, enkä todellakaan viittaa alkoholiin tai seksiin.
Mutta jossain vaiheessa hekin tulevat sen ymmärtämään ja se tulee olemaan kova paikka.
Vierailija kirjoitti:
tai ei saa tehdä mitään
Vierailija kirjoitti:
Miksei nuoruutta voisi elää myöhemmin, esim. nelikymppisenä?
Mulla oli laimea nuoruus, en bilettänyt enkä matkustellut, keskityin opiskeluihin ja olin ns kiltti tyttö. Elämä alkoi vasta kun pääsin kunnolla työelämään, löysin miehen ja hänen kanssaan aloin matkustella ja tehdä muutakin kivaa. Nyt nelikymppisenä elän elämäni parasta aikaa, olen huipulla työelämässä, minulla on paljon vapaa-aikaa ja harrastuksia, hankin jopa moottoripyörän jolla tykkään ajella. Elämä ei voisi olla parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nuoruutta voisi elää myöhemmin, esim. nelikymppisenä?
Se ei ole silloin nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Kun haikailet menneeseen enemmän kuin katselet tulevaisuuteen.
Tuosta tietää että on vanha, mutta ei nuoruus silti välttämättä ole mennyt hukkaan.
Kun haikailet menneeseen enemmän kuin katselet tulevaisuuteen.