Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joita ei huvita ostaa omille lapsille lahjoja?

Vierailija
12.12.2011 |

Mistä saisi innon ostaa lahjoja lapsilleen? Meillä on useampi lapsi, joilla on kaikkea maan ja taivaan väliltä. Yksi lapsista ei koskaan leiki/pelaa millään leluillaan, vaan ne ovat tyhjänpanttina. Silti toivoo aina joka joulu kalliita juttuja. Siksikikään ei huvittaisi ostaa mitään.

Pari lahjaa / lapsi on hankittu. Tämä todella paljon vähemmän mitä koskaan ennen. Siksi pelkään, miten lapset pettyvät.

Miten te muut ratkaisette tämän, ostatte tavaraa, vaikka vanhaakin on nurkat täynnä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina vähän sikäli "pulassa", että meillä lapsilla on yleensä vain muutama ihan kohtuullinen toive. Ja lahjan antajia kymmenen...Olen joko isoimmat toiveet ostanut itse, ja keksinyt sukulaisille sukka-vesiväri-palapeli- linjalta toiveita. Tai toivonut useammalta sukulaiselta yhteisenä isompia juttuja.

Mutta aina jää vähän sellainen olo, että itselle ei jää hankittavaa :O

Mites teillä, se lapsi joka ei leiki, kai hän jotakin tekee? Hanki siihen liittyvää. Jos vaan makaa ja räkii kattoon, osta suojalasit=)

Vierailija
2/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulun tartte olla krääsäjuhla, ihan oikeasti. Yritä järjestää jotain muuta siihen jouluun, mikä jää lasten mieleen.

Tuntuu että toi lahjojenosto on semmosta kilpavarustelua eikä se yksin lasten syytä ole, vaan vanhemmat hakevat lahjakaupasta sitä hyvää vanhemmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasinkin jo tuolla aiemmin, että minäkään en suostu ostamaan yhtään lelua enkä peliä kun talo tulvii entisiä. Sen sijaan voisit ostaa esim elokuvaliput, tai jonnekin ´muuhun viihdepaikkaan tai lahjakortti laskettelemaan yms. Minä ostin meidänn pojille vain yhden heidän toivomansa: toiselle kännykän ja toiselle 25 euron lumilaudan. Muut lahjat on lamppu, fleece-peitot, sarjakuvataskukirjat, karkkia, sulkapallomaila. Sanoin jo etukäteen ettei yhtään peliä tai lelua tule. Eivät olleet moksiskaan.

Vierailija
4/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 unohti vastata kysymykseen :)

En osta leluja väkipakolla, vaan jos ideat loppuu hankitaan/toivotaan tarpeellista, kuten rukkasia ym.

Enkä väkisin osta itse lapsille paljoa, kun saavat sukulaisilta niin runsaasti.

Pyrin rajoittamaan krääsän määrää, ja meillä on lapsilla oikeastaan vain muutamia tiettyjä lelusarjoja, joihin lisäosia toivotaan aina kun mahdollista. Ja tietty kirjoja ym yleishyödyllistä.

Vierailija
5/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans talo täynnä jo tavaraa. Mun kaveri sanoi tässä ihan vasta hyvin, että jouluksi kannattaa ostaa sellaista, mitä lapset joka tapauksessa tarvitsee keväällä. Meillä isompi on toivonut e-bookia (minusta on hyvä kannustaa tuommoista esiteiniä lukemaan eli hirmu hyvä toive) ja sählymailaa. En kertakaikkiaan keksi mitään syytä miksi en ostaisi noita.

Lisäksi kannatan tosi paljon aineettomia lahjoja. Leffaliput tai teatteriliput tms. on tosi kivoja.

Pienemmälle mietin vielä jonkun soittimen ostoa.

Vierailija
6/9 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain jouluna ja synttäreillä, muuten hyvin harvoin. Näin sitä kamaa ei kerry hirveästi ja lapset on tosi onnellisia saamistaan lahjoista.

Jos joku lelu jää leikkimättä, niin lahjoitan tai myyn pois. Mutta vasta vuoden/vuosien päästä, koska joskus lelu on pitkään leikkimättä ja taas sille keksitään lisää käyttöä.

Monet lelut on niin valmiiksi mietittyjä ettei niillä voi leikkiä kuin jotain tiettyä kaavamaista juttua. Niistä olen huomannut että ei jaksa kauan viehättää -esim. zhuzhu pets radat. Tyttö haluaa kovasti kun on niin ihanan näköisiä härpäkkeitä mutta kokemuksesta viisastuneena jätän ne kauppaan.

Vierailija
7/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan makaa ja räkii kattoon, osta suojalasit=)

Suojalasit ja sylkykuppi, joulun ykkäslahjatoive! Nyt joka kotiin, vain 9,90 persetti!

Vierailija
8/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala, jos jätän lahjojen hankinnan joulun jälkeen? Lapset saavat varmasti isältään ja sukulaisiltaan jotain tilpehööriä, mä en varmaankaan leluja hommaa, vaan ehkä jotain kirjoja mieluummin.

Vierailija
9/9 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tärkeää että lapsi kokee että hänen toiveellaan on merkitystä ja että kivoja asioita voi tapahtua! Siksi haluan ostaa sellaisen lahjan, jota lapsi nimenomaan on toivonut.

Usein tämä lahja on se, jolla leikitään jouluna, muttei niin kamalasti sen jälkeen. Ostan lisäksi jotain sellaista mistä kuvittelen olevan iloa pidempään.

Emme osta ihan kamalan montaa lahjaa, ehkä noin 4 tai 5 jokaiselle lapselle. Suvulta ym. ei tule juurikaan lahjoja. Ennen joulua lapset saavat etsiä huoneistaan X kpl leluja joilla ei leiki ja ne laitetaan pois. Lahjoitetaan eteen päin tai laitetaan roskiin, tavarasta ja sen kunnosta riippuen. On hyvä oppia tekemään tilaa uudelle ja välillä luopumaan.