Jos miehelläsi olisi toinen nainen,
mitä ajattelisit ja tekisit? En ole koskaan joutunut tuohon tilanteeseen, mutta luettuani vaikkapa tämän päivän kirjoituksia tällä palstalla tulin miettineeksi, että minullekin voi noin käydä.
En laittaisi miestä valitsemaan itseni tai sen toisen välillä-miksi pitäisi? Valintansa hän olisi jo tehnyt ja sen myötä en haluaisi elää enää päivääkään hänen kanssaan.
Kommentit (7)
olisi valmis päästämään miestä vapaaksi uuden naisen kanssa. Varmaan sinnittelisin ja houkuttelisin miehen jättämään naisen. Jonkin ajan kuluttua katkeruuksissani hakisin varmaan itse eroa, kun olisin varmistanut taloudellisen tilanteeni ja oman hyvinvointini. En voisi ikinä unohtaa ja antaa anteeksi pettämistä. Pienemmätkin asiat sattuvat minuun todella voimakkaasti. Toki ajattelen nyt ja haluan sanoa, että en halua muuta kuin että rakkaani olisi onnellinen. Se vain ei taida olla totta.
Äkkipikainen minä sanoisi että mies lentää pihalle ja heti, mutta koska se nyt kuitenkin on isänä ihan hyvä niin ehkä haluaisin sitten kuitenkin yön nukuttuani jatkaa sen kanssa jonkinlaista yhteiselämää siltä kannalta, ellei se sitten haluaisi saman tien muuttaa sen toisen naisensa luokse.
Meillä on onneksi sen verran iso kämppä että mies voisi alkuun muuttaa vierashuoneeseen, ja voisimme sitten siitä asetelmasta lähtien alkaa purkaa tilannetta ja riidellä niitä riitoja pois.
Jos kyse ei olisi yksittäisestä kännipanosta vaan ihan toisesta naisesta niin eroon tämä varmaan päättyisi, mutta en usko että se oikeasti tapahtuisi yhdessä yössä.
Ja miehellä saattaa olla vuosien aikana useita toisia naisia?
Onko nainen silloin liian kiltti ja uskoo toistuvasti miehen parantavan tapansa?
ja jatkaa vaan vuodesta toiseen. Samaan veerrattavissa ton pettämisen kanssa.
kiusattavan itseään. Ehkä lapsuuskodin malli ollut jo repaleinen ja paremmasta ei tietoa.
tunnen naisen, jonka miehellä on ollut useitakin kakkos- ja kolmossuhteita. Nainen tietää niistä kaikista, mutta ne eivät hetkauta häntä pätkääkään. Hänellä on itsellään rahaa, ulkonäköä erinomaisesti etenevä ura, hyvinkäyttäytyvät ja koulussa menestyvät lapset, kotiapulainen... en ylipäänsä tiedä, mitä hänellä ei olisi tai mitä hän ei halutessaan saisi. Ja miehensäkin saa luokseen tekemään ihan mitä haluaa kun sormeaan nostaa. LIsäksi se pystyy tapaamaan näitä naisia ilman että mikään ongelma näkyy sen käytöksestä, puheesta, äänensävystä, silmistä - mitään ongelmaa ei kai ole. Kai sillä on varaa antaa ukkonsa naida vaikka pöydänjalkaa. Kaikki kuitenkin tietää, että mies ei vaihtaisi mistään hinnasta ja kun vaimo sitten joskus sitä sormeaan nostaa, ukko hyppää heti kuin opetettu sirkuskoira liekehtivän vanteen läpi ja pyytää rapsutusta.
Joskus kuvittelen, että pystyisin itse samaa, mutta onneksi ei ol arvinnut kokeilla.
saisi mennä. Minua rakastava ja kunnioittava ihminen ei todellakaan tekisi niin, että pitäisi sivusuhdetta toisen kanssa. Tai harrastaisi jatkuvaa pettämistä eri ihmisten kanssa.
Yksi,itse tunnustettu syvää katumusta osoittaen, tehty hairahdus olisi vielä ehkä anteeksiannettavissa. Mutta tosi tilanteessa en tiedä palautuisiko luottamus.