Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän lapset syövät joulupöydässä, jos eivät tykkää kinkusta ja laatikoista?

Vierailija
12.12.2011 |

Meillä on yleensä ollut itse savustettua nieriää ja siikaa, ja niistä tykkäävät. 10v pitää nykyään myös kinkusta, mutta 7v ei. Ajattelin, josko laittaisin sellaista vanhanajan makaronilaatikkoa ja palapaistia. Hirvenlihapullia on myöskin tarjolla.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu on juhla, ja kaikille yritetään saada mieluiset herkut.

Lapset ovat toivoneet uunilohta ja sen kanssa on keitettyjä perunoita.

Pitävät myös tuoreista salaateista ja vihanniksesti, niistä tulee yksi tarjoilulautanen.

Vierailija
22/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasssa lapsuudessani joulupöydässä oli aina (lihatonta) makaronilaatikkoa, joka kinkun ja rosollin ohella oli ainoa minulle maistunut jouluruoka. Nykyään syön kaikkia jouluruokia suurella nautinnolla, vaikka minua ei lapsena pakotettukaan niitä syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siitä ei tykkää, sitä ei tarvitse maistaa kuin 10 vuotta. Sen jälkeen ei tarvitse enää.

Määrään minä!

Vierailija
24/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitettavasti olen kalallekkin allerginen. Syön perunaa ja karjalanpaistia ja kinkkua leivänpäällä.

Vierailija
25/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aina on löytynyt syötävää. Sitäpaitsi joulupöydässä on alkupaloista jälkiruokaan niin paljon ruokaa, että ei kyllä kukaan lapsi sinä iltana nälkäiseksi jää. Mitään erityisiä ruokia lapsille ei ole tehty, ei jouluna eikä muutenkaan.

Vierailija
26/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joulupöydässä on jokaiselle jotakin.

Vierailija
27/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkää kinkusta tai lanttu- ja porkkanalaatikoista...

Vierailija
28/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siitä ei tykkää, sitä ei tarvitse maistaa kuin 10 vuotta. Sen jälkeen ei tarvitse enää.

Määrään minä!

Milloin olet ehtinyt haukkaamaan pierua? Minä en ole vieläkään saanut yhtään kiinni.

Vierailija
29/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipää, herneitä, poika tykkää kaloista myös.

Eipä ole ollut ongelmaa, ostan laatikoita aikuisten tarpeisiin.

Vierailija
30/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa, lämminsavulohta ja herneitä.

Syö kyllä myös pieniä määriä kinkkua ja porkkanalaatikkoa ja joululimppua.

Emme ole koskaan tehneet mitään ylimääräistä suvun lapsille. Joulupöydässä on aina niin paljon erilaisia ruokia, että makaronilaatikoita, lihapullia tai nakkeja tmv ei ole tarvinnut tehdä. Ja juu, tiedän että makaronilaatikko kuuluu tiettyjen alueiden joulupöytään. Ei kuitenkaan meidän.

Vierailija
31/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syö kuin kinkkua, herneitä ja karjalanpiirakoita, nirso lapsi ei syö jouluruoista kuin riisipuuroa.

Ostan itselleni pienen rasiat laatikoita.

Tänä jouluna kinkun seuraksi tehdään itse pariisinperunoita tai lohkoperunoita, salaatti, keitettyjä punajuuria, muita kasviksia ja karjalanpiirakoita. Ehkä myös lihapullia lapselle. Riisipuuroa teen myös paljon, sillä tykätään kaikki siitä. Harkitsen vielä, ostanko tänä vuonna itsellenikään laatikoita tai kalaa. Ehkä teen kompromissin ja syön samaa kasvissosetta mitä vauvallekin teen jouluna.. Tuleehan siinä hyvä alkupalakeitto kun oman annokseni maustan reilummalla kädellä ja kermalla..;)

Itse tykkään jouluruoista, mutta ei niitä montaa päivää syödä. Max 2-3.

Vierailija
32/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kinkku, rosolli ja lanttulaatikko. Jos eivät syö, niin voi voi.

Vierailija
33/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pitää edes maistaa jokaista jouluruokaa, eli noin 10 eri ruokaa. Jos lapsille ei ala maistua, niin pakko käyttää sitten vanhaa hyväksi havaittua nenänpuristuskonstia. Ja vaimo lappaa haarukalla ruokaa samalla, kunhan eka suu aukeaa.

Toivottavasti tää on vain heikkotasoinen vitsi.

Vierailija
34/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mitään eri vapauksia antaa jouluaterialla. Pikemminkin mitä juhlavampi tilaisuus, niin sitä tiukempi kurin tulee olla. Eihän siitä nyt tulis mitään jos arkena ruoka maittaa, mutta sitten juhlapöydässä ruvetaan nirsoilemaan, niin että joutuu sukujuhlissa häpeämään silmät päästään.

Joten samat konstit käytössä tänäkin jouluna jos ei rupea ruoka maistumaan.

Vierailija
35/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkunaakin syövät, samoin salaattia ja perunaa. Joskus tehty lihapullia lapsille.

Ruokaa on niin paljon, että kaikille löytyy jotain.

Vierailija
36/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uunilohta, sekä perunalaatikkoa joka minun tekemänä on hyvin erinlaista kuin se kaupan, paremminkin juustoista perunasoselaatikkoa :)

Vierailija
37/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mäti ja lämminsavulohi. Kinkkukin tosin menee hyvin uunijuuresten kanssa. Mitään "lastenruokia" ei erikseen laitella

Vierailija
38/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoavat kinkkua :D Minä en lisäksi syö ollenkaan peruna- tai lanttulaatikkoa, yhhhyhh!

Niimpä meillä onkin valmiina mummolasta 8v:lle sellainen kimpale kinkkua ja me muut syödään MEIDÄN PERHEEN 15v perinteen mukaista jouluruokaa.

En ymmärrä miksi kaikkien perheiden jouluruokien pitäisi olla samat??

Meillä syödään hirvenpaistia, perunoita ja lisäkkeitä tähän pääruokana.

Rosollia vaahdolla on koska siitä pidämme kaikki ja porkkanalaatikosta myös (sen teen myös itse). Yhdet valmislaatikot on myös lanttua ja imellettyä perunaa, 12v ja mies syö niitä.

Lisäksi uunilohta on koska kaikki tykkäävät siitä ja erinlaisia uunikasviksia.

Jälkiruokana ei todellakaan ole mitään luumuista, kaikki inhoamme :D vaan irish coffee hyydykekakku ja pipareita.

Suklaata yms näitä on, torttuja ei. Illalla sitten pasteijoita ja aamulla riisipuuroa kun ne on tykättyjä :)

Vierailija
39/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakit, ranskalaiset yms ei minusta kuulu joulupöytään paitsi ehkä sitten iltapalaksi.

Eikö lapsille voisi kuitenkin tehdä jotain muuta juhlavampaa, minä miellän nakit yms niin arkisiksi?

Esim noi hirvenlihapullat ja bataattisosekeitto kuulosti juhlavammilta ja kuitenkin varmasti menis lapsillekin...

43

Vierailija
40/93 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loho menee myös ja tietysti karjalanpiirakat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän