Jään vuoden alusta osittaiselle hoitovapaalle - hehkutusta
Jes, ihan mahtavaa, vihdoinkin sain sen aikaiseksi! Vuoden alusta siis nelipäiväistä työviikkoa ja lisää laatuaikaa viisivuotiaani kanssa. Huippua!!!
Kommentit (23)
sitten tein 4 päivänä viiden työt ja uuvuin täysin.
No tämä riski tietysti on olemassa. Katsotaan miten toimii. Itsestähän se tietysti on paljon kiinni.
Kakkoselle en viitsi edes vastata. ap
vain neljän päivän työpanosta ettei käy niin, että joudut tekemään neljässä päivässä viiden päivän työt?
Lapselle se yksi päivä ei ole yhtään mitään. Seitsemän päivää viikossa olisi.
Heh, heti eka vastaus heittää kurat ap:n naamalle.
Nainen todellakin on naiselle susi...
vain neljän päivän työpanosta ettei käy niin, että joudut tekemään neljässä päivässä viiden päivän työt?
No, teen sen mitä neljässä kerkeää;) Vakavasti puhuen, asiantuntijaduuni, jossa tämä puoli on kyllä ihan hyvin huomioitu.
Olen ollut myös osittaisella hoitovapaalla aika kauan, ja kahteen otteeseen. Helpottaa elämää, mutta en nyt tiedä onko siinä mitään hehkuttamista..
Heh, heti eka vastaus heittää kurat ap:n naamalle.
Nainen todellakin on naiselle susi...
ja lasten mielenterveysongelmista myöhemmällä iällä + itsemurhista?
Olin kaksi vuotta nelipäiväisenä ja kyllä 3 pv:n viikonloppu on ihan toista. Ja lapsen kanssa ehti viettää sen perjantain rauhassa. Kyllä tuntuu. Suosittelen!
No tämä riski tietysti on olemassa. Katsotaan miten toimii. Itsestähän se tietysti on paljon kiinni. Kakkoselle en viitsi edes vastata. ap
Jos sanot kovin usein ei, aletaan epäillä osaamistasi!
ja 3 pvää kotona. en näe lapsia yhtään sen enempää, sillä niillä on pitkät koulupäivät, lopetan ennen kuin ne tulevat kotiin.
Minä olen ollut osittaisella hoitovapaalla 11 kk, lapsi ollut hoidossa 5h/päivä 5 päivää viikossa. Nyt lapsukainen täyttää 2 v ja on isän vuoro aloittaa osittainen hoitovapaa. Hän tekee 4-päiväistä viikkoa. Minusta osittainen hoitovapaa on ihan mahtava systeemi.
Yksi päivä lisää laatuaikaa viisivuotiaan kanssa kuulostaa loistavalle! Hassua tuo jonkun kommentti 7pv:stä - aika harva 5v nyt kotona enää on, mielestäni sen ikäinen ihan oikeasti jo pärjää ja tarvitsee kodin ulkopuolista elämää.
Toivotaan että työt pysyy sovituissa rajoissa!
ottaneet ovat ensimmäisenä irtisanottavien listalla. Työnantajan tulkinta on, että työnteko ei kiinnosta ja tavallaan se onkin ihan oikein. Miksi pitää töissä henkilöitä jotka eivät halua tehdä töitä kun työhalukkaita on jonoksi asti?
ottaneet ovat ensimmäisenä irtisanottavien listalla. Työnantajan tulkinta on, että työnteko ei kiinnosta ja tavallaan se onkin ihan oikein. Miksi pitää töissä henkilöitä jotka eivät halua tehdä töitä kun työhalukkaita on jonoksi asti?
No tämä nyt ei voisi vähempää huolettaa. a) irtisanomisia ei meillä tule, b) usko tai älä, olen osittaisesta hoitovapaasta huolimatta se, joka halutaan pitää. Työnantaja nimenomaan korosti suhtautuvansa tähän erittäin positiivisesti, koska uskoo sen pitävän minut motivoituneempana. Totta!
...miten "henkisesti kypsiä" ja "ihmisinä avarakatseisempia" äidit ovat. HAHHAHHAHHAA! Näinhän te aina itseänne markkinoitte.
Eden näin hyväntahtoiseen aloitukseen ei juuri muuta kuin vittuilua. Onnittelut ap, hienosta päätöksestä. Yksikin vapaapäivä lisää viikossa todellakin MERKITSEE arjen pyörityksessä.
Yksi päivä lisää laatuaikaa viisivuotiaan kanssa kuulostaa loistavalle! Hassua tuo jonkun kommentti 7pv:stä - aika harva 5v nyt kotona enää on, mielestäni sen ikäinen ihan oikeasti jo pärjää ja tarvitsee kodin ulkopuolista elämää. Toivotaan että työt pysyy sovituissa rajoissa!
Kiitos, toivotaan näin!
Työaika 6.30-12.30. Lapsi puolipäiväisenä päiväkodissa, olen hakemassa heti 12.30 jälkeen, ekaluokkalainen tulee koulusta suoraan kotiin. Aivan mahtavaa. Aion olla niin kauan kuin mahdollista
...mutta voin kertoa, että lisävapaapäivät vaikutaa ihan pirusti lapseen. Teen kolmivuorotyötä ja pitkiä päiviä kerran viikossa, eli saan niistä ylimääräisiä vapaita. Lapset 5v ja 6v ovat hoidossa/eskarissa vain noin 3 päivää viikossa ja lisääntyneet vapaat on rauhoittaneet lapsia paljon. Yksinkertaisesti vain enemmän aikaa heille, pelaamista, uimahallireissuja jne, lapsuudesta nauttimista. Eskaritypyni on niin etevä, että olisi ollut LTO:n mukaan jo koulukypsä eli ei niin haittaa vaikkei viitenä päivänä eskarissa ole. Osaa aakkoset etuperin, takaperin, kertolaskuja ja lähes lukea. Tekee tehtäväkirjoja into piukena kotonakin. Tämä selvitys ihan sen vuoksi, ennenkuin joku toinen katkera tiukkis kommentoi asiaa :D
Tsemppiä aloittajalle, nauttikaa yhteisestä ajasta :)
Meillä hoitovapaalla olijat ja osittaista hoitovapaata ottaneet ovat ensimmäisenä irtisanottavien listalla. Työnantajan tulkinta on, että työnteko ei kiinnosta ja tavallaan se onkin ihan oikein. Miksi pitää töissä henkilöitä jotka eivät halua tehdä töitä kun työhalukkaita on jonoksi asti?
Monissa työpaikoissa tämä irtisanomissuoja koskee myös osittaisella hoitovapaalla olijoita. Tietääkseni virallista kantaa osittaisiin ei ole, mutta monet työnantajat eivät halua riskeerata.
Itse asiaan. Todella hieno päätös! Ja ainakin minun tuttavapiirissä kaikilla on toiminut hyvin eikä työmäärä ole kasvanut samaksi kuin muilla.