Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä jouluruuat on "pakko" tehdä itse?

12.12.2011 |

Tänä vuonna on töitä ennen joulua enemmän kuin muille jakaa ja jouluvalmisteluille ei jää juuri aikaa. Pitää siis paljon ostaa ihan valmiina.

Mitkä tuotteet tekisit itse, jos kaikkeen ei siis ole aikaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi ostaa kaupasta valmiina, mikään joulu ei siihen kaadu! Joten AP relax!!!

Itse pyrinkin joka joulu tekemään mahdollisimman vähän itse. Ollaan pyydetty anopilta lahjaksi lanttu- ja porkkanalaatikot ja annos karjalanpaistia (kaikkia näitä eläkkeellä oleva anoppi tekee vähän suuremmat satsit, joista antaa osan meille). Kinkkua ei syödä ja savukalaa saa kaupasta valmiina.

Itse teen ainoastaan rosollin ja imelletyn perunalaatikon Oolannin pakasteperunasta, tulee parempaa ja lähes ikioman äidin tekemän veroista. Rosolliresepti on peräisin äidiltäni, joka on saanut sen taas omalta äidiltään, joten se on tehtävä itse. Niin hyvää ja pehmoisen ja makean makuista en ole missään muualla saanut :).

Tortut teen kaupan valmiista VOItaikinasta. jälkkäri-luumurahka on helppo ja nopea vatkata aattona vaikka ruoan jälkeen.

Meillä nautitaan stressittömästä joulusta, suosittelen!

Vierailija
42/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en osaa enkä jaksa tehdä ja Saarioinen on liian valmisruokaa. Onko olemassa jotain edullista pitopalvelua tai ravintola-alan amista Helsigissä mistä voisi ostaa?

Palmialta saa mielestäni hyvät laatikot, olemme sieltä ottaneet nyt kahtena vuonna ja on ollut hyviä. Saa siis tilattua Palmian ravintoloista ympäri Helsinkiä. Suosittelen peruna-bataattilaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakat. Jos ok-hyviä ostaa valmiina menee pitkä penni eivätkä silti ole lähellekään itse tehtyjä...

Vierailija
44/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suolakalan tekisin myös itse, tekeminen on todella nopeaa ja kilohinta murto-osa valmiina ostetusta. kaljatkin tekisin samoista syistä ja maunkin takia. pussimänjästä toki, en mäskeistä :)

Vierailija
45/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuronkin tekisin, haudekattilassa sitä ei varsinaisesti tarvitse keitellä ja noin perusruuan ostaminen valmiina olisi yksinkertaisesti henkinen mahdottomuus :)

Vierailija
46/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommat voi jakaa:

itse tehdään:

- torttutaikina 2 vkoa ennen pakkaseen, paistetaan aattoaamuna (inhoan kaupan taikinoita)

- piparit paistetaan 1 vko ennen valmistaikinasta (ennen tein taikinankin itse, enää en jaksa)

- piparien koristelusta ja piparitalosta vastaavat mies ja kuopus

- saaristolaisleipä, 2 vkoa ennen pakkaseen - paranee vaan

- sinappi tehdään pari päivää ennen aattoa (must!)

- graavikalan tekee anoppi

- jälkiruuasta vastaa poika ja miniä

- kakun joulupöytään (mousse tms) tekee isot tyttäret

- lanttulaatikon tuo yksi tyttäristä

- lohihässäkän alkuruuaksi teen itse aattona

- muuten onkin vain kinkun (tuore, luomu) ja uunijuuresten paistoa vaille valmista:)

Mädit yms tulee tietty valmiina kaupasta

Vierailija
47/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 l puuro josta riittää vielä joulupäivän aamuksikin

Vierailija
48/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee joka vuosi. Aloitan ajoissa. Suunnittelen hyvin.

Laatikot on jo tehty aikaa sitten valmiiksi pakastimeen.

Kalat ja ne haen myöhemmin kaupasta ja teen ne. Samoin kinkku pakasteesta.

Leivon ajoissa muutamat kakut pakastimeen. Ainoa minkä ostan valmiina on piparitaikina.

Muun teen itse hyvistä raaka-aineista.

Vierailija
49/49 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat

Kinkku

Rosolli

Imelletty perunalaatikko

Lihapasteijat

Lanttulaatikko

Teen muutakin, mutta näitä en voi ostaa kaupasta. Käyn töissä, mutta karjalanpiirakat ja pasteijat on tehty viikonloppuna pakastimeen.

Kinkku laitetaan aattoyöksi uuniin, rosollin teen aaton aattoiltana, lanttulaatikko tulee nykyisin valmiista soseesta aattoiltapäivänä. Kun tekee laatikot valmissoseesta, säästää aikaa ihan hirmuisesti.