Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenmyrkytykseen kuoleminen. Miten se verenmyrkytys todetaan ja milloin ei voida enää auttaa?

Vierailija
25.01.2025 |

Asiantuntijaa paikalla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeella. Voi kuolla tunneissa jos tulehtunut alue on esim. sydämen alueella.

Vierailija
2/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepsis. On siis bakteeri veressä ja voi lamata koko elimistön. Todetaan veriviljelyllä. Aloitetaan suonensisäinen antibioottihoito. Veriviljelysyä näkee mikä bakteeri kasvaa ja sitten varmasti tiedetään onko oikea antibiootti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriviljelyvastauksessa menee pari vuorokautta. Toki, kun kuume on kova ja vointi huono niin hoito aloitetaan tehokkaalla antibiootilla. Veriviljelyvastauksessa vasta näkee sitten onko hoito oikea. 

Vierailija
4/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös kuolla johonkin jälkiseuraukseen, vaikka varsinainen verenmyrkytys paranisi. Googlaa itse.

Vierailija
5/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tärkeä elin voi sanoa sopimuksen irti verenmyrkytyksen takia.

Vierailija
6/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni, jos tulehdarvo on päässyt jo kovin korkeaksi, en muista lukuja, niin ei voi tehdä mitään. Antibiootit ei enää auta.

Vierailija
7/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä se on lähtöisin. Jos esim. varpaiden välistä niin ehdit näkemään ja diagnosoimaan sen itsekin ennen kuin ehdit hoitoon. Sen näkee ihan paljaalla silmällä kun se etenee kohti sydäntä.

Vierailija
8/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain verenmyrkytyksen kun nielupaise puhkesi, kuume oli lähemmäs 40 astetta. Verikokeilla selvisi ja heti antibiootit suoneen. Olin sen verran sekava että en oikein ymmärtänyt mitä ympärillä tapahtui. Muistan vain että aika ajoin otettiin verikokeita ja tippapulloja vaihdettiin. Olin sairaalassa siihen asti kun pahin vaara oli ohi. Toipuminen kesti useita kuukausia.

Vierailija
9/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä se on lähtöisin. Jos esim. varpaiden välistä niin ehdit näkemään ja diagnosoimaan sen itsekin ennen kuin ehdit hoitoon. Sen näkee ihan paljaalla silmällä kun se etenee kohti sydäntä.

"Punainen viiva" on imusuonitulehdus. Sillä ei ole mitään tekemistä verenmyrkytyksen kanssa.

Vierailija
10/10 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli useamman kerran vuosia sitten munuaisallastulehdus. Nousi äkkiä kuume yli 40 asteeseen. Menin heti terveyskeskukseen. Sanottiin, että äkkiä sairaalaan, sinä voit kuolla. Siellä suonensisäinen antibioottihoito. Olen toistaiseksi selvinnyt hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi