Mihin asti kolmevuotiaasi osaa
luetella numeroita? Entä osaako luetella/tunnistaako kirjaimia? Osaako laskea?
Kommentit (9)
laskee kuuteentoista ainakin ja osaa laskea sormilla helppoja yhteenlaskuja. Osaa luetella aakkoset kokonaan ja tunnistaa yleisimmät kirjaimet ja harjoittelee innokkaasti niiden kirjoittamista. Osaa kirjoittaa tietokoneella/magneettikirjaimilla oman ja minun nimen.
noin kolmeentoista,, ei ole muistettu opettaa eteenpäin, ja kirjaimia tunnistaa noin 15. sävelmiä kymmeniä jne.. hyvä muistinen ja logiikkaa,,
viiteen, sen jälkeen jatkaa kymmeneen, mutta aina tulee vähintään yksi virhe siinä jossain välissä. Tunnistaa kaikki kirjaimet, mutta ei osaa vielä lukea sanoja.
Osaa kait ainakin kolmeen laskea... ainakin just oli kolmevuotisneuvola, ja terkka kysyi "Montako palikkaa tässä on?" niin poika vastasi kolme, kun niitä oli kolme. Osaa kirjaimiakin aika paljon, harjoitellut muumi-läppärillä.
Häntä kiinnostaa muutenkin teksti ja lukeminen, aina kysyy mitä tuossa lukee, näkee jotain tekstejä. Itse luin sujuvasti viisi vuotiaana, mutta mies on oppinut vasta koulussa. Eiköhän meidän poikakin jossain tuolla vaihteluvälillä opi :)
kohta 4v, osaa laskea itse ainakin kymmeneen. Isän kanssa sitten pidemmälle.
yksinkertaisia sellaisia, osaa aakkoset, osaa tavuttaa jo, lukee jo helppoja sanoja, puhuu täydellisesti kahta kieltä. Täyttää ensi kuussa 3 v.
osaa luetella numerot kahteenkymmeneen (ja laskea samalla vaikkapa helmiä), luetella aakkoset ja vokaalit. Tunnistaa myös kirjaimet ja numerot.
Kirjaimet on oppinut kirjoista, aakkosten luettelun isoveljen perässä aakkoslaulusta, vokaalit muumitietokoneesta.
Laskea ei osaa ainakaan mainittavasti :-)
osaa laskea kolmeen, siis luetella numerot.
Kirjaimia ei kai tunnista.
kirjaimia ei osaa, mutta osaa laskea tällä hetkellä kahteentoista. Täyttää ens kuussa 3v.