Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lapsille Fun Light -mehuja vai sokeroituja mieluummin?

Vierailija
12.12.2011 |

Perustelut? Kumpi pienempi paha, aspartaami vai sokeri silloin tällöin käytettynä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan hetkeksi pysähtyä miettimään ja tutkimaan miten myrkkyjä juotte koko perhe!? Itse olen huolissani ihmisistä kun he eivät välitä sen vertaa että ottaisivat selvää asioista ja miettisivät omaa ja lastensa hyvinvointia! Kaikki mitä kaupassa myydän ei ole terveellistä. Tai suurin osa mitä kaupassa myydäänei ole terveydelle hyvästä! Valitettavasti.

Lisäaineita, myrkkyjä jne. Kaikkea ei vain voi välttää. Meillä ei esimerkiksi juoda kolaa, tai syödä kaikkia karkkeja jne. Kaikessa ei vaan voi olla nollalinjalla. Valitettavasti mä en pysty vettä juomaan, joten menen mehulinjalla, eikä ole varaa saada ylimääräistä 1000 kaloria mehun sokerista. En myöskään usko, että se sokeri on hyväksi lapsille.

8

et muka pysty juomaan vettä? Jos et tykkää, niin älä juo, mutta aika naurettavaa vedota, ettei PYSTY juomaan pelkkää vettä ja siksi TÄYTYY juoda mehuja.

Pystyn kyllä juomaan vettä joo, mutta oksennan sen jälkeen. Nuorena ollut bulimia, jollon oksensin veden avulla, ei tarvinut sormia kurkkuun tai muuta kun lasi vettä niin johan maha tyhjeni. Uskot tai olet uskomatta, se on mulle ihan sama. Kaikki ketkä mut tuntee on epällyt ja todeksi todennut. Kun lorauttaa vähän mehua tai esim. sitruunatiivistettä mukaan, menee alas hyvin.

8

Vierailija
2/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan hetkeksi pysähtyä miettimään ja tutkimaan miten myrkkyjä juotte koko perhe!? Itse olen huolissani ihmisistä kun he eivät välitä sen vertaa että ottaisivat selvää asioista ja miettisivät omaa ja lastensa hyvinvointia! Kaikki mitä kaupassa myydän ei ole terveellistä. Tai suurin osa mitä kaupassa myydäänei ole terveydelle hyvästä! Valitettavasti.

Lisäaineita, myrkkyjä jne. Kaikkea ei vain voi välttää. Meillä ei esimerkiksi juoda kolaa, tai syödä kaikkia karkkeja jne. Kaikessa ei vaan voi olla nollalinjalla. Valitettavasti mä en pysty vettä juomaan, joten menen mehulinjalla, eikä ole varaa saada ylimääräistä 1000 kaloria mehun sokerista. En myöskään usko, että se sokeri on hyväksi lapsille.

8

et muka pysty juomaan vettä? Jos et tykkää, niin älä juo, mutta aika naurettavaa vedota, ettei PYSTY juomaan pelkkää vettä ja siksi TÄYTYY juoda mehuja.

Pystyn kyllä juomaan vettä joo, mutta oksennan sen jälkeen. Nuorena ollut bulimia, jollon oksensin veden avulla, ei tarvinut sormia kurkkuun tai muuta kun lasi vettä niin johan maha tyhjeni. Uskot tai olet uskomatta, se on mulle ihan sama. Kaikki ketkä mut tuntee on epällyt ja todeksi todennut. Kun lorauttaa vähän mehua tai esim. sitruunatiivistettä mukaan, menee alas hyvin.

8

Mutta jos juon isomman määrän vettä kerralla (lasillinen) niin alkaa oksettaa ihan pirusti. Jos lorautan sinne sekaan pienen määrän mehutiivistettä niin ei okseta. Olen kummastellut tätä koska joisin kyllä muuten ihan mielelläni pelkkää vettä ja olen yrittänytkin niin tehdä. Ei vaan oikeasti jaksa sitä kuvotusta ja esim. helteillä tai treenien jälkeen on pakko juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapsi itse tiedä kumpi maistuu

Vierailija
4/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastan, niin ei tarvi niin paljoa sokeria eikä säilöntaineita.

Tosin mehua ei litkitä pitkin päivää. Meillä mehua pääsääntöisesti aamu-ja iltapalalla.

Tuorepuristettua appelsiinimehua juoraan usein aamulla.

Light-mehuja en lapsille anna. Limua kun joskus juodaan, juodaan normi, eikä ligh versioita.

Pyrin pitkälle välttämään kaikkea keinotkoisia juttuja. Syömme pääsääntöisesti vain luomua, metsistä poimittua yms. Tosin onhan niissäkin ympäristömyrkkyjä.

Siskoni juotti vauvalleen ihan tajuttoman määrän juuri tuota fun Ligh-mehua kun oli vauva.

½v ylöspäin ja lapsi veteli sitä pullo tolkulla vuorokaudessa. Perustelu oli: kun se ei juo maitoa eikä velliä. Lapsi söikin tosi vähän. Oli synyessään liki 5kg ja 1v painoi vain 8 kg.

En tajua miksi neuvola ei puuttunut asiaan.

Käly juotti kanssa lapsilleen tajuttoman määrän mehua. Lapset kulki 3 vuotiaiksi asti tuttipullojen kanssa, siis aina oli pullo kädessä. Kauapan tavallisia mehuja juotti.

Vierailija
6/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitekoisia juodaan niin kauan kun niitä riittää, sitten kaupan tuoremehuja.

Itse juon toisinaan zero-colaa, toisinaan tavallista cocacolaa jota lapsetkin saavat juoda.

Mitä pidempään tätä on miettinyt, sitä vähemmän haluan antaa lapsille lisäaineellisia ruokia. Siis toki meillä syödään einesmakkaraa ym mutta olen esim vaihtanut kevytmargariinin oivariiniin. Ruoankin teen yleensä itse, enkä käytä kaupan valmiita marinadeja (kun en niistä tykkää).

Seuraavaksi alan varmaan ostaa luomua...

Vierailija
7/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistossa opettaja luennolla tuumi, että älkää hyvät ihmiset juoko niitä aspartaamilimsoja. Ja jos itse juotte, niin älkää ainakaan lapsille niitä antako. Ja tällä on menty.

Vierailija
8/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeuttamatonta tuoremehua, silloin kun oli ihan pieni vielä laimennettiin reippaasti.

Vierailija
9/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä, mutta lapsi juo enimmäkseen vielä maitoa kun on vasta 2,5v.

Makeutusainelitkuja en osta lapselle enkä itselle. Mieluiten ostan mehuja, joissa on vain hedelmän oma sokeri. Jos kylässä tarjotaan, niin juomme kyllä niitä Funlightejakin, ei me niin tiukkiksia olla...

Vierailija
10/41 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitkään kuin riittää. Sitten sokeroituja. En vielä lapselle antaisi keinomakeutettuja.

Vierailija
11/41 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eniten tuoremehuja, siis joka aamu ja joskus iltapalallakin.

Vierailija
12/41 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieluummin sokeria kuin aspartaamia.

Vierailija
13/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan janojuomana. Tämä ihan siitä syystä etten itse pysty juomaan vettä, vaan juon mehuja aina, niin lapsille tullut otettua sama käytäntö. Lapset kyllä juo välillä vettäkin, esim liikuntaharrastuksissa.

Vierailija
14/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan janojuomana. Tämä ihan siitä syystä etten itse pysty juomaan vettä, vaan juon mehuja aina, niin lapsille tullut otettua sama käytäntö. Lapset kyllä juo välillä vettäkin, esim liikuntaharrastuksissa.

Vierailija
15/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsille! Vettä, maitoa ja piimää meidän lapset juo, ihan niin kuin itsekin! En mistään hinnasta joisi itse light juomia niin miksi antaisin niitä lastenikaan juoda? Mielestäni mehu on täysin turhaa!

Vierailija
16/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken ikäisillä. Maitoa juodaan ruuan kanssa, muuten mehua. Enkä ole huolissani keinomakeutteista.

Vierailija
17/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten fun lighit.

En ensisijaisesti valitse keinomakeutettuja mehuja lapsille. Saavat juoda mehua aika vapaasti (iät 8v,6v,ja 1,5v reikiä nolla) mutta pyrin ostamaan rehellisiä sokerimehuja.

Aspartaami on myrkkyä, aito viinimarjamehu ei, sillä mennään.

Vierailija
18/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
20/41 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin kaikki.

Limsaa pääsääntöisesti juodaan vain kerran viikossa, mehuja menee arkenakin. Itsetehtyjä ja kaupan sellaisia tiivisteitä missä mehupitoisuus on korkea tai sitten tuoremehuja vedellä laimennettuina. Vettäkin lapset juovat usein mehun sijaan.