Annatteko lapsille Fun Light -mehuja vai sokeroituja mieluummin?
Perustelut? Kumpi pienempi paha, aspartaami vai sokeri silloin tällöin käytettynä?
Kommentit (41)
Eli tällä hetkellä suosin esim. Olvin mehuja joissa marjojen ja hedelmien oma sokeri. Joskus tuoremehuja, mutta niissä kannattaa muistaa että ovat todellisia happopommeja ja kaloripommeja.
lapset juo maitoa, lidlin kolaa ja mitä mehua nyt sattuu olemaan, minä juon lighttilonkeroa tai kahvia ja mies juo olutta tai kahvia.
Mehu on täysin turha keksintö,kaikella kunnioituksella. Samoin esim. jugurtti ja salaatinkastikkeet. Tämä mun mielipide..
Mutta jos noista olis pakko valita niin omilleni sokeroitu.:)
Itse saan aspartaamista heti päänsäryn, joten en todellakaan juota sitä myrkkyä lapselleni.
Sokerisia tuotteita - mutta kaikkea kohtuudella. Ennemmin vettä tai maitoa.
Keinotekoiset aineet ovat sen verran uusia keksintöjä, että niiden pitkäaikaisimpia vaikutuksia ei voi tietää kukaan.
Sokerin turvallisuutta on kuitenkin testattu ihmiskunnan alkuajoista alkaen, eli se ei mitään myrkkyä ole.
Mutta miksi mehua? Vesi janojuomaksi, ruokajuomat sitten erikseen.
Perustelut? Kumpi pienempi paha, aspartaami vai sokeri silloin tällöin käytettynä?
minusta mehujen litkiminen jos mikä on wt-hommaa.
Lähinnä kaupan tuoremehuna appelsiinia tai omenaa. Joskus siis aamupalan kanssa lasillinen.
Kesäaikaan janojuomana Fun Lightia, mutta sitäkään ei ole ollut enää varmaan 5 vuoteen. (Isommat lapset joivat, pienemmät eivät).
En pelkää aspartaamia, enemmänkin ollut rahakysymys (ns. tuoremehut) ja ihan ykkösenä hammaskysymys. Vesi on paras janojuoma.
Lisättyä sokeria käytämme muutenkin vähän, esim. rahkaan todella paljon marjoja ja hedelmiä makua antamaan, ei sokeria.
Kannattaisikohan hetkeksi pysähtyä miettimään ja tutkimaan miten myrkkyjä juotte koko perhe!? Itse olen huolissani ihmisistä kun he eivät välitä sen vertaa että ottaisivat selvää asioista ja miettisivät omaa ja lastensa hyvinvointia! Kaikki mitä kaupassa myydän ei ole terveellistä. Tai suurin osa mitä kaupassa myydäänei ole terveydelle hyvästä! Valitettavasti.
Lisäaineita, myrkkyjä jne. Kaikkea ei vain voi välttää. Meillä ei esimerkiksi juoda kolaa, tai syödä kaikkia karkkeja jne. Kaikessa ei vaan voi olla nollalinjalla. Valitettavasti mä en pysty vettä juomaan, joten menen mehulinjalla, eikä ole varaa saada ylimääräistä 1000 kaloria mehun sokerista. En myöskään usko, että se sokeri on hyväksi lapsille.
8
et muka pysty juomaan vettä? Jos et tykkää, niin älä juo, mutta aika naurettavaa vedota, ettei PYSTY juomaan pelkkää vettä ja siksi TÄYTYY juoda mehuja.
meilläkin itse tehtyjä mehuja ja niissä on vähän lisättyä sokeria. Tuoremehua sitten aamupalalla.
Joskus on tuolloinen keinomakeutettu tullut vastaan pillimehuissa, mutta kyllä mä mieluummin sen sokeroidun ostan.
Fun Light juomatiiviste sisältää ainoan valmistusaineensa veden lisäksi pelkästään lisäaineita: Happamuudensäätöaineet (E296, E331), aromi, makeutusaineet (aspartaami ja asesulfaami K), stabilointiaineet (E415, E414, E445), väri (E160e), säilöntäaine (E202), hapettumisenestoaine (E300). Kirjan mukaan sen ei pitäisi edes olla mehuhyllyssä, vaan ihan jossain muualla.
Aivan hullua tuommonen light juomien juominen! Samoin cola on vaan vessanpöntön pesua varten! Muut limpparit ei edes siihen pöntön pesuun. Karkit täynnä kaikkee myrkkyä ja hyödytöntä, yök! Eikö ihmiset ajattele yhtään mitä suuhunsa pistävät? Olet sitä mitä syöt!
Eli ei kumpaakaan ap:n vaihtoehdoista. Sokeroidut mehut ovat mielestäni esim. grandi mehujuomat, joissa sokeria ja vähän jotain uutetta.
Tosin tuoremehujakin aika maltillisesti. Itse juon välillä light limsoja.
juo. Enkä usko että kerran tai pari kuussa juotu lasillinen light-mehua kovin vaarallista on. Mutta ongelmanhan voi tehdä ihan mistä vaan...
välillä ostan lightejä, välillä sokerisia, sama limujen suhteen.
Jep, en siis pelkää kumpiakaan.
Sokerituotteita annan, sitten kun joskus annan.
(Lapsi 3v.)
Jos meillä juodaan mehua se on täysmehua, jossa on vain hedelmän oma sokeri tai omatekemää mehua. Koitan välttää makeutusaineita lapsella niin paljon kuin mahdollista.
Aikuisena ihmisenä valitsen itselleni mieluummin sokerittoman version.
Ja juon muovipillin kanssa siten, että hampaisiin ei juoma niin osu.
en tajuu näitä "mehut on täysin turhia" tyyppejä... siis niin varmaan onkin, mut kaikkihan elämässä on tolla logiikalla turhaa.