Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö sairaanhoitajia insinöörejä alempikastisina?

Vierailija
11.12.2011 |

Ihmettelin tämän päivän Hesarissa kun Soinin mielipiteenä oli, että miehet voivat naida alemmasta luokastakin vaikka insinööri sairaanhoitajan. Niillähän on samantasoinen koulutuskin, jos ei DI. Siis joku lakimies menee naimisiin kaupankassan kanssa olisi mielestäni avioliitto eri yhteiskuntaluokasta olevan kanssa ja se tuskiin on kovin yleistä.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä edes tiedä, mitä minä teen työkseni.

Hoitajat itse sanovat, ettei heitä arvosteta. Kannattaisi katsoa peiliin, niin löytyisi syykin siihen.

Vierailija
82/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat itse sanovat, ettei heitä arvosteta. Kannattaisi katsoa peiliin, niin löytyisi syykin siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi 30 op yekevät hoitsusta alemman.

Vierailija
84/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo pahemmin opiskellut?

Vierailija
85/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molemmat ihan amk tason koulutuksia eikä kumpikaan siirry automaattisesti ylempään luokkaan koulutuksen perusteella.

Vierailija
86/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä maassa neljä luokkaa? ja määräytyvätkö ne nimenomaan koulutuksen mukaan?

a. akateemiset

b. amk:laiset

c. amikset

d. syrjäytyneet

ooh, jos näin, niin sittenhän me ollaan avokkini parasta a-luokkaa. Minä FM ja mies DI... hassua, en ole kyllä koskaan ajatellut asiaa noin? En ole koskaan ollut mikään statuksen perässä juoksija. Tärkeintä, että tekee/opiskelee sitä mikä eniten kiinnostaa. Ihailen ihmisiä, jotka ovat löytäneet oman juttunsa. Mulla on ystävinä ihmisiä kaikista "luokista" ja koen, että ihan samaa sakkia me kaikki olemme.

Vierailija
87/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin noin 15 %, eli suht tuntuva ero. Enkä juuri tunne insinöörejä jotka työskentelisivät vuorotöissä. Tuiki harvinaista, toisin kuin sairaanhoitajilla ym. duunareilla.

Lisäksi insinöörien keskeytysprosentti on suuri, eli ihan joka poika ei sitä koulua käykään läpi.

Sairaanhoitajien testit ovat lähinnä soveltuvuustestejä, joissa ei älyllistä osaamista juuri testata.

Vierailija
88/88 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos vaikka omaksuttaisiin ensinalkuun niinkin radikaali ajtus, että kaikki ovat samanarvoisia ikään, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai koulutustaustaan katsomatta. ...Vois maailmastakin tulla himpun verran parempi paikka elää.

Saako suomalaisessa kastiyhteiskunnassa sh astua DIn varjon paalle?

Koulutus nayttaa olevan niiin tarkeata mutta kukaan ei kiinnita huomiota tyonteon tulokseen. Aina mennaan siita missa aita on matalin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän