Sähköautokiimassa vielä unohtuu
että kaikki kokemukset surkeista toimintamatkoista etenkin talvella ovat UUSISTA autoista ja akuista.
Akun normaaliin kulumiseen kuuluu että sen suorituskyky pienenee jokaisessa latauksessa, eli puolittuu muutamassa vuodessa.
Uusi akku maksaa sitten "vain" puolet auton hinnasta ;-)
Kommentit (61)
Jep, sähköautojen keskimääräinen ikä taitaa olla 2 tai 3 vuotta.
"Akun normaaliin kulumiseen kuuluu että sen suorituskyky pienenee jokaisessa latauksessa, eli puolittuu muutamassa vuodessa."
Lähde?
Eikä suurimmalla osalla suomalaisista ole edes sähköä!
Lue: Teppoa harmittaa kun käytetyissä autoissa on yhä enemmän 300+ talvirangen omaavia vanhojen leaffin ritsojen sijaan.
Kauhutarinat Kiuruvesireissuista vähenee.
Persu kiljuu hysteerisenä kun pelkää ettei saa enää romuunsa bensaa XD
Vierailija kirjoitti:
Persu kiljuu hysteerisenä kun pelkää ettei saa enää romuunsa bensaa XD
Ikäänkuin persuissa ei olisi sähköautoilijoita heissäkin.
Näitä hysteerialoituksia tekee Teppo Drumming-Kruger, ja puoluekanta lienee joogapuolue. tai kristalli. tai joku littumaapuolue.
Unohtui aloituksesta se miten itse ei voi vaihtaa renkaita, miten akku kolhiintuu heti katsastuskelvottomaksi ja miten akkujen sähkökenttä vie lisääntymiskyvyn. Kellään ei myöskään ole varaa sähköautoon ja akkujen mineraalit on kaikki louhittu lapsityövoimalla. Ja pelkkää bisnestäkin sähköautojen myynti on toisin kuin rehtien polttomoottoriautojen joita tehdään ja myydään vain ihan hyväntekeväisyyttä. Ai niin ja sähköauton hyötysuhdekin on surkea jos sen laskee sieltä tuulivoimalasta alkaen vaikka kukaan ei oikein ymmärrä mitä merkitystä sillä silloin on.
Unohtui myös miten erinomaisia kaikki polttisautot ovat sähköautoihin verrattuna. Minunkin 30 vuotta vanha NIssan Micrani kuljettaa milloin vain koripallojoukkuueen mukavasti ja luotettavasti Hangosta Nuorgamiin ilman yhtään pysähdystä ja vielä purjevene perässä. Bensaa Micrani ei syö ollenkaan eikä sitä ole huollettu tai korjattu sitten vuoden 2009. Maksoinin siitä vain 120 euroa ja halvan viskipullon joten autoilun kustannukseni ovat 0.0001e/100 km. Ja samalla autolla mennään vielä ainakin seuraavat 150 vuotta.
https://n.autospirit.ee/EE/nissani-info/uudised/show/news/id/50110
Lueppa tuolta akkujen kestoista, niin ymmärrät puhuneesi paskaa
Vierailija kirjoitti:
https://n.autospirit.ee/EE/nissani-info/uudised/show/news/id/50110
Lueppa tuolta akkujen kestoista, niin ymmärrät puhuneesi paskaa
Niinpä, vai puolittuu muutamassa vuodessa, pistäppä faktaa AP
Jokainen, joka omistaa kännykän, tietää, että sen akkukapasiteetti putoaa oleellisesti jo parissa vuodessa. Riippuen tietysti käytöstä. Näin se vaan vielä nykymaailmassa menee eli kuka ihme kuvittelee, että auton akut kestävät kuitenkin loputtomasti? Noin 8 vuotta ja akkupaketti menee autossa vaihtoon ja hinta on kallis. No entäs se akkujäte sitten, joita miljoonista sähköautoista tulee vuosien saatossa? Eikö se ole ongelmajätettä? Tekopyhää touhua koko viherpiiperrys. Ja ne uudet akut tuhlaa lisää luonnonvaroja. Onpa todella ekologista.
Kateus se on tauti missä muutkin taudit.
Tojotan sähköauto tilauksia peruttu hurjia määriä pohjoismaissa kun selvisi ettei todellinen range vastaa lähellekään todellista.
Mineraalit ei riitä sähköautoihin. Jonkun aikaa niitä vielä värkätään mutta todellisuus tulee vastaan. Bensa-autojen tilalle tulee kaasu-autot kunhan realismi iskee ja sehän iskee ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Aplla kiima mielessä
En ole aloittaja mutta ei todellakaan kiinnosta joku auton latailu. Kotona vielä menisi ja työmatkat mutta ettå pitäisi lomilla alkaa suunnitella reittejä missä lataa välillä akun täyteen ja epävarmuus onko paikkoja vapaana ym. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka omistaa kännykän, tietää, että sen akkukapasiteetti putoaa oleellisesti jo parissa vuodessa. Riippuen tietysti käytöstä. Näin se vaan vielä nykymaailmassa menee eli kuka ihme kuvittelee, että auton akut kestävät kuitenkin loputtomasti? Noin 8 vuotta ja akkupaketti menee autossa vaihtoon ja hinta on kallis. No entäs se akkujäte sitten, joita miljoonista sähköautoista tulee vuosien saatossa? Eikö se ole ongelmajätettä? Tekopyhää touhua koko viherpiiperrys. Ja ne uudet akut tuhlaa lisää luonnonvaroja. Onpa todella ekologista.
Kännykän akussa ei ole paljoakaan samaa, kuin sähköauton akussa.
EV:n bsm on huomattavasti kehittyneepi, kuin kännykän... Ja jos lataat kännykkääsi, kuten sähköautoja ohjeistetaan akkusi kestäisi huomattavasti pitempään...
Olet tyhmä!
Koska en halua olla bensalenkkari persu ajattelin, että pakko se on nyt vaihtaa sähköautoon, koska se on edullinen ja hyvä hankinta. Nyt siis kysynkin, että mikä sähköauto minun tulisi hankkia. Vaatimukset autolle:
Minimi 300km range ympäri vuoden
Pitää pystyä vetämään peräkärryä
Farmarimallinen, jotta koira mahtuu kyytiin
Tällä hetkellä (polttoaineineen) mulla menee autoiluun 150€/kk (ajan n.5000km/vuosi). Koska sähköautoon vaihtamalla kuulemma säästää, niin siksi olen kiinnostunut. Mikä olisi se järkevä vaihtoehto minulle?
Vierailija kirjoitti:
Mineraalit ei riitä sähköautoihin. Jonkun aikaa niitä vielä värkätään mutta todellisuus tulee vastaan. Bensa-autojen tilalle tulee kaasu-autot kunhan realismi iskee ja sehän iskee ennemmin tai myöhemmin.
Miten ihminen voi olla noin pihalla?
Tällä hetkellä on uusia akkutegnologioita tulossa joissa ei tarvita enää noita harvinaisia mineraaleja, otappa selvää ja elä nykyajassa hevosmies.
Ja se että enemmistöllä ei ole latausmahdollisuutta, eikä sen asennusmahdollisuutta;-)
Puuttuu vielä se akkukeksintökin. ;-(