Missä nukuttaisitte vastasyntynyttä kylässä?
Olemme menossa miehen vanhempien luo jouluksi ja olemme siellä pari yötä. Omaa sänkyä emme voi ottaa mukaan, joten vaihtoehdot ovat äitiyspakkaus patjoineen, vaunukoppa pedattuna tai joku muu?
Ei kiitos sellaista vastausta, että pitääkö vastasyntyneen kanssa yökyläillä. :)
Kommentit (19)
Sehän on se ja sama, jos nukkuu vieressä niin se on ok mutta jos nukkuu ä-pakkauksessa niin sekin on ok. älä tee ongelmaa noin pienestä..
Mulla on nukkunut kyläillessä mun kainalossa, mutta aina on ollut vaununkoppa (ja vaunut) mukana, jos kuitenkin tahtoo vauvan vierestä pois/ päikkäreille.
Toinen vaihtoehto olisi se vaunukoppa tai vaunut ihan sellaisenaan.
paremmin mukaan mahtuu. Jos joka tapauksessa otatte vaunut mukaan kannattaa varmaan nukuttaa niissä vaunuissa.
vauva nukkui vaunukopassa ja isompana vauvana matkasängyssä.
Äitiyspakkaus on myös hyvä vaihtoehto, jos jaksaa laatikon roudata mukanaan.
Meillä tosiaan nukkui pari yötä vaunukopassa, kun olimme yökylässä. (Tosin ikää oli jo 2-3kk.)
Luultavasti petaankin sitten vauvalle vaunukopan.
Luultavasti petaankin sitten vauvalle vaunukopan.
Vieressä en uskalla nukuttaa vaikka vierasparisänky meille aina pedataankin. On kuitenkin niin pieni (siis se sänky).
Tai sitten vaunukopassa jos vieressä nukuttaminen on vaikeaa.
vastasyntyneellä ei ole vaaraa edes pudota sieltä kuten isommalla.
Ei se äitiyspakkauskaan huono vaihtoehto ole, mutta vaunut ottanette joka tapauksessa mukaan.
En tiedä mitkä vaunut teillä on, mutta ainakin Emmaljungan vaunukopasta saa myös kehdon. Vaunukoppaa on myös helpompi nostella kantohihnojen avulla.
Seuraavaksi kysynet itkuhälyttimestä. Tarkistapa ensin saako sinun tai miehesi mahdolliseen älypuhelimeen ladattua CryGuardin. Aivan huippu sovellus - ei ole tarvinnut raahata enää kyläpaikkoihin itkareita.
Valitsisin vaunukopan, sillä siinä voi myös matkustaa autossa ilman mitään erityisjärjestelyjä.
Meillä on rattaissa pikkuvauvalla käytetty sellaista pehmeää (mutta kovapohjaista) kantokoppaa. Saman kantokopan olen laittanut tuolien päälle oman sänkyni viereen kun ollaan oltu mummolassa yökylässä pikkuvauva-aikoina. Vähän isommalla liikkuvalla lapsella on sitten ollut ihan matkasänky mukana, mutta mikä estää jo pikkuvauvaa laittamasta sellaiseen.
Valitsisin vaunukopan, sillä siinä voi myös matkustaa autossa ilman mitään erityisjärjestelyjä.
joten tarkoitatko turvakaukaloa?
Meidän molemmat lapset ovat nukkuneet mummolareissuilla vaunukopassa n. 1/2-vuotiaiksi, eli niin kauan kun ovat siihen mahtuneet. Koppa on ollut lattialla, ei ole ollut vaaraa pudota (ja ovat molemmat olleet hitaita liikkeellelähtijöitä, ei ollut senkään takia vaaraa pudota).
Meidän kuopus muuten nukkui vaunukopassa kotonakin alkuun. Koppa oli pinnasängyssä, mutta nukkui ahtaassa paremmin, oli vissiin turvallisempaa :)
Vauva nukkuu mun kainalossa. Ehkä vaunikoppa, jos pitää jossain nukuttaa.
vauva nukkui vaunukopassa ja isompana vauvana matkasängyssä.
kuitenkin ottaa mukaan, joten mitään pakkaus ei vie turhaa tilaa autosta.