Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin piilotat joululahjat?? Lapset penkoo kaikki paikat.

Vierailija
17.10.2011 |

Asunto ei valtava ja etenki isokokoisten lahjojen piilottelu vaikeaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ootteko miettineet että uteliaimmat lapset etsii netistä just tälläsiltä  keskustelupalstoilta tietoa minne vanhemmat voisi lahjat piilottaa? Että tänne voi kuka vaan lapsi tulla ja sitten ottaa vinkkejä missä joulun lahjat ovat :D  Ja turha tulla pätemään että "Ei lapset keksi etsiä netistä" koska itse olen vielä lapsi ja ihan hyvin tajusin heti ekana ettii netistä. :D

Vierailija
2/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meitin muksuilla ole pääsyä työpaikoilemme. Siellä ovat turvassa. Haetaan aattoaamuna, yleensä mieheni duunista (isompi työhuone). SInne myös sukulaiset toimittaa lahjansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset hakevat joululahjoja, eivät vain tunnusta sitä tai jää kiinni.

Meillä on kellarikomerossa ja yhdessä huonekalussa. Siitä on iso osaa tehty vain rekvisiitaksi ja sinne mahtuu isojakin lahjoja eikä lapset taatusti tajua sitä ikinä. Eivät meinaan ole koskaan nähneet, että se on tyhjää täynnä.

Vierailija
4/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelijanhuoneessa. 

Vierailija
5/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon piilottanu paketit mun omaan ompeluhuoneeseen sekä omaan vaatekaappiin alushousulaatikon taakse, sekä ylähyllylle laukkujen taakse.

Vierailija
6/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:01"]

Kaikki lapset hakevat joululahjoja, eivät vain tunnusta sitä tai jää kiinni.

[/quote]

Eivätkä hae. Me ei ikinä etsiskelty niitä. Joskus teineinä etsittiin ihan jotain muuta ja törmättiin kodinhoitohuoneen yläkaapissa pikkuveljille tarkoitettuun lahjaan. Äkkiä vaan ovi kiinni ja muualle, etteivät huomanneet.

Vierailija
7/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vaatekaapin ylähyllylle, kellarikomeroon, auton perälle. Eivät niitä kyllä vielä osaa etsiäkään.

Vierailija
8/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäällä on sama vinkki mikä meillä on käytössä : matkalaukuihin. 2 numerokoodillista matkalaukkua ja niihin laitetaan aina lahjat sitä mukaa kun ostetaan. Erikseen on eteisessä lahjakaappi, joka on täynnä lahjoja jotka menevät muille.

Vierailija
9/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus 9-12 -vuotiaana avasin ne paketit, joskus oli hommaa saada teipit siististi takaisin, varsinkin jos paperi repeytyi. En tiedä huomasko äiti, ainakaan se ei sanonut mitään ja joka vuosi kaikki lahjat oli vaatehuoneen ylähyllyllä.

Jonain vuonna olin niin utelias, että kurkistin veljenkin lahjat.

Vierailija
10/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, on joitain tällaisia juttuja, joissa olen selvästikin onnistunut kasvatuksessa (tai sitten lapset ovat jotenkin apaattisia), mutta meillä eivät lapset pengo läpi kuin omia kaappejaan. Ei sitä ole tarvinnut erityisesti opettamalla opettaa rangaistusten uhalla, olen vaan aina tehnyt selväksi, ettei toisten tavaroita pengota missään - ei kotona eikä kylässä. Muuten olenkin ihan epäonnistunut joissain asioissa... Lapsena tiesin, missä lahjat ovat, ei ollut mikään kätköpaikka edes ja joskus silittelin päällimmäisiä lahjoja. Lisäksi oli tapana, että minä vein lahjat yksitellen kuusen alle, oli aika urakka joskus, mutta jännittävää :) Mutta näissä jutuissa nyt varmaan vaikuttaa ihan lapsen luonnekin, ei voi sormea heristää vanhemmille, jos hyvin vilkas ja spontaani lapsi ei malta pitää sormiaan erossa lahjoista. Mutta mikään luonnonlaki tuo penkominen ei siis ole.

Vierailija
11/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa älytön keskustelu. Ei ole tullut mieleenkään piilotella, tuolla samassa kaapissa ne on paketoituina joka vuosi. Jos kakarat on niitä tutkineet tai vaikka availleet, niin omapa on häpeänsä. Itsepähän siitä kärsii jos tietää lahjansa etukäteen. Mun puolesta saavat vaikka avata ne heti jos ei kärsivällisyys riitä, mutta ei tarvitse sitten parkua aattona kun uusia lahjoja ei tule.

Vierailija
12/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskottiin joulupukkiin pitkään, joten oli pakko keksiä hyvät piilot lahjoille. 17 v. tunnusti tässä hetki sitten hakeneensa aina joululahjoja, kun mä en ollut paikalla tietyssä iässä. Ei tosin aukaisut niitä, halusi vain löytää kätköt. En todellakaan ollut huomannut sitä enkä tiedä onko hänen nuoremmat sisarukset tehneet samaa.

Ei mun lapset pengo kenenkään kaappeja tai kylässä kolua toisten laatikoita, eivätkä mene suljettuihin huoneisiin ja meiltäkin löytyy seksivälineitä, mutta eipä ole tullut jostain kumman syystä sanomista niistä. Joululahjat ovat kuitenkin aivan eri asia, mun mielestä. Mäkin hain pienenä lahjoja, vaikka meillä oli sotilaallinen kuri ja mä olin oikeasti äärimmäisen kiltti.

Vierailija
13/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten omiin huoneisiin vaatekaapin ylähyllyt ovat hyviä piiloja. Lapset etsivät kaikkialta muualta, paitsi läheltä. Meilläkin oli kerran pengottu vaatehuone, kellarikomero, makuuhuoneen komerot, sängyn alla olevat pyörillä kulkevat säilytyslaatikot jne. Mutta omiin huoneisiin ei tajuttu tehdä etsintäiskua. Nyt ovat jo niin vanhoja, että asuvat omillaan ja jo vuosia sitten ollaan paljastettu lahjapiilot. Kyllä on naurua riittänyt, kun joskus puhuttiin lahjojen kätkemisestä ja lapset kysyivät, että mihin ihmeeseen me aina kätkimme ne lahjat. Kun paljastimme piilon, olivat lasten ilmeet tuhannen taalan arvoiset. Eivät olleet ajatelleetkaan, että ne lahjat voisivat olla niin lähellä. Ne lastenhuoneen kaapit olivat vielä sellaiset, että niissä oli yläkaapit ja sinne kesävaatteiden taakse tuli hyvä piilo. Lapsilla oli jo tuolloin omat huoneet.

Vierailija
14/51 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouskomeroon. Siellä ne on meillä saanut olla rauhassa, kun ei kukaan muu meidän perheessä sille komerolle vaivaudu:)

Vierailija
15/51 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siel on tilaa

Vierailija
16/51 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme ne sieltä aattoyönä.

Vierailija
17/51 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapset ole penkoneet joka paikkaa.

Miten ne penkoisi, kun perus-av-mammakaan ei mene edes miehensä kaapille?

Meillä saattaa aatonaattona jo olla joku paketti kuusen alla, muttei lapset sorki ennen kuin luvan saavat.

Muistan muuten lapsena, että itse tiesin missä kaapissa paketit olivat. Ja niitä piti kurkata joskus ja arvailla mitä mahtoi olla. Ei tullut mieleenkään kyllä avata, luultavasti olis jääny saamatta nekin, jos olisi avannut.

Vierailija
18/51 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pohjahylly ei ole kiinni, vaan sen voi nostaa irti. Sinne sokkeliin piilotan lahjat siihen asti että paketoin ne.

Itse pengoin alakouluikäisenä lahjavarastoja ja luin lahjakirjoja etukäteen :P Sitten jouluna harmitti kun ei ollutkaan niin paljon lukemista kuin olisin halunnut.

Vierailija
19/51 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsille voi myös opettaa sitä, että ei ole kivaa jos ietää lahjat etukäteen... Itsellä "traumoja" kun etsin lapsena karkkia ja vahingossa löysin synttärilahjani, tuntui että se yllätys jäi puuttumaan merkkipäivänä ;)

Ja lahjat kannattaa paketoida etukäteen, vai onko lapset niin uteliaita että AVAAVAT ne?! :)

Vierailija
20/51 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat tosin hankitaan vasta joulun alla joten periaatteessa ne voisi siksi pariksi viikoksi jemmata komeroonkiin.