Muiden lapsia komentava tiukkapipoinen äiti puistossa.
Heti ensin sanon että tottakai toisenkin lasta saa mielestäni komentaa jos on oikea syy. Mutta meidän puistossa on äiti jonka lapsilla on hyvin tiukat säännöt, hän myös komentaa muiden lapsia näiden sääntöjensä mukaan.
Esimerkiksi keinuissa pitää keinua vain istuen ja saa ottaa vaan ihan pikkuruiset vauhdit vaikka olisi jo isompi, kuralätäköihin ei saa mennä vaikka olisi kuravaatteetkin, ämpäreihin ei saa kerätä lätäköistä vettä, lapiolla ei saa paukuttaa ämpärin pohjaa kakkua tehdessä ettei ämpäri mene rikki, kuravaatteissa ei saa kiipeillä kiipeilytelineessä ettei kompastu, tasapainoilu puun päällä saa mennä vain yksi kerrallaa vaikka se on noin 4m pitkä, nurmikolla ei saa kieriä, lumessa ei saa kieriä..jne jne. Näitä sääntöjä on aivan loputtomasti ja tänäänkin tämä äiti komensi myös muiden lapsia, esim. omaa 5-vuotiastani menemästä pieneen loskalätäkköön kävelemään. Sanon joka kerta että lapseni saa kyllä tehdä niin ja näin, kaikki äidit eivät uskalla edes sanoa tälle tanttaralle vastaan..ärsyttävää!
Kommentit (6)
Kuulostaa ihan yhdeltä eks-tutulta. Sai kauheita raivareita kaikkien lapsille kaikkialla, oikea vääpeli. Sanottakoon, että olen itekin aika tiukka kasvattaja, mutten noin kohtuuton. Sen mielestä ainoa oikea tapa olla lapsilla oli istua hiljaa paikallaan. Omat tyttönsä se oli pelotellut niin etteivät uskaltaneet leikkiä mitään eikä kenenkään kanssa.
Ja jos olisi, niin muut sanoisivat aika tiukasti vastaan.
Eikä tuossa ollut puoliakaan säännöistä. Itse siis sanon kyllä vastaan mutta kaikki eivät vaan uskalla, nainen on niin topakka tapaus..nätisti sanottuna;) t. Sp
kävi kerran puistossa neuvomaan 4v tyttöäni siitä, miten keinussa tulee pitää käsiä! Tyttö keinui ihan hyvin, mutta tämä äiti ihan tosissaan selitti tytölleni miten tämän kädet olivat ihan "väärällä korkeudella". Eipä tuo vauhtia näyttänyt haittaavan.
Kyllä näitä komentajamammoja valitettavasti riittää, ja ovat ihan oikeita!
Meillä on motorisesti aika taitava mutta pienikokoinen lapsi. On jo pienestä pitäen kiipeillyt isoissa telineissä, opetellut keinumaan seisten jne. Saa myös ryömiä ja temmeltää mielensä mukaan vaikka ryömisi kuravellissä. Varmaan tuollainen äiti saisi juosta jatkuvasti minun lapseni perässä kieltämässä. Tai oikeastaan ei saisi, minä kyllä ärähtäisin, jos lastani yritettäisiin estää harjoittamasta motorisia taitojaan ilman pätevää syytä.
kauhea puistohirmu!