Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon "puututte" alle 10-v. lasten kaverisuhteisiin?

Vierailija
09.12.2011 |

En oikein tiedä, mitä tekisin, vai olisiko parempi olla tekemättä mitään.

Eli, 3 tokaluokkalaista tyttöä, yksi omani. Yleensä leikkivät yhdessä, 1 tytöistä selvä "pomo". Nyt on "pomo" päättänyt, että tyttöni ei sovi joukkoon ja kolmas tyttö ei edes puhu omalleni, vaikka ovat aina tulleet toimeen erittäin hyvin, vielä paremmin, kun "pomo" ei ole paikalla. Syytä puhumattomuuteen en keksi, muuta kuin että "pomo" on puhunut pahaa tytöstäni tms.

Annanko asioiden ratketa itsekseen, miten te toimisitte?

"Pomon" vanhempien kanssa en pysty kilpailemaan, ottavat toisen tytön pienempiä sisaruksia hoitoon, kantavat karkkia ym. Ymmärrän, että toisen tytön vanhemmatkaan eivät halua riskeerata ilmaista hoitopaikkaa.. eli heillekään en viitsi mennä asiasta puhumaan.

Ja asumme kaikki aivan liki, kurja tilanne. Ajattelen itse, että tämä toinen tyttö kyllä huomaa aikanaan, että "pomo" esim. valehtelee ja manipuloi, mutta siihen saattaa tietysti mennä aikaa näin pienillä. Itse en halua kannustaa tyttöäni sellaiseen, että toisia mustamaalaamalla hankitaan kaveri.

"Pieni" "iso" murhe..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos noin kävisi, soittaisit minulle. Tuohon on tuhat ja yksi selitystä, joista yksi on kiusaaminen.

Omani tuli torjutuksi yhden lapsen puolesta. Äiti on ystävä, joten soitin ja kysyin ja kävi ilmi, että oma tyttäreni ärsyttää hänen tytärtään, mikä on ymmärrettävää koska ovat niin erilaiset.

Jos oma tyttäreni olisi lukinnut sinun tyttäresi ulkopuolelle, siihen voisi olla joku järkevä selityskin, mutta tekisin älyttömän selväksi, että näin ei toimita ja kaikki tulee mukaan. Empatiaankin on helppoa vedota vielä noin pienillä.

Soita vanhemmille, ole huolestunut ja pyydä apua auttamiseen. Näin minä toimisin ja jos omani olisi osallinen, selvittäisin asian perin pohjin.

Tytöt on tossa iässä aika herkkiä ja toi ei ole reilua, eikä kivaa.

Vierailija
2/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kaikenikäisten lasten kaverijuttuihin voi puuttua jos jotain kurjaa tapahtuu. Ota toki yhteyttä ja suosi semmosta kyselevän ihmettelevää asennetta, että onkohan jotain tapahtunut kun teidän lapsi kokee olevansa ihan jätetty ja mistä on kyse. Joskus pelkkä tieto siitä, että vanhemmatkin tietää tästä vehtailusta niin saattaa säikyttää tän pomotyttelin olemaan fiksummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälliseen sävyyn..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme