Anteeksi oululaiset, että ajan nopeutusrajoitusten mukaisesti. :(
Olen vasta ostanut auton eikä ajokokemusta ole hirveän paljon. Lisäksi mulla on kaksi pientä lasta kyydissä. En vaan uskalla ajaa yhtä lujaa kuin muut vaan noudatan nopeusrajoituksia. Kyllä mä vielä opin ajamaan kuten muutkin, eikä muhun sitten tarvitse hermostua. Koettakaa kestää.
Kommentit (38)
Eli koska mittarisi näyttää väärin ajat about 10 prossaa alle nopeusrajoituksen. Onnea! Kannattaisiko käyttää julkista liikennettä eikä olla tientukkona.
oikein hiljaa ajelee tai jono muuten perässä kasvaa, voi sitä aina pysähtyä ja päästää jono ohi.
Syntyperäisenä porilaisena mutta sittemmin tamperelaistuneena meinaan aina päästä hengestäni (tai ainakin takapuskuristani) Porin suunnalla liikkuessani, kun ajan jotakuinkin niin kuin pitäisi. Ei täällä Tampereellakaan mitään pyhimyskuskeja ole, mutta joku roti.
Bussilla kulkemiseen en silti siellä karhukaupungissa ryhtyisi. Kertalipun hintakin lienee jo reilusti yli kolme euroa...
Kuutonen vastasi siis kakkoselle, hups.
Jos on johonkin menossa, on hyvä ja lähtee ajoissa ettei tarvitse ajaa ylinopeutta. Jos ei sellaista osaa ajoittaa, on ehkäpä parempi ajaa julkisilla.
kyllä sinusta vielä tullee oikia oululainen autoilija: Ku punanen vaihtuu, lissää kaasua. Lissää sitä kaasua muutenki joka paikassa.
- terveisin oikia oululainen
enkä edes pyytele anteeksi. Lain mukaan mennään ja niin että päästään kotiin turvallisesti.
t: oululainen, joka kestää oikein mainiosti :)
nysväätte, ajan mielenosoituksellisesti todella läheltä ohitsenne ja roiskin kurat tuulilasillenne. Se on vinkki että nopeamminkin voisi ajaa...
Eli koska mittarisi näyttää väärin ajat about 10 prossaa alle nopeusrajoituksen. Onnea! Kannattaisiko käyttää julkista liikennettä eikä olla tientukkona.
muita liikenteessä.
Vaikka ottaa mittarivirheen huomioon niin silti näitä perässäroikkujia riittää. Sitä paitsi aina kaikissa olosuhteissa ei ole turvallista ajaa rajoitusnopeutta, sehän on suurin eikä pienin sallittu nopeus.
nysväätte, ajan mielenosoituksellisesti todella läheltä ohitsenne ja roiskin kurat tuulilasillenne. Se on vinkki että nopeamminkin voisi ajaa...
Kaahailijat ja typerissä paikoissa ohittelijat on niitä jotka tappaa muita liikenteessä, viimeksi tänään Sauvossa.
Onko se joku uusi sääntö kun ei autokoulussa opetettu. Ja vastuu turvallisen ohituspaikan odottamisesta on aina ohittajalla riippumatta nopeudesta.
ja ajokilometrejä tosi paljon kun olen kymmenen vuotta ollut matkatöissä. Joten ajovarmuutta on sen verran, että uskallan ajaa aina nopeusrajoituksen yläkantissa ja hiljaisemmilla teillä lujempaakin.
Silti on aina joku perseessä kiinni nysväämässä, mutta ei mene ohi. Joskus nämä alkavat niin ärsyttämään, että tiputan vauhdin todella hitaaksi ja seuraan, meneekö se ohi. Huvittavinta on kun tällainen vihdoin menee ohi, se jää ajamaan tosi hitaasti siihen minun eteen. No, seuraavalla suoralla ohitan sen. Sen jälkeen ne ei tulee nää perseeseen kiinni.
Vaikka ottaa mittarivirheen huomioon niin silti näitä perässäroikkujia riittää. Sitä paitsi aina kaikissa olosuhteissa ei ole turvallista ajaa rajoitusnopeutta, sehän on suurin eikä pienin sallittu nopeus.
vaarallisia jotka eivät huomioi muita.
Alkuperäinen viestihän oli hiljaa ajamisesta.
Minusta se on OK kunhan huomioi muut tienkäyttäjät, joiden ei tarvitse ajaa yhtä hitaasti.
T: no 4
Mikä ihmeen alinopeus? Onko se joku uusi sääntö kun ei autokoulussa opetettu. Ja vastuu turvallisen ohituspaikan odottamisesta on aina ohittajalla riippumatta nopeudesta.
ettet tiedä? No, minäpä kerron -kirjoitan hitaasti jotta ymmärrät.
Alinopeus on sitä kun edessäsi ei aja kukaan mutta takanasi on pitkä jono ja ihmisten pinna kiristyy sinun takiasi. Itse et koe tekeväsi mitään väärin ja ihmettelet kun ohittelijat soittavat torvea ja näyttävät keskisormea.
Joko alat ymmärtää?
eihän se alkuperäinen hiljaa ajamisesta puhunutkaan...
Silti on aina joku perseessä kiinni nysväämässä, mutta ei mene ohi. Joskus nämä alkavat niin ärsyttämään, että tiputan vauhdin todella hitaaksi ja seuraan, meneekö se ohi. Huvittavinta on kun tällainen vihdoin menee ohi, se jää ajamaan tosi hitaasti siihen minun eteen. No, seuraavalla suoralla ohitan sen. Sen jälkeen ne ei tulee nää perseeseen kiinni.
Näinhän se on, ihan samaa ihmettelen. Joskus on käynyt niin että olen satasen alueella ohittanut 90 köröttelevän. sitten kun 80-alueella pudotan siihen niin se ajaa minut kiinni ja roikkuu puskurissa kunnes tulee niin pitkä satasen väli että se jää kunnolla taakse. Silloin kun on hyvät olosuhteet niin olisi paras että kaikki menisivät suurinpiirtein rajoitusnopeutta eikä kenenkään tarvitsisi ohittaa.
täältä porilaisille.
Mulla on ajokokemusta 20 vuotta. Noudatan nopeusrajoituksia, koska omistan aivot. Ja perseessäni EI tarvitse roikkua, koska silloin alennan ajonopeutta, ettei takanatuleva ajaisi niin kovaa perääni jos joudun jarruttamaan ja lapsi on takapenkillä.
Ihan sama, kestättekö. Menkää bussilla.