tiesittekö että normaali tunnereaktio kamalaan tapahtumaan voi olla hervoton nauraminen.
tai pelkkä nauraminen, kuten minulla. Se on puolustuskeino.
Kommentit (17)
Mutta oikea palsta tapahan on jotain aivan muuta: maailmoja syleilevä empatiamyrsky.
Tainnu jäädä lukion psyka väliin?
Ja sain hyviä numeroitakin :)
Minusta vaan tuntuu että yleinen käsitys on, että pitäisi tuntea tietyllä tavalla tietyissä tilanteissa ja jos niin ei tunne/reagoi se ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää ja jotkut jopa loukkaantuu siitä! (ja ajattelee, että tuo on jokseenkin mielenvikainen). Äitini esim. alkoi siivoomaan ihan hullunlailla lapsensa kotia, kun hänen lapsensa kuoli (eli minun sisarrus)...(se oli hänen reaktionsa).
Senkin olen kuullut, että ihmisellä voi olla vaikka minkälaisia AJATUKSIA (siis sairaita, esim. kuvitelma että ajaa täysillä moottoritien kaiteeseen), mutta ne eivät ole mitään. Siis ei merkkikään hulluudesta.
ap
maailmoja syleilevä empatiamyrsky.
että on normaalia ajatella vaikka minkälaista, sairastakin. ap
kun mummoni kuoli, rupesin nauraamaan kun äitini itki.. en näyttänyt sitä äidilleni, tai toivon, että hän ei huomannut, mutta mua rupesi naurattamaan todella paljon.. :/ en ääneen naurannut, koska todella piti pidättää naurua... eikä oikeastaan ole tullut itkua...
Kun isäni kuoli silloin kyllä itkin... en tiedä miksi näin..
hervoton nauraminen kamalalle tapahtumalle VOI olla "normaali reaktio", jos ihminen ei itse ole normaali, vaan vaikka narsisti tai sosiopaatti, joka ei välitä taphtuman kamaluudesta tai tajua sitä, vaan se on vain jännää ja ihmisten reaktiot on hauskoja. Siihen nauraminen on normaali reaktio.
Tai sitten nauraminen voi olla normaalin ihmisen reaktio, mutta sellaisena se on epänormaali, osoitus hysteriasta tai shokista. TÄllöin nauraminen ei ole "tunnereaktio" vaan vain reaktio.
Tai sitten nauraminen voi olla esimerkiksi autisminkirjon ihmisen reaktion ulkoinen ilmaus, kun se ilmauksen takana oleva tunne on oikeasti jotain ihan muuta (pelkoa, kauhua tms.) mutta näillä ihmisillä tunneilmaisu on muutenkin vaikeaa niin hankalassa tilanteessa se menee joskus sitäkin pahemmin sekaisin. Samoin muiden ihmisten tunneilmauksien tulkinta.
hervoton nauraminen kamalalle tapahtumalle VOI olla "normaali reaktio", jos ihminen ei itse ole normaali, vaan vaikka narsisti tai sosiopaatti, joka ei välitä taphtuman kamaluudesta tai tajua sitä, vaan se on vain jännää ja ihmisten reaktiot on hauskoja. Siihen nauraminen on normaali reaktio.
Tai sitten nauraminen voi olla normaalin ihmisen reaktio, mutta sellaisena se on epänormaali, osoitus hysteriasta tai shokista. TÄllöin nauraminen ei ole "tunnereaktio" vaan vain reaktio.
Tai sitten nauraminen voi olla esimerkiksi autisminkirjon ihmisen reaktion ulkoinen ilmaus, kun se ilmauksen takana oleva tunne on oikeasti jotain ihan muuta (pelkoa, kauhua tms.) mutta näillä ihmisillä tunneilmaisu on muutenkin vaikeaa niin hankalassa tilanteessa se menee joskus sitäkin pahemmin sekaisin. Samoin muiden ihmisten tunneilmauksien tulkinta.
Mikä ihme sitten on tunnereaktio? Jos kerran shokissa olevalle nauraminen on pelkästään reaktio?
siis se shokki. Nauru on vain reaktio, ei tunne.
Tän nyt ois nähnyt ihan vaikka vain sanakirjasta...
ensimmäisellä viestillä tarkoitin vai kuulostiko se sinusta psykopaatin kirjoittamalta? ap
Lapseni ajoi mopolla kolarin ja kun saavuin paikalle niin varmasti kaikki ajattelivat, että onpa kamala äiti. Kun järkytyn, säikähdän tai menen shokkiin niin olen aika kamala :(
Itse nauroin ihan hysteerisesti vaarin hautajaisissa kun vaari käytettiin vielä viimeisen kerran kotona.
Hävetti ihan älyttömästi kun muut itki ja mä nauran.
Nauranut olen ihan itsesääliin, siis muutaman kerran kun kaikki paska kaatuu niskaan ja tilanne alkaa olla jo absurdi kokonaisuudessaan.
Anoppi hihittää kaikelle. Jännittää sosiaalisia tilanteita, joten hihittää sitten aina, kun koolla on enemmän kuin kaksi ihmistä.
Toooodella noloa, kun ollaan esimerkiksi hautajaisissa ja tää sitten tirskuu ja naureskelee.
Äitini esim. alkoi siivoomaan ihan hullunlailla lapsensa kotia, kun hänen lapsensa kuoli (eli minun sisarrus)...
ap
Ei ole mitään sisarRuksia!
olen huomannu sen itsestäni ja muistakin. kun on joku ihan kauhea juttu ja siitä avataan keskustelu, moni hymyilee vaikka samalla päivittelee asiaa.