Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sitten täyttänyt neuvolan voimavarakyselyä.

Vierailija
09.12.2011 |

Sanoin ystävällisesti mutta lujasti, että kysely on liian henkilökohtainen. Kiitän siitä, että lapseni kehitystä seurataan, mutta pidän jonkinlaista rajaa perheemme (ja minun!) asioihini puuttumisessa. Jos koen tarvitsevani apua tällä saralla, pyydän sitä sitten itse. Täti sanoi, että asia selvä. Kukaan muu tehnyt samaa?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se tule kaikille? En muista saiko tuollaista lappua täytettäväksi, lapsi on jo kohta 5 v, mutta ainakin 4-vuotisneuvolassa annettiin lappu mikä piti täyttää miehen kanssa kotona (mies ei ollut mukana) ja palautettiin se sitten neuvolalääkärille..
Mies ei tosin sitä suostunut täyttämään.
Minusta tuollainen kysely on TURHA. Kuka siinä kertoo totuuden jos asiat huonosti? Ehkä joku joka ei ymmärrä miten tämä homma toimii

Vierailija
122/128 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 10:36"]Kysymykset ovat liian henkilökohtaisia.
[/quote]
Eihän sitä edes tarvitse terkalle näyttää, vähänkö te olette pöljiä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen neuvolan täti ? Terveydenhoitaja!!!

Vierailija
124/128 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2012 klo 01:13"]

Ja joskus laitetaan ylös myös sellaista, mitä ei ole itse kertonut. Omista asioistani ärsytti eniten se, että neuvolatäti oli saanut jostain tietää että lapseni ovat biologisesti sisarpuolia. Itse en ollut asiaa maininnut, koska asia on henkilökohtainen eikä sillä ole mitään tekemistä neuvolasuhteen kanssa. Tämän johdosta lapsiltani kyseltiin terkkarikäynneillä outoja ja hämmentäviä kysymyksiä, joista heillä ei ollut hajuakaan.

Ei sillä, että kyseessä olisi meidän perseen sisäinen megaluokan salaisuus, mutta eipä se tosiaan ole neuvolantädinkään asia, ja meillä myös lapsi hämmentyi oudoista kysymyksistä.

Ja voimavarakysely, my ass... Siis voi vittu mitä megaluokan kyttäämistä!

Hienoa megaäityli kun pidät puolesi!

Vierailija
125/128 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nauretaan ja paheksutaan kyselylle, mutta ehkä esim. bussiturma-mamman asia olisi ollut vältettävissä näin? Aina on väärin..

t. Mies

Vierailija
126/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen äitiys-ja lastenneuvolassa terkkarina ja itse olen kysynyt vanhemmilta ovatko he täyttäneet kyselyn kotona ja nousiko sieltä jotain asioita mistä he haluavat neuvolassa puhua. Mikäli ei niin en edes pyydä kyseistä paperia nähtäväksi itselleni eikä neuvola niitä myöskään arkistoi minnekään. Henkilökohtaisesti vastustan liikaa holhoamista, ihmisten pitää osata itse avata suunsa ja pyytää apua eikä kaiken tarvitsisi tulla kultalautasella nenän eteen. 

Jos asiakas ei mitään ongelmia tuo itse esille eikä mua huolestuta niin en mä niitä ongelmia ala tyhjästä rakentamaan. Ja uskokaa huviksenne, terkkarit ei todellakaan oo niin uteliaita että niitä kiinnostais vieraiden ihmisten asiat saati joku seksielämä. Eli olkaa vaan rauhassa av-mammat.

Vierailija
127/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan henkilökemia ei vain yksinkertaisesti toimi. Mutta silti tuntuu turhalta ja typerältä tehdä asiasta suurta numeroa terkkarin vaihtamisineen. Koska tätä ihmistä pitää (ensimmäisen vuoden jälkeen) sietää kerran vuodessa. Ei terveydenhoitaja ammattina mitenkään takaa, että hänellä olisi kyky tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
128/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:31"]

Hassua, että ennen äidit ja isät pärjäsi ilman voimavarakyselyjä

Kyllä on vanhemmuus hukassa, ellei pariskunta osaa jutella keskenään ilman jonkun  neuvolatädin antamaa lappua :)

[/quote]

Joo, ja sitten pitäisi viimeiseen asti salata se että on "vanhemmuus hukassa" ja vetää itsensä piippuun. Se se on järkevää, kulissit pystyyn vaan!Oikeastaan koko neuvoloita ei tarvita, koska jos on "vanhemmuus hukassa" tai muuten raskasta tai vaikeaa, sitä ei saa missään nimessä myöntää kenellekään eikä pyytää apua ettei leimaannu huonoksi ja epäpäteväksi. 

[/quote]

No mutta jos et osaa ilman jotain lappua sanoa neuvolassa, että olet väsynyt ja mies ei anna sinulle kikulia tarpeeksi usein ja vedät panacodia kaksinkourin, niin sinulla on varmaan todella iso ongelma

Kyllä ennen osattiin neuvolassa suu aukaista ilman tällaisia lappusia. Mutta ehkä nykyaja nnuoret  äidit tosiaan on niin virikekasvatettu, että ne istua tollottaa kuin typerykset, ellei th ota lappua esille ja sano, että keskustelkaapas nyt näistä ja rastita oikea ruutu. Muuten ei nykynainen osaa keskustella kotoaan.

Onko se tosiaan tämä virikehoito, mikä on tehnyt nykymammoista niin aloitekyvyttömiä, että pitää kaikki ulkoaohjata ja antaa lappu, että osaatte jotain puhua ja tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän