Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan koiraamme!!

Vierailija
10.11.2005 |

Hävettää tunnustaa, mutta inhoan koiraamme, jota 3v sitten manguin ja manguin, kunnes mies suostui, vaikka olikin vastahakoinen aluksi.

Koira on molempien vastuulla ja lenkitämme sitä suunnilleen yhtä paljon. Se ei ole ongelma, sillä kävisin joka tapauksessa lenkillä.

Mutta...

en vain tykkää siitä. En ole(kaan) koiraihminen? Inhoan sen anovaa katsetta, vouhotusta, läähätystä, vinkumista, sotkemista... jne.

Olen ehdottanut miehelle, että antaisimme koiran pois, mutta mies on sitä mieltä, että se on hoidettava, kun on kerta otettukin. Onhan se tietty niinkin, mutta ahdistaa ajatus, että se pyörii riesana vielä seuraavat 10 vuotta.

Meillä on myös kaksi kissaa, joihin en kyllästy ikinä! En siis ole mikään " eläintenvihaaja" , en vain tykkää koirista sitten kuitenkaan, huoh!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on älykkyytensä takia noussut ylemmälle tasolle, eläimet jääneet alemmas.

se nyt vaan on niin, koira on aina alempana ihmistä. siksi pirtelön vertaus on oksettava.

Vierailija
22/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

simpansseista? Toisinaan tätä palstaa lukiessa ei uskoisi, että ihminen todella on " ihminen" älykkyytensä vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoavasi koiran anovaa katsetta, hössötystä ja vouhotusta. Taitaa koirasi siis vaistota, ettet hänestä välitä ja siksi yrittää miellyttää sinua tuolla tavalla. Mitä enemmän siinä kohdassa kiellät ja ärräät koiran vouhkalle, todennäköisesti se vaan vouhkaa enemmän.

Omasta koirastani huomaan, että jos olen välinpitämätön häntä kohtaan niin kovasti koiruli pyrkii suosiooni. Koiralle oma perhe/lauma on kaikki kaikessa ja sitä ahdistaa, jos ei tule hyväksytyksi. (Ketäpä ei!?)

Olet aikuinen ihminen ja jos olet tehnyt joskus päätöksen koiran hankkimisesta niin hoidettava se on. Varsinkin, jos selitys on tuota luokkaa, etten enää oikein välitäkkään koirasta.

Vierailija
24/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apllä on saksanpaimenkoira.

Vierailija
25/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän ihmisen lapset saavat kyseisen mallin suhtautua eläviin olentoihin, niin se on minusta kammottavaa ja julmaa. Miettikääs sitä!

Vierailija
26/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten myös kuolemanrangaistuyksen vastustaja. Uskomattoman monet teistä ovat hyvin sydämettömiä eläimiä kohtaan.

Vierailija
27/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lemmikkinsä piikille kun haittasi heidän matkusteluaan =(

Oli heillä useamman vuoden mut niinä vuosina ei lemmikistä kukaan oikein kunnolla välittänyt...

Vierailija
28/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

25, et voi verrata ihmislasta ja koiraa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja olen sitä mieltä, että asioita on joskus hyvä kyseenalaistaa kääntäen ne päälaelleen jotta joudumme omia asenteitamme miettimään.

On aivan naurettavaa täällä reagoida, että kuinka se Pirtelö nyt noin voi sanoa ja minkälainen äiti se oikein on. Varmasti hyvä äiti kun miettii elämää myös toiselta kantilta. Ettekö te ymmärrä sarkasmia? Selvemmin sarkastista viestiä kuin Pirtelön ensimmäinen kommentti saa etsiä.

Vierailija
29/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. Tein pirtelöstä ilmoituksen koskien tuota kirjoitusta numero 20.

Vierailija
30/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille vaan, kun ei miellytä. Millaisia ihmisiä lapsistanne oikein kasvaa, kun tällaista mallia opetatte? Totuus on, että eläintenvihaajat harvemmin pitävät ihmisistäkään.

Vierailija
31/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua ihan täysin! Olen itse ollut aina koiraihminen mutta nyt on ihan ikioma noutajakoira ollut perheessämme 2,5 vuotta. Ja täytyy myöntää että välillä ärsyttää suunnattomasti kun se odottaa ruokaa jne. Se on kyllä tosi tottelevainen ja rauhallinen mutta joskus kun lapsen kanssa on ollut rankka päivä niin kyllä mua ärsyttää sitten KAIKKI: Mukaan lukien koiramme joka kuitenkin on ihana.

Se on varmasti ihan normaalia yleensäkin että kun eletään porukassa (koirakin siihen kuuluu) niin aina jonkun kanssa on jotain kärhämää.

Minäkin olen välillä miettinyt että voi kun olisin ajatellut enemmän kuinka hiton vastuullinen asia tuo koirakin on.. sitä on huomattavasti vaikeampi saada hoitoon kuin lasta ja moni ystäväni on vielä allerginen.. mutta kuitenkin kun näen kuin tärkeä koira on taaperollemme ja kun koira nuolaisee häntä niin siinä ei mieti enää yhtään - en halua heidän sidosta katkaista. Ja kuitenkin onhan se koira meidän perhettä.

Mä olen alkanut asennoitua koiraamme nyt lapsen jälkeen sillai TERVEELLÄ tavalla niin kuin kasvattaja sanoikin että koira ON koira ja sillä siisti. Se ei voi saada ihmisten paikkaa, sen luontoon kuuluu se alistuminen. Eikä siitä tarvitse tuntea oman tunnon tuskaa.

Tänä päivänä valitettavasti moni vain on tehnyt koirastaan ihmisen veroisen joka saa suikalepaistia, nukkuu sängyssä ihmisten kanssa ja muutenkin on aivan muuta kuin ELÄIN.

Koiramme-lehdessäkin tuosta asiasta oli joten kyllä se koira siinä paikkansa löytää. Välitettävä siitäkin toki on mutta onhan sulla oikeus omiin ärsytyksiin.. ja parempi että SANOT sen kuin menet ja lyöt koiraa!!

Vierailija
32/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisia ei ainakaan. Joten turha huudella ilmoitteluista ja uhkailla niillä.

Jokin av-palsta on varmasti sellainen joka ei ketään viranomaista voisi vähempää kiinnostaa.

Voin kuvitella kun joku elämän sisällötön av-mamma suu vaahdossa soittaa " tärkeän" asian puolesta viranomaisille ja kertoo kuinka " yksi pirtelö täällä av:lla kirjoitti että miksi koiran saa lopettaa muttei vauvaa!"

*REPSKOPS* =D =D

Vierailija
33/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinä Reps kops. Soitin tuosta asiasta, ja he olivat kyllä ihan kiinnostuneita ja ottivat esim. pirtelön nikin ylös.

He ovat kiinnostuneita koska saavat silloin sinut pois vaahtoamasta asiasta jos edes soitit. Jos edes lukevat ketjun nauravat varmaan katkeatakseen kuinka joku on niin yksinkertainen, ettei ymmärrä sarkasmia.

Vierailija
34/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingoittaa lastaan.

Vierailija
35/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Pelastakaa lapset ry:n toimistotyöntekijä ;)

Vierailija
36/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, synnytyksen jälkeinen masennus ja psykoosi todetaan juuri vauhkoontuneen av-mamman toimesta, ja todistusaineistona käytetään usein av-palstan yhtä mielipidettä.

Vierailija
37/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistossa töissä ollut 10 vuotta.

Vierailija
38/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole psykoosissa liioin, enkä vahingoita lapsiani.

Vierailija
39/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottavasti et näytä sille, että et tykkää?? Ole huoletta, koira varmasti kuolee kuitenkin ennen sinua!! Jos oikein inhottaa, anna se hyvänen aika muualle, jossa se saa eläimen ansaitsemaa hoitoa.

Vierailija
40/52 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis sosiaalitantalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän