Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta muuttolaatikkoa varata muuttoon?

Vierailija
08.12.2011 |

Muutamme 80 neliön asunnosta 100 neliöiseen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on vuokra/päivä, eli ei tarvii etukäteen tietää, milloin palauttaa.

Vierailija
2/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa muutin 55 neliöstä ja laatikoita oli 70, koska kirjoja oli paljon. Muuttopäivänä saatiin tyhjiksi 60 laatikkoa, seuraavana päivänä loput, sitä seuraavana ne tulltiin hakemaan.

Mä ottaisin 1/ neliö + 10. Laatikoita ei voi olla liikaa, mutta on ankeaa jos niitä on liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa on vähän. Vaatteet pakattiin matkakasseihin ja liinavaatteet säkkeihin. Muut laitettiin laatikoihin, vietiin uuteen kotiin, tyhjennettiin ja taas täyttämään. Muutto meni kivuttomasti. Suurimpaa osaa tavaroita säilytetään meillä ns. arkistolaatikoissa http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80115484/

Laatikot kannettiin sellaisenaan vaatehuoneen hyllyille.

Vierailija
4/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä poikkeuksellisen vähän tavaraa, kun meinasin saada 3hlö tavarat kolmiosta mahtumaan 30 laatikkoon + jätesäkkeihin?

Vierailija
5/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:40"]

Onkohan meillä poikkeuksellisen vähän tavaraa, kun meinasin saada 3hlö tavarat kolmiosta mahtumaan 30 laatikkoon + jätesäkkeihin?

[/quote]

Ehkä et vaan hahmota, kuinka vähän niihin laatikoihin menee. Toki jos muuttomatka on lyhyt ja muuttoporukkaa ja aikaa riittävästi, voi laatikoita tyhjentää toisessa päässä ja palauttaa täytettäväksi uudelleen toisessa.

Itse en tykkää jätesäkeistä muutossa, niitä on tosi vittumaista raahata, ovat helposti tosi raskaita, kiikkeriä pakattavia muuttoautoon ja voivat hajota. Helpompi kantajille jos on mahdollisimman paljon muuttolaatikoita. Ei ne kuitenkaan niin paljoa maksa että kannattaisi pihistellä.

Vierailija
6/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, miten paljon sinulla on kamaa. Pienessäkin asunnossa voi olla paljon astioita ja kirjoja ja isossa asunnossa taas niitä voi olla vähän - eli tuo laatikoiden määrä per lattianeliöt on aika hoopo mittari.

Itse asumme 90-neliön neliössä, jossa on seitsemän isoa kirjahyllyä täynnä kirjoja eli joutuisin ottamaan todella ison määrän laatikoita.

Tekstiilit ja lasten pehmot ja vuodevaatteet kulkevat parhaiten jätesäkeissä, kirjat, astiat ja kovat lelut laatikoissa.

Kannattaa varata laatikot ainakin 3-4 päiväksi muuton jälkeenkin, ettei tule kiire purkaa tavaroita paikoilleen. Itse olen sen verran tehokas, enkä tykkää purkamattomista laatikoista, että kamat olisi purettuna jo viimeistään muuttoa seuraavana päivänä, mutta tää läheneekin jo neuroosia... ;-)

Vierailija
8/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 8:n esimerkki taitaa kertoa tilanteesta, jossa muutetaan suht lähelle ja jotkut nyt tykkää muutenkin tee-se-itse muutosta, jossa rampataan edestakaisin. Se ei vaan aina onnistu.

Vierailija
9/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään maksullista laatikkoa. Suomalainen ostaa silmää räpäyttämättä 350 000 euron talon, mutta muuttolaatikoihin saatikka muuttoautoon ei ole varaa. Kaupasta kerjätään banaanilaatikoita, ja autona on oma pieni Opel tai veljen työkaverin Hiace vm. 1989.

Vierailija
10/24 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta muuttoa takana parin vuoden sisään ja mielestäni parhaita muuttoon ovat olleet ikean kassit. Niihin saa esim. vaatteet ja lakanat ja kun hyvin pakkaa, niin pitävät "muotonsa" eli voi myös laittaa pinoon. Päälle voi laittaa esim. muovipussin, niin ei likaannu. Paljon helpompi kantaa kuin jätesäkkejä ja kestävä vetämistä/raahaamista. Ovat lisäksi halpoja ja muuton jälkeen saa taiteiltua pieneen tilaan. 

Vierailija
11/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen tilanteseen sopi tämä-

http://www.vuokralaatikot.fi/

Vierailija
12/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutimme 67 neliöstä. Mutta mulla on aika paljon kirjoja, suuri osa meni niihin. Lisäksi astiat yms, ja lapsen tavaroita. Minulla jäi yksi laatikko käyttämättä. Vuokarsin ne 5 päiväksi 3 ennen ja 1 oikeastaan muuttopäivän jälkeen. Riitti hyvin.

Vierailija
13/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutimme 69-neliöisestä kolmiosta isompaan. Olen kamala hamsteri ja meillä on joka nurkka täynnä tavaraa.

Vierailija
14/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 tai 100 laatikkoa kun muutimme 100 neliöisestä talosta 200 neliöiseen. Lisäksi pari isoa atk-laatikkoa johon sais tv:t ja muut atk-vimputtimet. Nopeasti saatiin pakattua ja nopeasti tyhjennettyä. Aiemmista kokemuksista oppineena sanoisin, että jos luulet tarvitsevasti 50 laatikkoa niin ota 70...

Vierailija
15/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Aiemmista kokemuksista oppineena sanoisin, että jos luulet tarvitsevasti 50 laatikkoa niin ota 70...

[/quote]

toinen ehdoton juttu on nokkakärryt, älä missään nimessä unohda niitä!

Vierailija
16/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä asunnossa mistä muutettiin oli 90 neliötä, vähän yli. Meitä oli silloin 2 aikuista ja 2 lasta. Mä tilasin 50 muuttolaatikkoa ja ne riitti aika hyvin. Pari laatikkoa piti purkaa ja hakea niillä vielä kerran jotain pikku sälää.

Paljon varmaan riippuu myös tavaran määrästä? joillain sitä tavaraa on ja on loputtomasti.

Mä hyödynsin myös jätesäkkejä. Ja tietty kaikkia omasta takaa löytyviä laatikoita mihin pystyi pakata.

Vierailija
17/24 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tutun kautta laatikot, jotka oli juuri vaihdettu eli poistettu normaalista käytöstä. Saatiin kuulemma pitää ne "vaikka ensi kesään", ja niin siinä meinasi käydäkin. Iso osa laatikoista lojui työhuoneen nurkassa ärsyttämässä noin kuukauden ennen kuin ärsytti tarpeeksi ja sain purettua ne (johon ei aikaa mennyt edes kuin muutama tunti). En suosittele!

Vierailija
18/24 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teille 80 laatikkoa. Itse haluan pakata osan tavaroista (mm. tekstiilit, vuodevaatteet ym.) mieluummin säkkeihin kuin laatikoihin ja olen vähentänyt hieman laatikoiden määrää.

nimim. 3 muuttoa viimeisimmän 12kk sisällä...

Vierailija
19/24 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yks kysymys, jos viitsitte vastata. Eli kuinka pitkäksi aikaa olette vuokranneet laatikot? Itse ajattelin, et vuokraan ne viikkoa ennen muuttoa, mut kuinka monta päivää muuton jälkeen...?

Vierailija
20/24 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yks kysymys, jos viitsitte vastata. Eli kuinka pitkäksi aikaa olette vuokranneet laatikot? Itse ajattelin, et vuokraan ne viikkoa ennen muuttoa, mut kuinka monta päivää muuton jälkeen...?

Meillä oli 50 neliön kämpästä muutto kahdestaan, niin kolmeksi päiväksi taisi olla laatikot. Meillä oli tosin mahdollisuus hoitaa muutto äkkiä alta pois, joten saatiin myös purettua suurin osa kamoista saman tien.