Kirkosta eroaminen
Kirkosta kannattaa erota ennen vuodenvaihdetta, niin säästää ensi vuoden kirkollisverot.
Kommentit (49)
toki ymmärrän jos uskon vahvistuttua haluaa seurakunnan yhteyteen ja tukea sitä. Itse erosin viime vuonna, uskoa se ei ole muuttanut, ehkä vahvistanut. Voin ehkä liittyä takaisin, mutta nyt näin. Ehkä jatkossa haluan tukea lähisrk:n työtä ja itsekin enemmän osallistua, en halua maksaa turhaan ilman ajatusta mihin panostan. En halua maksaa itsestään selvyytenä, tavan vuoksi.
Mä oon aina ajatellut, että veron muodossa laitan roposeni kirkon kautta vähäosaisille ja maksan hautapaikkaani. Eikö se niin menekään?? Nyt on itsellä helkutin tiukkaa, muutaman satasen säästän jos eroan. Mitään palveluja en käytä. Niin ja en kyllä tosiaan usko niinkuin kirkko opettaa. Uskon kyllä jonkunlaisen Jumalaan tai ehkä enemmänkin jumaluuteen, että Jumala on kaikkialla...
kirkko maksa hautauspaikkoja. ei i ihmiset paljoa tiedä. tosin tietoisesti näitä salataan, KUKAAN ei kuuluisi kirkkoon jos tietäisi miten rahat käytetään.
KOITA NYT TAJUTA!
Lapseni on jo kuollut, ruumiilleko tässä jotain taruja kerron?T. 7, joka uskoo taivaaseen, se ettet sinä usko ei tee minun uskosta väärää. Ei minusta elämä pääty kuolemaan. Ruumis kuolee mutta kukaan meistä ei tiedä minne sielu menee.
PS. Kiitos että pidät minua sairaana ja tyhmänä koska uskon kohtaavani vielä lapseni. Sinähän sen tiedät.
nyt ehdoin tahdoin yritä mieltäsi pahoittaa joten annan asian olla.
Otan osaa suruusi.
ei tarvitse maksaa, se ei ole edellytys sille näetkö lapsesi. Katsoitko dokumenttia ja tutkimuksia ihmisistä jotka olivat kuolleet ja heränneet henkiin ja mitä he kokivat sillä välin? Tulokset osoitti että ihmiset näkee läheisensä kuoleman jälkeen eli tulet varmasti lapsesi näkemään. Sitä ei tiedetä mitä siellä valon päässä löytyy mutta se ainakin houkuttaa ihmisiä enemmän kuin paluu takaisin jos ihminen rajamailla.
tossa säästä kuin vähän yli 300 euroa tällanen 2200 euron kuukausipalkkalainen
jaa-a, en taida erota, en ole mitenkään uskonto- tai kirkkovastainen, rahansäästö vain mietitytti mutta ei kyllä ole suurtakaan säästöä
Erosin kirkosta jo nelisen vuotta sitten. Ekana vuonna ostin säästyneillä kirkollisverorahoilla uuden television, toisena vuonna tietokoneen ja tänä vuonna tein viikon lomareissun Kanarialle.
t. yh ja kolme lasta, ylihuomenna Las Palmasiin
tekeekin ne ilmaiseksi, sinä maksat martkojen lisäksi ihan törkeesti rahoja hukkaan. voi sinua hassua.
jaa-a, en taida erota, en ole mitenkään uskonto- tai kirkkovastainen, rahansäästö vain mietitytti mutta ei kyllä ole suurtakaan säästöä
kunnassa ainakin oli veroprossa kirkollisverolle yli 3 % eli teki jo opiskelijan tuloissa tuon mitä sinulla työssäkäyvänä.
kunnassa ainakin oli veroprossa kirkollisverolle yli 3 % eli teki jo opiskelijan tuloissa tuon mitä sinulla työssäkäyvänä.
no sittenhän se eroakirkosta-sivuston laskuri näyttää ihan perunoita :D
Kirkkoon kuuluminen on niin last season, edellisen vuosituhannen juttuja.
joku muka uskoo niihin satuihin?
Jaa niin: nämä kirjoitukset tietty todistavat että ne "viimeiset ajat" ovat käsillä.
mutta senttiäkään ei olla valmiita maksamaan.
niin menisin entistä enemmän helluntalaisten toimintaan mukaan. :)
Minua ei olla kastettu, kävin nuorisoasiainkeskuksen teatterileireillä kesäisin, häät pidetään maistraatissa ja tilaisuuteen sopivassa juhlatilassa.
En paljo kiinnosta noi kirkon palvelut, enpä siis niistä mitään maksakaan.
Halvaksi tulee väestörekisteri. Suosittelen.
Juu.
Uskon että lapseni odottelee pääsyä taivaaseen, sallinet kai uskoa minun jos tämä helpottaa tuskaani?
Mikä minä olen sanomaan sinulle mitä sun pitää uskoa tai olla uskomatta? Jos olisit vaan hiljaa?
En ole tullut ajatelleeksi ollenkaan.
Paljon on kirkollisvero?
En ole tullut ajatelleeksi ollenkaan.
Tuolla voit laskea paljonko maksat kirkollisveroa vuodessa.
http://www.eroakirkosta.fi/kirkollisvero
Erosin kirkosta jo nelisen vuotta sitten. Ekana vuonna ostin säästyneillä kirkollisverorahoilla uuden television, toisena vuonna tietokoneen ja tänä vuonna tein viikon lomareissun Kanarialle.
Ei tätö asiaa hoe uskovaiset, vaan valtionkirkko. Luulisin, että paljon
uskovaisia on jo eronnut kirkosta, koska valtionkirkko, on valtion kirkko. Onko se historian saatossa ollut hallitsijoiden kirkko, on aivan sama, mutta ei Jumalan kirkko. Jumalan seurakunta on kuitenkin ollut läsnä valtionkirkoissakin, sillä usko syntyy kuulemisesta, ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Tällä tarkoitan, että valtion- ja kuningasten luoma kirkkoinstituutio, ei itsessänsä ollut kuin maallinen jatke vanhan- ja antiikin ajan perinteille, jolla uskonnon nimissä perusteltiin oma maallinen valta-asema. Niin kuin tiedämme, faraot selvitivät omaa jumalauutaansa, ja hallitsija-asemaansa auringon poikina, vastaavuutta samankaltaiselle käyttäytymiselle löytyy lähes jokaisesta kulttuurista: hallitsijat tai papisto, ovat nostaneet itsensä Jumalan asemaan. Mutta Kristinuskossa asia ei niin, vaan Jeesus tuli palvelemaan; ja sanoi opetuslapsillensa: kuka teista tahtoo olla suurin, olkoon kaikkien orja.