Poikani 22v toi kahveille erikoisen miniäehdokkaan :(
Hänen ensimmäinen "tyttö"ystävänsä, jonka minä olen nähnyt, onkin kolmen lapsen 33-vuotias yksihuoltaja. Minun poika on nuori ja viattoman näköinen, tämä naikkonen suttuinen, minihameessa kulkeva ja erittäin kovan oloinen. Varmaan miehiä kiinnostava eipä sillä. Olen todella tyrmistynyt!! Kun poika ei ollut kuulemassa, nainen sanoi minulle että "tiedän etten varmaan ole mikään ihannetyttöystävä sun mielestä, mutta me ollaan ihan vakavissaan joten se on paras nyt vain hyväksyä, kun et sille mitään voi."
Poikani vaikuttaa umpirakastuneelta. Mutta mitä tuommoinen 11v vanhempi nainen nuorukaisessa näkee!
Kommentit (44)
ryhdyin innolla kertomaan, miten olen ilahtunut, että poika sai valmiin perheen. Kerroin laveasti, miten nyt meillä miehen kanssa helpottaa, kun ei tarvitse enää maksaa vuokraa eikä antaa autoa lainaan. Tein muutenkin selväksi, että opiskelijapojalle tekee hyvää miehistyä, ihan liian kauan me olemme sille rahaa syytäneet ja pyykeistäkin huolehdittu. Samaan syssyyn ihastelin, miten saamme kesämökinkin taas itsellemme, kun poika kavereittan kanssa ei enää käy siellä viikonloppuja ryyppäämässä.
Kun poika käväisi muualla, kysyi huolestuneena, että kai se poika on kertonut niistä veloistaan. Vastaus oli, että ei. Mutristin suutani ja pyysin anteeksi, että koko asiaan sekaannuin.
Kaksi viikkoa myöhemmin se suhde oli ohi. Eipä halunnut pojan naisystävä uutta elättiä.
Minä ajattelin kuitenkin jutella pojalle, tajuaako mitä on tekemässä. Naiseen en tiedä miten suhtautuisin, haluanko häntä käymään ollenkaan kodissani tms. Ja pitäisikö minun muka tutustua lapsiinkin?
joten ihan reilua tietty olisi. olet heille mummopuoli, jos poikasi menee naisen kanssa naimisiin. jos oikein kusipää haluat olla, kohtele naisen lapsia mahdollisimman eriarvoisesti kuin omia (tulevia?) lapsenlapsiasi. ja hei, saattaahan se nainen vaikka erota, jos lapsille ollaan TOSI ilkeita !! ei ku hei... eihän huoria lasten hyvinvointi kiinnosta.. lahjo se katoamaan?
ostaa lahjoja meidän pojan lapsille pojan ekasta liitosta? Ajattelin vaan, että ei niillä ei-bilogisilla isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta olla isovanhempia, lapsilla on niitä jo tarpeeksi.
mitä väärää se nainen on tehnyt että ansaitsee tällaista haukkumista. Voisiko joku selventää? Onko joku huonompi miniäehdokas koska on vanhempi (entäs sitten reilusti nuorempi?) tai siksi että on lapsia ja miksi näin on? Millä tavalla elämänkokemus tai lapset huonontaa ihmistä?
ja lapsiakin enemmän kuin ap:n miniäehdokkaalla. Haluaako joku päin naamaa ällistellä jotain? Livenä ei ole tullut vielä sellaista tilannetta vastaan. Kyllähän tuo miehen äiti koittaa jarrutella poikaansa, joka on varmempi tästä kuin minä. Ikäero ei ole syy epäröintiin vaan muut syyt.
Äitinsä varmaan tosiaan luulee pari vuotta sitten kotoa muuttanutta poikaansa ihan pikkupojaksi, tiedän kuitenkin hänestä paljon enemmän, on mm. ollut suhteita minua 10v vanhempien (eli itseään 20v vanhempien)kanssa ja seksuaalisesti paljon kokeneempi kuin minä.
En myöskään ymmärrä, jos on ollut perhe useamman miehen kanssa niin tekeekö se naisesta huoran? Ja sitten yhdenillanjuttuja harrastavat sinkut joilla seksikumppanien määrä kymmenkertainen pitkissä suhteissa olleeseen äitiin verrattuna ovat siveellisempiä ja hyveellisempiä kumppaniehdokkaita? Millä perusteella?
Meillä on ongelmana se, että perheen lapset (siis pojan avovaimon lapset) tarvitsevat kovin usein hoitopaikkaa, ja minuakin on siihen tehtävään kyselty. Olen vastannut napakasti, että niillä lapsilla on jo 4 mummolaa, enempää ei tarvita (eli biologiset isovanhemmat eronneet ja perustaneet uudet perheet).Minusta on tärkeää, että pidetään yhteyttä siihen biologiseen sukuun eikä sosiaaliseen.
Mä käytän tosi usein (lyhyttä) hametta tai mekkoa. Enpäs ole tiennytkään, että se oikeuttaa ihmiset kutsumaan minua naikkoseksi:(
Sä oot varmaan ollut paska äiti, joten poikasi etsii vanhemmasta naisesta rakkautta ja hyväksyntää jota sinulta ei saanut.
Nyt on turha valittaa, itse kasvatit poikasi, tuollaisen sait.
kyllä muakin ahdistais jos poika toisi kotiin ekalle näytölle minihameessa kulkevan 33-v yh:n. Eri juttu jos se nainen olis asiallisesti pukeutunut. Juttuhan on niin, että ensivaikutelmaa ei saa kovin nopeasti hävitettyä. Nyt tuo ap:n pojan "tyttö"ystävä on antanut itsestään kättelyssä huonon vaikutelman, mulle tulee ekana mieleen että ei oo kauhean aikuinen nainen kyseessä.
olivat yhdessä, nainen houkutteli hommaaman lapsen, kundi suostui. Raskauden puolivälissä muija pisti poikki ja palasi exänsä luo. Nuori (silloin 20 v) mies suivaantui, että lapsen tekoon kelpaa muttei isäksi.
Myöhemmin kyseinen nainen ryssi suhteen exänsä kanssa ja kaikkien muidenkin miesten, fb:ssa manailee yksinäisyyttään kun ei löydä "kunnollista miestä". Nuori mies on hoitanut osansa lapsensa elatuksesta ja kasvatuksesta (lapsi siis tavannut sännöllisesti isäänsä ja on jo yli 10 v), löytänyt uuden naisen rinnalleen ja ovat naimisissa ja lapsikin on.
kyseessä ei nyt ole ensisijaisesti sinun miniäehdokkaasi vaan poikasi valitseman nainen.
Päästä irti pojastasi äläkä nyt ainakaan aikuisen ihmisen pyykkejä pese. Anna pojallesi tilaa aikuistua, vaikka sitten tuollaisen suhteen avulla.
Oli sinä kypsempi ja anna naiselle tilaisuus. Luultavasti suhde kuolee ennen pitkää ja poikasi on oppinut jotain. Jos ei, niin ovat luultavasti onnellisia. Ikäerosta huolimatta.
Nainen ei näyttänyt kovin ns. normaalilta ulkonäkönsä puolesta muutenkaan, kuin olisi joku rokkari tms. Ja rinnat esillä. Paljon meikkiä ja poltti tupakkaa. Huh.
En tiedä, surettaa.
Nainen ei näyttänyt kovin ns. normaalilta ulkonäkönsä puolesta muutenkaan, kuin olisi joku rokkari tms. Ja rinnat esillä. Paljon meikkiä ja poltti tupakkaa. Huh.
En tiedä, surettaa.
se epänormaaliksi jos ei pukeudu kuten perus av-mamma (eli Marimekkoon)?
Voi sinua. Täytyy sanoa, että olen aika vahingoniloinen.
Varmasit löysävittuinen, kaikilla mantereilla moneen kertaan ajettu jne ja oliko niitä lapsia monenkin värisiä? Sano sille pojallesi, että sillä naisella on visvasyyl ja herpes varmasti ja ostat vaikka jollekin tiukalle thaikulle 10 kerran lahjakortin, että lähtee suurin pillunkutka.
kyseisestä naisesta. K on upea ja kaunis ihminen. Taidanpa sanoa hänelle, mitä täällä puhutaan.
heti ensimmäisellä tapaamisella, että tälle et mitään voi, joten hyvyäksy. Se on röyhkeää ja itserakasta. Onhan se fakta, että aika vähän se anoppikokelas tosiaan voi tehdä, mutta osoittaa todellista tilannetajuttomuutta, keskenkasvuisuutta ja pikkuilkeilevää lällättelyä täräyttää se ääneen.
Ap, minun neuvoni on, että olet reipas, iloinen ja suorasanainen alusta asti. Et puhu mitään selän takana kummallekaan vaan molempien kuullen suoraan ja iloisesti. Kerrot siis, että onhan tässä sopeutumista, kun toisella on jo perhe ja sinun pienestä pojastasi pitäisi nyt tulla muka isäpuoli ja että sinulla on vaikeuksia tajuta, että lapsi, joka vasta on muuttanut kotoa ja pesettää pyykkinsäkin äidillään, alkaa nyt perhettä hoitaa. Että totuttelemista on. Hymyilet päälle. Sanot pojallesi sitten suoraan, että olisit toivonut, että hän olisi voinut elää tavallista nuoren opiskelijan elämää, bilettämistä jne. mutta että kunnioitat kyllä hänen valintaansa ryhtyä perheen elättäjäksi. Sanot ihan suoraan, että toivot, että molemmat ymmärtävät, mistä kumpikin joutuu luopumaan, kun lähtökohdat eivät lähellekään kohtaa. Kaikki tämä iloisella ja reippaalla äänellä ja hymyt päälle. JOs nainen vetää pultit (niin kuin vähän epäilen), niin sanot rauhallisesti, että on paljon järkevämpää sanoa suoraan ne asiat, jotka mietityttävät kuin teeskennellä, että olohuoneessa ei ole norsua. Olen varma, että poikasi tajuaa tämän kyllä, kun vetoat siihen, että yrität hyväksyä heidän ratkaisunsa mutta että se ei ihan hetkessä käy.
Vuosia myöhemmin jos tämä suhde kestää, on paljon helpompaa, kun teillä ei ole ollut alusta saakka mörköjä kaapissa eikä selän takana kuiskuttelua. Ja toisaalta saat sanottua ihan suoraan kummallekin, että vaikka heille heidän suhteensa on maailman luonnollisin, ei se ihan normaali valinta ole ikäisiltään.
Tunnen myös nuoren miehen, joka 20-vuotiaana ryhtyi 5-vuotiaan isäpuoleksi ja eli vuosia tämä 35-vuotiaan naisen kanssa. Kun he erosivat, miehellä oli katsottuna uusi, yli 40-vuotias nainen (mies tuolloin noin 25-vuotias), jolla oli viisi lasta. Ehtivät saada yhden yhteisenkin ja edelleen ovat 15 vuoden jälkeen yhdessä.
minun 23v tyttärelläni on 33v miesystävä, jolla on lapsi. Tosin kun heitä katselen ajattelen että tyttäreni on nähnyt maailmaa enemmän kuin tuo 8vuotiaan isä.
Sä oot varmaan ollut paska äiti, joten poikasi etsii vanhemmasta naisesta rakkautta ja hyväksyntää jota sinulta ei saanut.
Nyt on turha valittaa, itse kasvatit poikasi, tuollaisen sait.
Perisuomalainen sarkasmi ja vittuilu ne ovat niiiiin hauskoja kansanpiirteitä. Onneksi tämän kirjoittajalla on varmasti varaa vittuilla. Lienee kaunis ja hyvä äiti. Varakaskin.
tykkään ihan kauheasti nuorista miehistä. En halua enää vanhaa. :D
33v. (ei löysävittuinen)
Parikymppinen jäbä ja noin 40v yh. 5 lasta kolmelle eri miehelle. Yllättäen juttu päätty eroon, mutta ei kuitenkaan sen takia, että suurin piirtein kaikki kävivät sanomassa suhteesta painavat sanansa.
Saan poliisit perääni jos sanon, tai no, onhan tuo täysikäinen, ettei sen puoleen.....