**MARRASMASUJEN TORSTAITURINAT**
Huomenta vaan kaikille !
Heräsin sitten ihan omia aikoja, harvinaista kyllä, sillä nyt on tullu nukuttua pitkiä öitä viime aikoina...
Eilen illalla yritin taas saada tuota luonnollista syntymää aikaiseksi käyden kävelyllä ja seksiä miehen kanssa harrastaen, mutta mitään ei tapahtunut..taaskaan.
Sen verran se ens viikkoinen käynnistys pisti jännittämään, että nyt yritetään saada vauveli ulos ennen keskiviikkoa ;) vaikka aika huonolta vaikuttaa.
Eilen oli tosi huono olo iltapäivällä ja kävinkin oksentamassa ja vauvan liikkeitäkään en saanu tuntumaan. Onneksi pääsin käymään neuvolassa ja kaikki oli kuitenkin ok.
Voe mahoton, sitä on taas muutama marrasmasu saanu nyyttinsä..
Onneks olkoon.
Taidan tästä hipsiä keittää aamukaffit miehelle, joka lähtee pian töihin.
Mukavaa päivää kaikille !!!!
-marica ja elmeri 37+6
Kommentit (42)
Parvekelaatikkokin on mätkähtänyt kanervineen maahan etupihan terassilta. Kunhan nyt eivät ihan tuusan paskaksi ole liiskaantuneet nuo kukkaset. Jahka ensin jaksan raahautua koiraa lenkittämään, niin nostan laatikon takaisin.
Parin tunnin päästä kampaajalle. Ajattelin vielä hemmotella itseäni ennen kuin on nyytti kainalossa ja lähteminen vaikeampaa. Mä en ainakaan allekirjoita niitä uskomuksia, joissa hiukset ois sitä tai tätä raskauden aikana. Mulla hiusten kunto on vaihdellut läpi raskauden. Ohentuneet ne on, mutta muutoin hyväkuntoiset tällä hetkellä. Oli välillä huonommatkin.
Näin yöllä tajuttoman paljon unia, mutta nukuin ihan hyvin. Iltainen sauna ei aiheuttanut mitään oireita. Taidan mennä vielä hetkeksi sohvalle ennen kuin jaksan lähteä ulos, kun nyt miesväkikin jo lähti töihinsä.
rv 38 tasan
Eilinen päivä oli jotenkin outo,vähän lirahteli jotain nestettä ja vatsa oli ihmeen pinkeä koko illan.
Yön nukuin pitkästä aikaa aika hyvin. Aamulla heräsin,kun lirahti taas reilummin jotain nestettä ja sen jälkeen alkoi limatulppa irrota.
Supistuksia ei juurikaan tule,vähän alaselkää kolottaa ja reisiä kiristää.
Olis kyllä ihanaa jos pääsis jo synnyttämään! Pitäkäähän peukkuja!
Taidan lähteä vähän kävelyltä vauhtia hakemaan.
Rv.38+1
Me tästä nyt sitten lähdetään sinne ä-polille, saas nähdä kuinka käy!:o)
P:n äippä 40+2 taitaa jo olla
Neuvolassa oli eilen kaikki ok, mitä nyt painoa oli tullu vauhdilla lisää. Oli kyllä eri vaaka kun ennen, minkä selittelin itelleni. Yö meni nähdessä painajaisia-ei mitään vauvaan liittyviä vaan jotain terrorijuttuja. Sitten välillä heräsin, kun kohdunsuulle tai sinnepäin vihlo. tuli muutama supistus, muttei sitten muuta.
Mies vei lapset päiväkotiin ja nyt voisin alkaa tekeen yhtä etäopiskelujuttua, mikäli saan ittestäni irti ja istuminen sujuu.
Onnittelut vielä kaikille nyyttinsä hakeneille!
Eufrosina rv 38+1
Tervemenoa PYLLERÖINEN ja palaahan kertoilemaan kuulumiset, toivottavasti jo vauvantuoksuisina =).
Tervemenoa myös muille synnyttäjille ja tsuppareita kosolti että pääsisitte tositoimiin ! Ja miula kun ei omat supparit saa sitä trää olleskaan =(. Ei oo koskaan saanu edellistenkää kohdalla.... No, ehkäpä maanantaina, ellen ala jänistää ;o).
PAINOARVIO oli meillä tämän viikon tiistaina rv 39+6 n. 3 kiloa. Kun nyt joku PÖMPPISKÖ ? se sitä kyseli. Tosin lääkräi sanoi että ei saa enää kunnolla mitattua, mutta jospa suunnilleen edes paikkaansa pitäs eikä ois 4 tai 5 kilonen =D.
Viime yön nukuin kuin tukki : 00:30-6:30 käymättä kertaakaan vessassa ja kun esikoinenkin oli yökoulussa niin ei tartennu sitä herätä laittaa (tosin laittaa itte ittensä kouluun kun on jo kohta 11v) koulutielle.
Mies sit 7:30 herätteli et nousisin ylös kun ois tuo eskarilainen tarhaan laitettava ja kyllä ois uni vaihteeks maistunu. Eilen aamullakin otin 2½ tuntii päiväunia niin että meni yhen tytön hammaslääkäri sivusuun...
Mutta jos nyt menis pukeutumaan ja sit neuvolaan ja hakee tytsi yökoulusta. Iltapäivällä ois VYÖHYKETERAPIA josko vaikka auttas mitä ;o). No, sillä enää tässä vaiheessa väliä kun on enää pari hassuu päivää jäljellä ja huomenna tytöt menee isänsä kanssa mummolaan että ois ukon kanssa vielä yksi viikonloppu sit ihan kahelleen =).
Toivorikasta torstain jatkoa
Rapuäiti ja erääntynyt Töppönen 40+1
Laitan tässä Romenan puolesta..Heidän perhe kasvoi n.tunti sitten " pienellä" pojalla,joka painoi syntyessään 4270g,pituutta en tiedä..Romena varmaan itse kertoilee tarkemmin kun kotiutuvat Eliaksen kanssa..
Yö jälleen nukuttu hyvin ja yhden vessareissun kera. Johonkin aikaan heräsin hetkeksi kun tuuli paukutti kattopellejä mut nukahdin takasi.
Posti toi eilen taysista yliaikaisuus kontrolliin paperit. Neuvolantäti ne maanantaina laitto ja eilen jo tuli, nopeeta toimintaa. Ainoo mikä tässä nyt kovin ihmetyttää on kirjeen sisältö. Nimittäin minut kutsutaan äitiyspoliklinikalle yliaikaisuuskontrolliin VASTA 22.11 viikkoja on sillon 42!!!! Aikaa siinä kuluu noin 2tuntia, siis mitä!! Kuinka pitkälle ne meinaa että tätä mahaa kontrolloidaan ja kuinka paljon yli tän annetaan olla, APUA!! Siis tässä tosiaan käy niin että vauva asuu yksiössään vielä tammikuussakin, ei hel....tti!! Onneksi huomenna on neuvola ja voin näyttää parerin siellä, takuulla on joku virhe päivämäärässä tai jotain.
Masuun nyt ei ihmeitä. Alaselän jomotusta ja alapään paine välillä aikas kova ja ehkä joitain pieniä yksittäisiä supistuksia, siinä kaikki!
pökkelö69 ja masukki 40+2
juu...tuli tuossa aamulla pyörähdettyä jo neuvolassa. painoa tullut melkein kilo per viikko, mutta olkoot. hyvin olen syönyt ja kovasti myös makea maistuu. verenpaineet 130/83, vauva jo kiinnittynyt ja masu laskeutunut. sf-mitta 34 eli tulin jopa yläkäyrältä vähän alaspäin. viikon päästä uusi aika (jos tarvitsee enää mennä :) )
hei kyselisin teiltä muilta sellasta, kun minusta tuntuu että melkein kaikki ovat käyneet joko käytäntöönkuuluvana tai sitten muuten kaiken maailman testeissä ja kokeissa, niin että onko täällä muita, jotka ovat käyneet vain neuvolassa. minä odottelen toista vauvaa ja ensimmäisestäkään en käynyt missään. synnytystapa-arviointikin oli viimeisessä lääkärineuvolassa, jolloin sanoi, että mahtuu tulemaan. nyt ei ollut koko neuvolalääkäriä ollenkaan. ultra on täällä ollut vain silloin viikolla 12. että aikasta paljon tässä pitää vaan luottaa itseensä, että kaikki on hyvin. niinkuin on tuntunut olevankin. kyllä varmaan sitten pääsis äippäpolille, jos jotain epäilisivät... nyt kun toista odottelee, niin ei ollut minkäänlaista valmennustakaan, joten tämä raskaus on mennyt näiden alle kymmenen neuvolakäynnin kanssa.
nyt vaan tuntuu, että muutamana päivänä olis vähän nippaillut alamasusta ja pakaroihinkin ottaa. olis mielenkiintoista tietää, että mitenkäs kypsät paikat alakerrasta löytyy. tosin ensimmäinen meni 11 päivää yli, joten en hätäile tämänkään kanssa.
nyt on lähdettävä ulos.
mukavaa päivää kaikille. aika moni on jo vauvan saanut...
janeha ja masukki 38+0
Vitsit miten ulkona näyttää ankeelle ja harmaalle:( Väsyttäis ihan hirveesti, mut täytyy lähtee muksujen kans kirjastoon.
Eilen illalla oli ihan outo olo..Masu oli jatkuvasti pinkeenä, mut en ainakaan tuntenut mitään supistuksia..Sit hermo oli tosi tiukalla ja lähdinkin ulos kävelemään. Hammasta purren reilun puolen tunnin lenkin tein, muutama napakampi supistus tuli mut eipä muuta. Sit saunoinkin mut ei sekään mitään apua tuonut. Aamuyöstä heräsin pariin kunnon supistukseen, laittoi oikein ääneen valittamaan jo. Ja nyt sama pinkeä olo jatkuu...Alapäätä painaa ihan hirveesti ja vauvan liikkeet vihloo ihan kamalasti.
Pylleröiselle onnea matkaan, toivotaan että antavat jo vauhtia synnytykseen!!!
Vauva nököttää kyllä napakasti ihan keskellä mahaa pylly pystyssä.
Tiistaina ei ollut vielä kokonaan kiinittyny, joskohan nyt olis.. Mä olen NIIN KYPSÄ tähän olotilaan ja toivoisin pikaista poksahdusta..Niinku varmaan te muutkin:)
Mut jospa lähtisin laittaan päälle, vaikka yöpaitasillaan olis niin kiva viettää koko päivä:)
Voikaapa hyvin ja paaaaljon suppareita kaikille!!!
äitykkä ja poikanen rv 38+2
pökkelö69, pakko kyllä ihmetellä, miten käytännöt vaihtelevat eri paikoissa. Täällä meillä päin (satakunnassa) neuvolatäti soittaa ja varaa polille ajan, ja se on mieluiten silloin, kun on 10 päivää yli, paitsi jos osuu viikonlopulle.. silloin voi olla vähän allekin, tai sitten yli tuon 10 päivää.. sen jälkeen, jos ei silloin käynnistetä, pitää kahden päivän välein käydä näytillä polilla (kallista lystiä).. Itse sitä olenkin nyt tuskaillut, kun yritimme saada käynnistystä kun oli se ensimmäinen ya-kontrolli, mutta paikat oli kuulemma niiiin epäkypsät ettei onnistunut.. syynä meillä oli se, että mies nyt parhaillaan työmatkalla ruotsissa, huomenna tulee, ja pelkäsin että joudun synnyttämään yksin.. mutta tälläiset " sosiaaliset" syyt eivät riittäneet, vaan saimme kuulla aika moisen luennon riskeistä vauvalle ja minulle tulevasta vaikeasta synnytyksestä, jos lähdetään käynnistämään.. kuitenkin jo silloin maanantaina sanottiin, että keskiviikkona sitten varmaan alettaisiin käynnistely, vaikka tilanne olisi samakin.. Sanoin siihen heti, että ei sitä sitten tarvi keskiviikkona käynnistellä, vaan sitten odotellaan viikonloppuun ja toivotaan että vauva ei päätä tulla juuri kun mies poissa.. pakko oli siis kuitenkin eilen käydä kontrollissa, ja huomennakin on vielä aika polille, ja pitää varautua sitten jäämään.. haluavat tutkia istukan toimintaa ja vauvan vointia kuulemma näillä viikoilla tiheään, koska muutoksia voi tulla piankin.. mies on tulossa siis huomenna illalla, ja yritimmekin saada sovittua, että voisimme sitten lauantaina aamusella yhdessä tulla, mutta kun ei käynyt.. pakko on huomennakin käydä.. joten siksi tuntuu tosi oudolta, miksi tälläiset käytännöt näin kovin vaihtelevat.. omalta osaltani ajattelen, että täällä on vähän liiankin tarkkaa, mutta tuleepa nyt tarkkailtua oiekin kunnolla... käy vain aika kalliiksikin tälläinen ramppailu polilla... Voithan vielä neuvolassa sitten ihmetellä tuota myöhäistä aikaa, ja koittaa saada sitä aikaisemmaksi...
mut tosiaan, sori tunkeutumiseni, mut pakko oli tulla tännekin ihmettelemään...
dem@ jalat ristissä rv 41+6
Eilettäin olin taas jumpassa (tiedän tiedän olevani ohjaajien painajainen ja ne kauhistelevat, miten ihminen VOI JA USKALTAA vielä liikkua kun la.aan on muutama päivä).
Iskin huvikseni tunni alussa käsi-ja jalkapainot päälle ja katsoin, miltä tuntuu. Hyvältä tuntui. Kivistykset ja kolotukset hävisivät illan ja yön aikana. Nyt ei koske mihinkään. Tänään aattelin kanssa mennä bodyaerobicciin, kun kerta vointi on hyvä. Taustalla ehkä lievää päänsärkyjomotusta. Johtunee siitä etten ole saanu raitista ilmaa.
--> Tiedän ,että ulkona pitäisi liikkua enempi, mutta mä olen varmaan maailman huonoin olemaan ulkona jos on kylmä, tuuli ja sade. Olen niin täysin kesäihminen kuin vain olla ja voi. Kesällä tulee oltua aamusta iltaan ulkona ja lenkkeiltyä, mutta talvella raikasta happea saa silloin, kun hyppää autosta ulos kaupan oven edessä. On se kyllä jännä, että paikallisessa Prismassa ei ole ovien edessä ollenkaan lapsiperheille paikkoja, vain invapaikkoja. Niin, että varros vaan autojesi peltejä kun tämä lapsikööri tulee autosta ulos. Autosta puheenollen isäntä päätti vaihtaa meidän eskortin volvoon. Onkohan siinäkin turvatyyny etuistuimilla, mikä estää vauvan kopan pitämisen edessä? Mulle jää chrysleri sit ajettavaksi - oikein kauppa-auto 8:lle hengelle. Mut siinäkään ei saa koppaa pitää edessä.
Te muut odotatte jo kiivaasti raskauden loppumista? Rapuäitee kirjoittikin, että kohta kaivataan potkuja ja möyrinää mahassa. No mä ainakin kaipaan jo nyt. Tämä on kyllä kokemus, mitä ei voi sanoin kuvata. En voi valittaa.
Kyllä sitä taas alkaa kehoa trimmaamaan kuntoon, kun näkee sen valtavan vyötäisen vavin tultua ulos. Mulla on kyllä pallomaha ihan luonnostaan ja jäänyt reppua muilta lapsilta, joten timmiä ei saa vatsan seudusta enää tekemälläkään. Enkä tiedä, jaksanko sitä enää hioakaan samalla tavalla kuin edellisten kohdalla. Jotenkin se vaan väsy on iskenyt silaustrimmailuun. Sitä kun teki lähes työkseen niin älyn monta vuotta.
No nyt tuli vähän eirlaista tekstiä sit muihin päiviin verrattuna. Johtunee siitä, etten ole käynyt neuvolassa. Enkä kyllä oikeastaan välitäkään käydä, kun se nlan täti saa mut tuntemaan itseni ihan sairaaksi. EI raskaus ole sairaus eikä se estä ihmistä tekemästä asioita. Minua ärsyttää jatkuva varoittelu. Prkl, jokainen voi miettiä millainen kuntopuserrus itse synnytys on. Siihen ei välttämättä riitä, että on käynyt joka aamu postin laatikosta hakemassa. Persuksessa pitää olla myös jaksua ja potkua. Tietysti on teitäkin, joilla on helppo synnytys mutta omalla kohdalla tiedän, ettei mun synnytys ole helppo ja kyyneleitön. Se on taas kokemus, minkä rajuutta ei voi ees kuvata sanoin. Kyllä me mammat ollaan sisupusseja. Olispa sama alkuvoima mukana kaikessa mihin ryhtyy.
Hauskaatten päivänjatketta ja hymyellen hetkeen toiseen!
Nyt vois lähteä Mäkkäriin syömään.
Tänne ei mitään erityisempää kuulu, ei mitää oireilua mihinkään suuntaan. Ei edes sitä ensimmäistä supistustakaan vielä....
Sormet ovat olleet nyt muutaman päivän jotenkin jäykät (eivät näytä kyllä turvonneilta), varsinkin öisin ihan sattuu kun yrittää sormia koukistella, päivisin vähän helpottaa, mutta ei ne ihan normaaleilta tunnu siltikään...
Vauva hikottelee ja möyrii masussa mukavasti=)
Manna 38+6
DEM@, saapi tänne tulla turisemaan, jos lokakuiset on jo taakseen jättäneet. Meitä marraskuisia on pilvin pimein, eilen katoin että lokakuussa on saatu urakalla aikaiseksi noita pieniä tulokkaita, mutta nyt kun oisi varsinaisesti aika niin kovin on hiljentynyt touhu =D
Sinä joka kyselit jatkuvista kokeista ja ultrista jne. Oulussa on kans vaisua sillä saralla, ekaa kun teen niin saan peräti kolme lääkärineuvolaa ja niistä se viimenen on ns. synnytystapa-arvio. Ei oo ultria eikä painoarvioita, tavallinen sisätutkimus ja käsikopelo ja toteamus että mahtuu se tulemaan. Jos täällä haluaa ultraa ja tarkempaa arviota, voi joko mennä yksityiselle tai sitten kehitellä jonkun ongelman että äitipolille pääsee. Ite sain ultran kun vauva lakkas yhtenä viikonloppuna totaalisesti liikkumasta ja huolestuin lopulta niin että käytiin synnärillä näytillä. Sitten kun toista tekee, Oulu kuulemma jättää viimesen lääkärineuvolan kokonaan pois. Aatellaan, että jos kerran on alakautta mahtunu vauva tuleen, mahtuu se toistekkin. Kun ei oo niitä propleemia ollu, että ois äitipolia tarvinnu!
(.):ssa on ONNEKS hiljaista. Näin tällä kertaa, koska mies on nyt toista päivää kotona mun seurana sairastamassa. Kuumetta, räkää ja yskää kummallakin vaikka toisille jakaa. Nyt hipsitään hissukseen, ettei vaan ala käynnistyä tähän hätään.
Viikonloppu ja isänpäivä lähestyy =) Ja arvatkaas mitä jouluihminen eilen teki? Joulukortteja!!! =D Pohjat on valmiit, esikon valokuva vaan paikoilleen ja postiin... Mikä joulufiilis =)
Kitty rv 39, viikko eräpäivään enää
Täytyi tulla kurkkaamaan tänne pitkästä aikaa. TAisin kirjoitella viimeksi kesäkuussa, jonka jälkeen jouduinkin sitten lepohoitoon supistusten ja tulehdusten vuoksi viikolle 34 asti. VAuva meinasi syntyä jo viikolla 27, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin siltä osin hyvin. Viimeisten viiden viikon aikana olen saanut odotella rauhallisemmin mielin. Nyt ei viitsi edes valitella hippomaista olotilaa, vaan yrittää nauttia odotuksesta niin paljon kun vain voi.
Kävin tänään neuvolassa. Terveydenhoitaja sanoi, että lapsivettä saisi olla enemmän kuin mitä tällä hetkellä on. Tilanne ei ole vaarallinen, mutta todennäköisesti synnytys kuitenkin käynnistetään ensi viikon alussa (jos synnytys ei ala muuten). Asia selviää sitten äippäpolilla maanantaina.
Jaksamista kaikille odotukseen!
elinak77 rv39+2
En kai suinkaan ole malttamaton, tai sitten ei muuta elämää kuin koneella roikkuminen....
DEM@ : tervetuloa pinoomme =D. Kunniakkaat viikot siulla... voi ei.... Meillä on sellainen käytäntö Savonlinnassa että kun tämän viikon tiistaina käväsin äitipolilla niin tutkittuaan minut lääkräri sanoi että vauvalla kaikki hyvin, mutta mites minä ? Sanoin että en kovin kauaa odottelisi, mutta ensi viikon maanantaina voisin tulla uudestaan jos ei sitä ennen synny ja silloin viikkoja 40+5. Sanoi että käy hyvin ja tulla kassien kanssa =). Lupasi silloin käynnistelyä, toivottavasti en itte jänistä. 4 ekaa tyttöä syntyi Kättärillä ja siellä ei saanut käynnistystä vaikka kuinka itki ja valitti... =/. Tietty riippuu siitä onko paikat miten kypsät annanko käynnistää, miulla kun on tuota kaulaa jäljellä vielä 3 cm, mutta 3 cm on aukikin....
JANEHA : mie oon käyny neuvolassa koko raskaus ajan joka / joka toinen viikko ja sydän ääniä kuunneltu useemmankin kerta viikossa. Ultrissa on käyty n. 15 kertaa (tiedän että liikaa....), koska sydänääniä ei saatu vielä rv 13 kuuluville ja tihuttelin kertaalleen vertakin. Sitten on ultrattu korkean verenpaineeni takia ja vauvan sydämessä olevan läppäerheen takia jne. Neuvolalääkärillä olen käynyt kerran. Yhden yön olen viettänyt verenpaineen takia sairaalassa.... näitä kontrolleja riittää... Miehelle lapsi on eka ja miule viides, miehen takia on valmennuskin käyty =D. Kaikki vaan koko rahalla !
Ja nyt kaulakanavan hävittelyvinkit kehiin, antakaa neuvojaaaaaa
Rapuäiti edelleen 40+1
mulla oli maanantaina siellä kontrollissa siis tosiaan kaulaa jäljellä 3cm, ja lääkäri sai juuri ja juuri sormen kohdunsuulle, eli tilanne oli siis tosi epäkypsä.. mullahan oli niin, et testi oli positiivinen vasta kp 35, ja sit ultrienkin mukaan laahais todelliset raskausviikot viikon jäljessä.. mut ikinä sitä ei muutettu, mikä kyl olis pitänyt tehdä, ainakin näin jälkikäteen ajateltuna... eli sen mukaan olis " vasta" 40+6... Ja sit kun ottaa viel huomioon, et toi toinen lapsukainen (eka oli sektio) syntyi kun oli rv 41+1, niin sen puoleen tässä ei tilanne ole kummallinen.. painoarvio maanantaiselta oli tosin 3,9kg, joten se hivenen jännittää.. vaikkakin tuo pikkukakkonen oli 3890g, ja hyvin mahtui....
kaulanhävitysvinkkejä en osaa antaa.. kaikki perinteiset ja vähemmän perinteiset olin jo koittanut aikoja sitten, ja maanantai toi ainakin mulle karun todellisuuden siitä, että turhaa on kaikki.... parempi vaan yrittää rauhoittua, ja odotella.. kyllä vauva joskus tulee... ehkä jouluksi.... ;)
Neuvolakäynti tälle päivälle takana.
Verenpaine on kotimittauksessa ollut nyt parina päivänä 140-150/95-97, lisään nyt yhden Albetol tabletin päivä-annokseeni ja seuraan tilannetta. Jos alapaine menee yli sadan niin sit soitto neuvolaan tai polille. Mä oisin kyllä jo valmis menemään synnyttämään ...
Neuvolakuulumiset muuten:
* rr 135/90
* paino +300g/vko (yhteensä tullut nyt tasan 5 kiloo)
* pissa ok
* sf-mitta unohtui mitata :)
* syke 155
Jumalaton tuuli yöllä piti hereillä (ja miehen kuorsaus), aika tööt olo nyt, saapi varmaan kohta mennä päikkäreille!
Iltainen sauna ei aiheuttanut mitään oireita, mut eipä niitä pahemmin ookkaan ollut tähänkään mennessä. Sunnuntainen supistus? tais olla eka. Kai se sitä oli ku maha kovettui ja sattui alavatsaan??!! Väsyttää vaan ihan mielettömästi koko ajan, vaikka viikko sitten hg olikin 128.
Mä toivon tosiaan että kaveri olis jo kohta valmis tulemaan ulos yksiöstään, käynnistys (40+5) ei hirveesti iske, kun siinä " voi" kuitenkin mennä niin monta päivää ennenkuin tapahtuu mitään. Ja kiva ku sit miehen isyysloma menee siinä odotellessa ... Joulukorttejakin sais alata ostelemaan, kaverista tehdään sitten vain muutamalle joulukortti erikseen (mä tiedän ettei mun sinkkukaverit/lapsettomat kaverit niin välitä joulukorteista jossa on vauvan kuva) :) Kun en itsekkään ENNEN niistä oo niin välittäny ...
Sateisen ja harmaan torstaipäivän jatkoa kaikille!
Tintta-liisa tasan 39
...että tulet täällä käymään, itsekin teidän lokaturinoissa kävin vieraissa. Mie todnäk hiippailen vielä joulutorttujenkin pinoissa kunhan marraskuu ja mandoliinipuu kääntyvät adventtikalenterin luukuiksi. Sit saa todenteolla aukoa kalenterin luukkuja ja miettiä, että milloinhan tämä oikeesti loppuu. Siinä saaa joulumieltä hakemalla hakea. Mut lahjapaketit on kivoja.
Mulla kaikki raskaudet menneet niin täpöllä yli (eikö ne osaa laskea aikaa oikein, ihmettelen ) ja nyt kun ei koske mihkään ja voi liikkua normaalisti niin tämä odotus ei kestä vain 268 päivää vaan 25 päivää päälle.
Rapuäiteellä on kyllä hyvä pohja, kun on viides ja vielä alan koulutus. Miten iskä ottaa tulevan isyytensä vai ei vielä mitenkään? Kokeeko sen erilaiseksi kun on oma tulossa?
Meillä ei puolisoni, siis tuleva iskä ole vielä eritellyt lapsia, mutta luulenpa että tuntuu erilaiselle rakastaa omaa lastaan. Ainakaan minä en osaa rakastaa puolisoni lasta ( tyttö vierailee meillä) sillä tavalla kuin omiani, mutta se onkin mun heikkous. Opettelen sitä, mutta jostakin syystä tunnen vain välittämisen tunnetta, en äidinrakkautta. En tiedä liekö tarvekaan, kun tytöllä on äiti. Mun lasten bioisä ei heistä sillee välitä joten puolisoni on heille kuin oikea isä.
Olen onnekas, että olen löytänyt puolisoni - kaiken erohässäkän jälkeen - puhumattakaan siitä helvetistä, mikä oli avioliiton aikana.
Jälleenlukemisiin!
tsukkis 39 +
Pökkelö69kö se kyseli miten muualla nuo yliaikaiskontrollit järjestyvät. Itse olen lueskellut hämmentyneenä kun muut kirjoittavat pääsevänsä kontrolliin " jo" 40+jotain, viimeistään 41 viikolla. Oulussa on ilmeisesti sama käytäntö kuin TAYS:ssa, ensin odotetaan 10 päivää LA:n jälkeen jonka jälkeen neuvola soittaa sairaalaan ja sieltä varataan aika sille päivälle jolloin viikkoja on kasassa 42. Ja neuvolan mukaan aikaisemmin on turha yrittää osastolle päästä käynnistykseen.
Itselläni on viikoja " vasta" 38+5, mutta kun ei supistele eikä mitään niin on alkanut pelottamaan että menee yli ja reippaasti. Enkä todellakaan halua synnyttää mitään jättiläistä, ja painoarviokin oli 36 viikolla jo 3,4kg. Mutta näin se tuntuu olevan, joka paikkakunnalla on omat tapansa.
Nyt neuvolaa kohti etten myöhästy!
Myy ja jätkä rv38+5
Huh mikä yö .. oo ikinä varmaan näin monta vessareissua ethny :o äsken just kvin ja päätin tulla käymään tässä koneella lukemassa juttuja kun ei enään väsytä hirveesti...
En oo taas jaksanu moneen päviään käydä kirjottelemassa.. mutta jos aina välillä kumminki koittais.. :)
Kauheeta on nää lonkka ja reisikivut, ja pää kipee koko ajan , huono olo.. vali vali mitä muuta..:) mut niin se vaan on.. mie oisin jo niin valmis lähtemään.. :)
Tiistaina oliki synnytystapa-arviointi ja vaavi painaa 2900g.. :)
millasia painoarvioita teillä muilla on..?
huomenna olis tarkotus lähtee siskon ja sen muksujen kanssa elokuviin.. mitenhän siellä jaksaa istuu ja mahunko mie ees penkkien väliin.. :D no kait sitä on survottava... ^.^
Mut pitää vamaan taas yritää lähtee nukkumaan että jaksaa aamusta lähtee äitin kaa hurisemaan tuonne markkinoille jotka alkaa tänään.. :) Ostan kyllä lakuja ainaskii.. :) nam.. :p
Muuta viel kerran onnea kaikille jotka ovat jo pienokaisensa saaneet! <3
tää mamma lähtee nyt hakemaan unta palloon taas yhden kerran.. :)
mami & poju rv37+5