Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä aiot antaa Joulupuu-keräykseen?

Vierailija
07.12.2011 |

:)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän käytetyn joulupuun.

Vierailija
22/39 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulleet turhat tuliaiset, niin aikuisille kuin lapsillekin, mikä siis on lahjaksi sopivaa mutta lapset ainakin saavat liikaa kaikkea. Sitten laitan yleensä vielä sellaista, mitä puuttuu, eli useimmiten suosin vanhempia lapsia tai nuoria, jotka eivät saa niin paljon lahjoja. Laitan lahjakortin tai kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan, missään nähnyt moista Joulupuu- tai mitään muutakaan keräystä! Ja asun sentään pk-seudulla ja liikun aktiivisesti Helsinki-Vantaa-Kerava-Järvenpää -alueella!

Lahjat osoittaisin ilman muuta teineille, minusta heille olisi todella helppo ostaa joku mieleinen lahja. Johtuu ehkä siitä, että olen yläasteen ja lukion opettaja, joten näen in-jutut heti kun ne teineille tulevat :)

Vierailija
24/39 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina sellaista mitä oma poikanikin toivoisi ja samanikäiselle.

Vierailija
25/39 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoa Lego Ninjago-pakkausta. Omani saavat niin yltäkylläisesti kaikkea elämältä, että haluan antaa paljon ja kunnolla vähempiosaisille, ja en kerjää mitään kruunua vaan ihan aidosti.

On vaikea olla itkemättä kun ajattelee että tällainen keräys on suomessa tarpeellinen.

Vierailija
26/39 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en käsitä miten jotkut jotka saavat lapsilleen lahjat keräyksstä, niin voivat itsekin osallistu keräykseen lahjan antajana?? mun mielestä silloin jotain menee tositosi väärin, jos kumminkin on rahaa osallistua keräykseen antajana, mutta myös ottaa lahjat omilleen. törkeää! ostaisitte niilläkin lahjoitukseen menevillä rahoilla omillenne, niin oikeasti köyhien lapset saisivat edes ne yhdet lahjat jouluna.

Vierailija
27/39 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kyllä aika pettynyt, kävin tällä viikolla hakemassa omille lapsille lahjat..poika 10v sai liikaisot pitkät kalsarit..eipä siinä,ihan tarpeellista tavaraa,mutta meillä nyt löytyy kalsareita ja ei tuo poikaa kovin ilahduta jouluna :(

Vierailija
28/39 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veimme avopuolisoni kanssa lego-pakkauksen pojalle hinta noin 15 euroo ja tytölle leikki kassakoneen joka oli myös samaa hintaa.

Toinen meistä on opiskelija, ja toinen tekee vaan 15 tunnin työ viikkoa. Jätimme siis yhdet lahjat toisillemme ostamatta.

Vierailija
29/39 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin alkoi mietityttämään että tais mennä halpis lahja (kun tätä ketjua lukee). Ostin siis aku ankan "lentävä hollantilainen"(kirjan )ja suklaarasian. Laitoin että 10v tyttö tai poika.

Vierailija
30/39 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tahtois brion lastausaseman, ei ole rahaa.

Mutta eihän tuon keräyksen tarkoitus ole se, että heittää sinne sellaiset toiveet, joihin itsellä ei ole varaa! Silloin ostetaan sellaista mihin sitä varaa on ja selitetään lapselle asia jollain tapaa. Sinäkö sait lapsena kaikki kalliitkin lahjatoiveesi läpi? En mä vaan ja olen näitä "hemmoteltuja" ainoita lapsia. Keräys on niille, joilla kertakaikkiaan lapset ei saisi lahjoja ollenkaan!

Vierailija
31/39 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormiskeittipaketti, legopaketti, ne oli 6-10 vuotiaille pojille. sit 2 pakettia 12-18 vuotiaille pojille, joissa molemmissa 2 kpl leffalippuja. toivottavasti ovat saajilleen mieluisia.

Vierailija
32/39 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaalle pojalle 30e:n lahjakortti H&M:lle. En tiedä onko ok, kun en juuri teinejä tai niiden lahjatoiveita tunne. :/

Mutta teinille halusin jotain ostaa koska ne jää kuulemma aina ilman kun vaan pikkusille halutaan ostaa lahjoja. :(

Vierailija
33/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne meni Romaniaan, niissä oli vaatetta, hygieniatarvikkeita, värikyniä ja sit pieni lelu ja karkkipussi

4-vuotiaan pojan lelu oli pieni muovinen kippiauto joka makso 3 eur. Vaikutti kestävältä. Mutta koko paketin arvo noin 50 eur, ostin hyvää tavaraa.

Vierailija
34/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän isompia lapsia. 1-vuotiaat eivät vielä tajua, mikä on joululahja (joulupaperin rypistely ja rapistelu riittänee?) Helposti lahjoittajilta unohtuu yli 8-vuotiaiden (etenkin poikien lahjat). Itse lahjoitan aina vähän isommille lapsille. 1-2-vuotiaat eivät vielä osaa pahoittaa mieltään, jos ei saa lahjaa.

ja näin olen tehnyt siitä lähtien kun esikoiseni sain. Eli lahjottavien ikä nousee sitä mukaa kuin omatkin lapseni vanhenevat. Tänä vuonna siis 1- ja 4-v:lle ja ensi vuonna sitten 2- ja 5-vuotiaille jne.

Vierailija
35/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä se 1v:kin sillä lelulla leikkii, vaikkei joulusta mitään ymmärtäisikään. Ja toivon mukaan lelu säilyy leikeissä vuosien varrella.

Vierailija
36/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omat lapset on, nyt ovat teinejä ja olen viime vuonna ostin meikkejä teinitytölle ja hesen lahjakortin teinipojalle. Tänä vuonna ehkä saman tapaista, hesen lahjakortin muutan leffalipuksi, jos ehdin hakea sellaiset leffateatterista.

Vierailija
37/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talous niin tiukilla, etten osta mitään joulupuu-keräykseen. Emme ole itse osallisena saamapuolella, koska emme ole perhetyön asiakkaita ja tavaraa ja lelua meillä on. Rahasta on puutetta.

Lapsille tulee vain muutama lahja tänä vuonna, osa on ostettu puolisen vuotta aiemmin mutta unohdin antaa synttäreille, tulee nyt jouluna.

JOS ostaisin jotain, ostaisin esim. 8-9 v pojalle mikroskoopin. ja noin 3-5 v tytölle jotain hello Kittyä.

Joskus osallistuin, valitsin teini-ikäiset pojat joille ostin ihan vaan sukkia ja semmosia shampoo-pesunestejuttuja.

Muuten: puinen junarautatiekin on tosi kiva, Ikeasta saa edullisesti, tai Biltemasta. Ja Ikeassa oli tosi kiva leivontasetti, siihen jos ostaa tai ompelee itse nätin essun. Samoin muivailuvahat voisi olla kivoja, pojillekin.

Vierailija
38/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin mene. Sieltä ei voi toivoa vaan lahjoittajat valitsevat kenelle (sukupuoli, ikä, koko) haluavat lahjan antaa ja sitten MLL yhteistyökumppaneineen ne jakaa. Lahjaksi tulee mitä tulee. Yleensä lahja on arvoltaan 5-20 euroa. Kalliimmankin voi toki ostaa.

Vierailija
39/39 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin mene. Sieltä ei voi toivoa vaan lahjoittajat valitsevat kenelle (sukupuoli, ikä, koko) haluavat lahjan antaa ja sitten MLL yhteistyökumppaneineen ne jakaa. Lahjaksi tulee mitä tulee. Yleensä lahja on arvoltaan 5-20 euroa. Kalliimmankin voi toki ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi