Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin tunnekuohun vallassa, että voisin kirkua! Älä lue, äläkä kommentoi, jos

Vierailija
07.12.2011 |

et kestä tilitystä.

Anoppi on oikein kultainen tyyppi ja tarkoittaa aina hyvää, mutta en meinaa enää kestää, kun mistään asiasta ei voi keskustella ja eikä toisaalta voi luottaa, että se mistä on sovittu, se myös pitää.

Tällä kertaa aiheena lastenlasten joululahjat. Kysyivät mitä voisivat ostaa ja annettiin tarkka lahjatoive/lapsi. Kysyivät samalla mitä itse ollaan ostamassa ja hölmö, kun olin, menin kertomaan. Nyt kävi ilmi, että appivanhemmat ovat ostaneet lapsille sekä pyydetyn lahjat että meidän aikomat lahjat!

Mieleni tekisi kirkua! Omat lahjat harkittiin tarkkaan, koska emme halua opettaa lapsia materiaalin haalijoiksi enkä halua haaskata rahoja turhuuteen tai krääsään. Näinkö tässä sitten käy, ettei vanhemmilla ole antaa yhtään fiksua lahjaa omille lapsilleen.

Joo, tällä hetkellä tämä on ongelmistani suurin. Ymmärtäköön se kuka haluaa...

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla syytä tunnekuohuun joo...

Kaupat ovat täynnä sitä materiaalia, ostat jotain muuta!

Vierailija
2/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kestä tilitystä. Anoppi on oikein kultainen tyyppi ja tarkoittaa aina hyvää, mutta en meinaa enää kestää, kun mistään asiasta ei voi keskustella ja eikä toisaalta voi luottaa, että se mistä on sovittu, se myös pitää. Tällä kertaa aiheena lastenlasten joululahjat. Kysyivät mitä voisivat ostaa ja annettiin tarkka lahjatoive/lapsi. Kysyivät samalla mitä itse ollaan ostamassa ja hölmö, kun olin, menin kertomaan. Nyt kävi ilmi, että appivanhemmat ovat ostaneet lapsille sekä pyydetyn lahjat että meidän aikomat lahjat! Mieleni tekisi kirkua! Omat lahjat harkittiin tarkkaan, koska emme halua opettaa lapsia materiaalin haalijoiksi enkä halua haaskata rahoja turhuuteen tai krääsään. Näinkö tässä sitten käy, ettei vanhemmilla ole antaa yhtään fiksua lahjaa omille lapsilleen. Joo, tällä hetkellä tämä on ongelmistani suurin. Ymmärtäköön se kuka haluaa...

Hmm, en oikeasti ymmärrä mikä se ongelma on. Lapsille annetaan nuo lahjat ja itse ette osta mitään, eikä se nyt sillä hoidu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen: tietävätkö keneltä lahjat tulevat? Jos lapset saavat haluamansa lahjat, niin ei kai sillä ole väliä kuka ne on maksanut. Vai onko?

Vierailija
4/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän ajatteli ostaa en siksi, ettei teidän tarvitse rahojanne laittaa lahjoihin?

Vai annetaanko teillä lahjat niin, että "tämä on isovanhemmilta, tämä vanhemmilta..."

Vierailija
5/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välttämättä haluat ostaa..osta sellaista mitä aina tarvii...

Vierailija
6/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ostako itse lahjoja, jos isovanhemmat ovat jo kaiken ostaneet.

Ei lapset niitä lahjoja saa vanhemmilta ja isovanhemmilta vaan joulupukilta :)

Meilläkin on vähennetty lahjojen ostaminen minimiin kun huomattiin, että sukulaiset ostaa aivan älyttömiä määriä lahjoja.

Viime vuonna ostettiin itse vain 1 lahja per lapsi, ja silti lahjoja tuli monta säkillistä :/

Meillä on 2 lasta.

Vierailija
7/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on ylikävely - siis se, että pitää AINA poiketa sovitusta ja aina tietää paremmin ja tehdä puolesta.

Vierailija
8/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairas kontrollifriikki!

Vierailija
9/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa itse jonkun hyötylahjan, niin ei ainakaan tule turhuuksia. Miten olis esim:

- sukset / luistimet /pulkka

- joku vaate

- kirja

- lautapeli

Vierailija
10/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat saaneet isovanhemmilta ja kummeilta aina niin paljon lahjoja, että me vanhemmat emme ole enää heille niitä ostaneet. Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta syynä on juuri se, ettemme halua heidän hukkuvan lahjoihin, vaan arvostavan niitä lahjoja mitä ovat saaneet.

Talleta teidän lahjarahat lasten tileille tulevaa käyttöä varten.

Vierailija
11/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuossa käynyt jokin väärinkäsitys sen suhteen mitä lahjoja tarkoititte? vai oletko sitä mieltä että "väärinymmärrys" oli tahallinen? ymmärrän kyllä suuttumuksesi täysin, hiukan samantyylinen tilanne on omien vanhempien suhteen, jotka hankkivat kaiken senkin mistä olemme vihjanneet itse hankkivamme, tosin heidän tapsuksessaan kyse on vilpittömästä halusta auttaa. heillä on huomattavasti tasapainoisempi talous kuin meillä. asia kaivelee silti, ja sama meno jatkuu vaikka olen pyytänyt saavani ihan itse hankkia lapsille tavaroita ja vaatteita.

Vierailija
12/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivää.

Vierailija
13/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen: tietävätkö keneltä lahjat tulevat? Jos lapset saavat haluamansa lahjat, niin ei kai sillä ole väliä kuka ne on maksanut. Vai onko?

Tarkoitan avauksellani, että meiltä vanhemmilta jää antamisen ilo! Minulle on tärkeää, että saan kertoa lapsille, miksi jokin lahja on hankittu ja miksi sen on ajateltu sopivan juuri tälle lapselle!

Itselleni on tärkeää se, ettei jotain hankita vain hankkimisen vuoksi. Tiedän, että appivanhempien ajatuksena on antaa lapsille paljon lahjoja ja sitä kautta iloa. Heille se on myös kätevä keino kuluttaa liikoja rahoja.

ap

Vierailija
14/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli vain todella huomaavaista! Anoppi ajatteli yllättää teidät vanhemmat iloisesti ostamalla myös teidän lahjanne. Näin teille jää enemmän rahaa jouluruokiin jne. Minä ainakin olisin todella kiitollinen!

Vierailija
15/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerta haluavat ostaa niin mun ei tarvitse ostaa mitään. Sanoisin että on win-win tilanne.

Vierailija
16/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin enemmän kuin kiitollinen, jos ei tarvitsisi laittaa rahoja joululahjoihin. Lähetä ne meille.

Vierailija
17/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lahjat katsos tulee joulupukilta! ;)

Ei mummilta tai äidiltä tai kummilta tai ties miltä kaimalta..

Mikä nyt ihan oikeasti on ongelma?

Vierailija
18/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tunnet olevasi maailman syrjityin ja hyljeksityin ihmispolo!

Ajattele nyt, lapsiasi rakastetaan liikaa, ja lastesi läheisillä on liikaa rahaa jolla heille hyvää elämässä tarjota.

Karsea kohtalo.

Vierailija
19/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se on aina sellaista kaikkitietävää ylikävelyä - siis lähtökohtaisesti tietää ja osaa parhaiten ja auttaa "tumpulaa".

Tämä on aina ollut tällaista: Isän perinnönkin jakoi uusiksi, kun minä olin hänen mielestään valinnut itselleni sieltä "väärät" tavarat. Hän tiesi paremmin.

Läheisriippuvaisuutta tuo on ja vallanhimoa.

Vierailija
20/77 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauttia antamisen ilosta. Tehän lahjat olette miettineet ja valinneet, ja osaatte varmasti kertoa miksi ne annetaan. Eikö lahjan maksajan henkilöllisyys ole kuitenkin toissijaista? Voittehan te suoraan kertoa lapsille, että isovanhemmat halusivat ostaa ne lahjat, jotka te olitte miettineet. Antaa isovanhempien käyttää liiat rahansa, teidän panoksenne on kuitenkin tärkeämpi.

Tarkoitan avauksellani, että meiltä vanhemmilta jää antamisen ilo! Minulle on tärkeää, että saan kertoa lapsille, miksi jokin lahja on hankittu ja miksi sen on ajateltu sopivan juuri tälle lapselle!

Itselleni on tärkeää se, ettei jotain hankita vain hankkimisen vuoksi. Tiedän, että appivanhempien ajatuksena on antaa lapsille paljon lahjoja ja sitä kautta iloa. Heille se on myös kätevä keino kuluttaa liikoja rahoja.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän