Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienikokoisia nelivuotiaita? ov

Vierailija
07.12.2011 |

Meidän 4-vee poitsu oli vain 98 senttiä neuvolassa. Ihan tasaisesti omalla (-1?) käyrällään kasvaa mutta silti yllätyin, olin kuvitellut ainakin 100 cm olevan.

Muita lyhyiden lapsien vanhempia?

Ovatko teillä vanhemmat lyhyitä, keskiarvon mittaisia, pitkiä? Meillä minä olen 162 cm eli lyhyehkö, mies taas aika pitkä (en muista nyt mutta reippaasti yli 180 cm). Tulee siis minuun. Ihan pienenä (tyyliin eka 5 kk) poika oli isokokoinen ja pitkä (käyriä kun katottiin ja kasvoi nopeaa), sen jälkeen on vakiintunut tuohon. Ei siinä mitään, joskus vaan pelkään että se johtuu siitä että on tosi huono juomaan maitoa ja neuvolassakin kehotettiin kiinnittämään kalsiumin saantiin huomiota :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ehkä eniten huolettaa se, että kyseessä on poika. Tyhmää ehkä, mutta tyttö voi olla pieni pirpana ja sirpakka, poikien maailmassa se pienuus ei sitten olekaan niin herttaista ja suloista :) Eli oon varmaan ajatellut ja toivonut, että poika tulee enempi isäänsä ja tyttö sit minuun (pikkusisko meillä vielä tirppanampi).

Kiitos vastaajille :)

Vierailija
2/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poika 4v. 99,5cm, kyllähän se pieneltä näyttää monen ikäisensä seurassa, mutta mitäpä pienistä :)

Ollaan molemmat vanhemmat myös lyhyitä 156cm ja 166cm, joten ei varmaan voi muuta lapseltakaan odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttömme täyttää 4 v. viikon päästä ja on 110 cm pitkä. vanhemmat ovat 165 cm ja 170 cm. tyttö juo noin lasin maitoa päivässä, ei sen enempää. en tiedä mikä on 4 v. keskimitta!

Vierailija
4/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli tuon kokoinen 4v:nä. ja pieni on edelleen, nyt 10v 130cm. Minä olen 161 ja isä 182.

Vierailija
5/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaina he olivat n. metrin mittaisia ja 14-kiloisia. Nyt heistä kaksi on aikuisia, pituutta 161 cm ja painoa alle 50 kg. Yläkoulua käyvä on 166 cm, alakoululainen luokkansa lyhyin. Itse olen 171 cm, tyttöjen isä 177 cm.

Vierailija
6/6 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9cm ja 14kg.

Juuri noustiin -2:lta -1:lle.

Pikkuveljensä on ottanut hänet kiinni kasvussa ja hurauttaa varmasti ensi vuonna ohi.

Tulee kausia jolloin syö hyvin (eilenkin kolme lautasellista kanaa, makaroonia ja salaattia) ja kausia jolloin elää joghurtilla ja leivällä (meillä ruoka tarjotaan ruoka-aikoina, syö tai ei syö).

Juuri käytiin kasvukontrollissa ja kuulemma hienosti kasvaa omalla tahdillaan.

Meillä minä 162cm ja mies 177cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi