¤¤¤HAAHUT loppuviikkoon 45¤¤¤
Kommentit (54)
Olipas siinä vauvoja kerrakseen... =)
Menkat alkaa taas kerran -selv' t oireet havaittavissa. Kp nyt 36/31-37. Tässä kuussa tuli vuosi yritystä täyteen, alan jo pikkuhiljaa uskomaan että ei taida meille pikkukakkosta tulla.
viikon päästä ois myös laskettu aika keskenmenneestä raskaudesta. Tosi paha mieli myös siksi.
Piti tulla välillä lukemaan teidän kuulumisia. Pahoitteluni Anninelle :( Ja Katrille tsempityksiä outojen tuntemusten kanssa. Sinuna veisin jo näytteen terveyskeskukseen, niin selviäisi tuo epätietoisuus!
ON: pp13. Ottaa vähän pattiin, ne viimeviikkoiset selvän tuntuiset raskausoireet hävisivät kuin tuhka tuuleen. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi - en aio edes testata, vaikka menkat olisivatkin myöhässä... Näköjään tunnistan aika helposti nuo raskaus vs. menkkaoireet, joten ei tarvitse turhia piinailla.
Plussatuulia muille ja tsemppiä kaikille & jaksamista! Kyllä niitä uusia plussia vielä meillekin tulee, ennemmin tai myöhemmin.
Siirränpäs nyt tänne tuon viimeisimmän viestini. Onnistuin laittamaan sen tuonne " yksinään töröttämään" ...
Eli:
Mulla jo tässä viikolla tuntui joskus silloin tällöin sellainen terävä vihlaisu tuolla vasemmalla alhaalla. Tänään tuo sama terävä vihlaisu on sitten tuntunut jo vaikka kuin monta kertaa. Mietin, pitäiskö soittaa päivystykseen. Vuoto on jo loppunut kokonaan. Mahtoikohan vaan vuotaa vielä kaikki??? Nyt mies tuleekin kotiin, kuuluu auton jyrinä. Täytyypäs mennä sen kanssa keskustelemaan, mitä pitäis tehdä. Täytyy ainakin ekaks käydä appiukon ja anopin luona juomassa täytekakkukahvit, ettei nytkään tartteis niille mitään asiasta kertoa...
Käski tulla huomenna klo 10 äitiyspolille ultrattavaksi syömättä ja juomatta eli ilmeisesti halusi minun varautua kaavintaan. Mieluummin kokeilisin kyllä tällä kertaa lääkkeellistä tyhjennystä mikäli tarvetta ilmenee.
Pakko on asiasta kertoa appivanhemmillekin. Lasten hoito ei järjesty muuten kuin anopin avustuksella. Kai se on pakko kertoa.
Onneksi pääsen tuonne polille niin kuulen senkin, että tehdäänkö tässä nyt jotain tutkimuksia vai ei. Toivottavasti tuo vihlominen ei ylly kovemmaksi, että pärjään huomiseen asti.
Kaikille piinailijoille kovasti peukutuksia! Ja kerttukasperikos se tuskaili menkkaoireitten kanssa (vai muistanko väärin). Mullahan oli nyt viimekskin niin selvät menkkaoireet kuin ikinä voi olla ja silti testi näytti plussaa (tai rehellisyyden nimissä haamua). Toivoa siis on vielä! Toinille ja kaikille muillekin tsempitykset!!!
Kaikki taitavat olla isänpäivän vietossa... Meillä otettiin eilen varaslähtö ja nautimme kakkukahvit minun vanhempieni kanssa. Tänään sitten oli sitten miehen ja hänen vanhempiensa vuoro... Kakkua on siis tullut syötyä enemmän kuin laki sallii ;-). Muutenkin ruokaa tuli herkuteltua - laitoin valkosipuliperunoita ja kunnon pihvit, nam!
Neronja: toivottavasti kipu ei ylly kovemmaksi, ettei heti tarvitse lähteä sairaalaan. Harmi, jos joudut tälläkin kertaa kaavintaan. Jospa sieltä kuitenkin tulisi vuotoa... Vaadi huomenna tutkimuksia keskenmenojen takia. Voimia sinulle ja perheellesi. Koita jaksaa ja tule kertomaan kuulumisia, kun jaksat ja pystyt. *halaa*
Kerttukasperi: älä vielä heitä kirvestä kaivoon... Oireethan vaihtelevat ja aaltoilevat raskauden aikana. Jospa kuitenkin saisit eksytettyä tädin. Plussaonnea!
toini77: älä vaivu epätoivoon. Oletteko suunnitelleet tutkimuksia/hoitoja? Meilläkin on jo vuosi yritystä pikkukakkosen suhteen, joten olemme jo suunnitelleet tutkimuksiin ja hoitoihin menoa.
katri72: en voi kun ihmetellä sun hermoja tuon testaamisen suhteen... Oireet kuulostavat kyllä hyviltä. Eikö kutkuttaisi testata? Josko sieltä se plussa pätkähtäisi... Pidän peukut pystyssä, että täti pysyisi kauan poissa.
Annine: olen todella pahoillani :´(. Koittakaa jaksaa päivä kerrallaan. Tulethan taas kertomaan kuulumisiasi, kun jaksat. *halaa*
Porkkana: hyvä, että kaikki oli ainakin fysiikan kannalta ok jälkitarkastuksessa. Hienoa, ettei tarvitse ihmetellä kuukausitolkulla uutta kiertoakaan. Toivottavasti saisit jotenkin univajeesi katettua ja nukuttua paremmin. Tsemppiä!
Titi75: Ovis voi tulla ilman limojakin... Toisilla ei tule koskaan ovislimoja, toisilla aina ja toisilla silloin tällöin. Ovis on siis hyvinkin voinut tulla ilman limojakin. Parhaanne ainakin olette tehneet. Eikun piinailemaan vaan...
MinnaY: onnellista masunkasvatusta sinulle! Tulethan välillä kertomaan ainakin ultrakuulumisia! Pidä meille ovi raollaan sinne alakertaan. Hei hei! :-)
Sani-74: voi kunpa oireesi enteilisivät plussaa... Tsemppiä piinailuun!
Nonna-80: kyllä sinua saakin ketuttaa tuollaisessa tilanteessa... Kurjaa, että joudut kuuntelemaan tuollaisia ongelmia. Kyllä sulla on hyvä vastustuskyky, kun selvisit noista taudeista sairastumatta! Mitenkäs tikutus on sujunut - vai uskaltaako kysyä? *anteeksi uteluni, en halua kuitenkaan aiheuttaa stressiä tähän kiertoon*
Ulriinaa??? Mitäs sinulle kuuluu? Oletteko jatkaneet ahkerasti vaakamamboilua? Joko sait verikoetulokset?
Rosmariini: joko olet päässyt jatkotutkimuksiin tuon prolaktiiniarvon takia? Vai joko lääkkeet alkavat tehota? Toivottavasti et joudu kauaa odottelemaan, vaan pääsette pian yrittämään " tosissaan" .
Mami-74: Toivottavasti saat selvyyden pian mieltäsi askarruttaviin labratuloksiin.
ON: täällä on menossa kp20 tai jotain sinne päin... Ovista ei sitten todellakaan tullut, sillä tikuissa on ollut vaan toinen toistaan haaleampia viivoja :/. Teimme miehen kanssa päätöksen, että jos seuraavassakaan kierrossa ei ovista kuulu tupla-clomeista huolimatta, otamme yhteyttä lapsettomuusklinikalle. Ei tässä muu tunnu auttavan. Onneksi on säästöjä pahan päivän varalle, sillä muuten ei kyllä kotihoidontuella paljon tutkimuksia tai hoitoja tehtäisi...
Lämpimät halaukset kaikille haahuille! Tsemppiä piinailijoille ja tärppionnea oviksen bongaajille! Kaikille muillekin tsemppiä! Koitetaan saada tämä lista lyhenemään mahdollisimman pian ;-)
masunasu, joka lähtee siistimään aikaansaamaansa sotkua keittiössä
Masunasu: Kiitos muistamisesta. Täällä vielä piinaillaan. Olen tässä miettinyt, että josko sitä viikon päästä viikonloppuna uskaltaisi testailla. Riippuen vähän siitäkin miten nämä oireet jatkuvat. Vielä niitä ainakin on ja menkatkin ovat pysyneet poissa. Tosin pientä menkkamaista polttelua on tänään ollut alavatsalla...
Tulin tässä vain pikaiseen vastailemaan ennenkuin laittelen konetta kiinni. Aletaan miehen kanssa lähteä mun vanhempien luo isänpäivän viettoon. Tuleekin sitten herkuteltua täytekakulla. =)
Heippa vaan!
Ajattelin liittyä porukkaan... Olen noissa syyssäteissä ollut, mutta nyt tilanne se, että tänne teidän seuraan taidan kuulua.
Lyhyesti meistä. Olen 32-vuotta ja mies vuotta vanhempi. Meillä poika 10/03. Alettiin yrittää toista vauvaa elokuussa ja tärppi kävikin viime kuussa. Eilen sitten alkoi vuoto ja verta tuli vähän. Vielä kun käy vessassa ruskeaa vuotoa tulee, mutta vaan vähän. Vatsa on kipeä vähän, mutta ei mitään suurempaa kipua.
Huomiselle on aika tilattu työterveyshuoltoon ja selvitellään tilannetta. En ole aiemmin keskenmenoa saanut ja kyselisin, että pitäisikö mennä aiemmin lääkäriin. Km alkoi eilen klo. 10. Miten tutkivat tilanteen, ultralla? Lääkkeilläkö vai kaavinnalla edetään?
Olo on ollut kamala.... Eilinen päivä meni melkeinpä sängyssä itkiessä. Tänään olen jaksanut jopa vähän olla pojankin kanssa. Ei mikään hilpeä isänpäivä ole ollut, mutta minkäpä asialle voi.
Onneksi teidän seurassa voi tästä asiasta puhua.... Tuntuu ettei niin osaakaan puhua kenellekään, kun kipu niin tuore vielä...
Kidelma, joka vielä ihan rikki....
Pahoittelut km:si johdosta! Tai toisaalta, onko ihan varmaa, että kyseessä oli km? Tuo tähän astinen vuotosi kuullostaa tosi vähäiseltä, joten onhan sekin mahdollisuus, ettei olekaan mennyt kesken. Tietysti jos kipujakin on ollut, niin kyllähän se toiveita laskee alaspäin. Omalla kohdallani verinen vuoto on aina tarkoittanut huonoa, mutta on myös niitä tapauksia, että runsaastakin vuodosta huolimatta sikiö jatkaa kasvuaan. Oliko sinulla alkuraskaudessa raskausoireita? Entäpä tällä hetkellä, onko oireet kadonneet vai jatkuuko ne?
Ultraanhan sinun pitäisi ehdottomasti päästä (itse kyllä tällä kertaa viivyttelin ultraan menon kanssa, mutta olihan tämä jo neljäs perättäinen km, joten ei enää oikein jaksa hirveästi hötkyillä. Varsinkin kun tiedän, että kesken meni, koska r-testikin näytti jo melkein negaa). JOS sinulla ultrassa vahvistuu, että kesken on mennyt, niin sitten mietitte varmaan lääkärin kanssa yhdessä, kumpi olisi parempi, lääkkeellinen vai kaavinta. Itselläni on takana kolme kaavintaa ja ne on kyllä olleet nopeita ja kivuttomia.
Voimia ja tsemppiä sinulle tuleviin päiviin!!!
Täällä on isänpäivä vietetty ihan kotosalla. Mies kävi isompien lasten kanssa isänsä haudalla, mutta muuten ei olla liikuttu mihinkään. Sain jopa verhotkin ommeltua kokonaan. Nyt olisi sitten edessä ikkunoiden pesu ja verhojen paikoilleen asennus...
Taisi olla pari uutta km:n kokenutta, pahoittelut heille, en nyt muista nikkejä. Neronjalle varsinkin oikein erikoislohtuhali!
LT: vaaka näyttää edelleen painon vähentyneen. Nyt se on n 78 kg. Huomenna aloitan spinningin ja tarkoituksena olis käydä ainakin nyt aluksi kerran viikossa.
Nyt täytyy kai mennä tuolle miehelle keittämään kahvit kun on jo pitkän aikaa pyydellyt
Vielä ei ole tätiä tullut mutta lämmöt laskee edelleen eli huomenissa alkaa, nyt kp 38/31-37. Saa sitten lisätä taas yhden päivän kierron pituuksiin lisää. Aina ku mulla on oikean puolen vuoro oviksessa, kierto venyy vähintään viikon tuohon 31-32 verrattuna. Ekan kerran tikutin tässä kierrossa ovista mutta kontorolliviivan vahvuisia ei tullut. Sit ne viivat oli joka kerta tosi ohkasiakin verrattuna kontrolliviivaan. Jokin taitaa mättää?
Masunasu kyselit jotain mahdollisista hoidoista. Oon miettiny sitä ja ajatellu että en vielä ainakaan mene. Joku sanoi että vuosikin on mennyt km:n jälkeen enneku plussas, koska hormonit heitteli tms. Jos kevääseen mennessä ei mitään tapahdu niin sit varmaan voisin käydä yths:n gynellä keskustelemassa.
Lauris: Ei ole enää sellasia kipuja ollut. Se oli vain kerran ja muuttui sitten pieneksi nipistelyksi. Kyselinkin tuosta hieman muualtakin ja mulle sanottiin, että voisi olla kyllä kohdun repäisykipukin joita saattaa tulla. Muuten ei kyllä ole varsinaisia kipuja ollut, joten tuskinpa se mikään kohdunulkoinen on. Tai tiedä siitä raskaudestakaan, kun reilut viikko sitten negaa oli...
Mutta menkkoja ei siis vieläkään. Tuollasia vihlasuja ei siis ole enää ollut. Joskus jotain pientä menkkamaista polttelua lähinnä ja samoin navan vierustassa on myös välillä sellasta nipistelyä. Eilen sitten myös oksensin toisen kerran. Väsymystä on aina vaan ja tänään olen taas sitten palellut aika lailla. Ja meilläkin sisällä sentään 23.5 astetta lämmintä. =) Ihme vilukissa on mustakin tullut...
Neronja: Kyllä sinua sitten koetellaan kovin. On se niin väärin!
Viikonlopun jatkoja kaikille!