Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCO-Lugesteron-raskaustesti

18.07.2006 |

Heippistä hei!

Minä vähän kirjoittelen, kun tuntuu, et tarttis tietoa! Laitoin saman viestin tuonne lapsettomien puolelle, mutta täällä on ainakin näistä raskausasioista enemmän tietoa. Mutta asiaan! Tässä männä viikolla oli niin lupaavia masunnipistely- ja rintojen aristeluoireita (rinnat arat edelleen) et nyt on vaihteeksi toiveet aika korkealla.

Eli mä kävin PCO:ni kanssa keväällä julkisella ensikäynnillä, jolla määrättiin lugesteronit kiertoa tasaamaan (siis tuomaan!). Nyt onkin ongelmia sen kanssa. Eli jos nyt sattuisi niin (ei nosteta toiveita liikaa) että raskaana olisinkin, niin tuleeko luge-pätkän jälkeen kuukautiset normaalisti? Entä miten tää keltarauhashormoni vaikuttaa raskaustestin tulokseen?

Koittakaahan joku laittaa vastausta, jolla on tietoa tai kokemuksia. Lauantaina olis boolilla varustetut häät, olis kiva tietää pitääkö alkaa huijata ihmisiä vai voiko ihan oikeasti pari lasia ottaa.. Niin ja vielä näihin (kuviteltuihin?) oireisiin - voisin syödä ihan koko ajan jotain! Eikös se vois olla ihan todellinen oire pikkuisen alusta?!?

Auttakee joku!!

Aurinkoa päiviin!!!

Net-ta

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luget eivät vaikuta raskaustestin tulokseen mitenkään, kun se on keltarauhashormonia, ja raskaustesti mittaa hCG hormonia.

raskautuminen lugesteronin kanssa ei ole vaarallista eikä haitallista, kun sitä samaa käytetään raskauden tukihoitona esim. IVF- ja PAS- hoidossa isoina annoksina (600mg/vrk) rv10-12 asti. (tuo maara hormonia menee emätinpuikkoina) sulla varmaan on pienempi annos..

lugesteron saattaa aiheuttaa raskausoiremaisia tuntemuksia, kuten rintojen arkuutta ja mielialanvaihteluita, sekä ainakin mulla myös väsymystä, etenkin, kun joskus aiemmin clomifen-hoidossa otin lugeja vaan jonkun 200mg/vrk, niin otin ne suun kautta, ja mielestäni sivuvaikutukset olivat voimakkaammat, tai sitten se johtui niistä clomifeneista.

tovottavasti tästä oli jotain apua

-ennis- rv7+6

Vierailija
2/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet raskaana, ei ne kuukautiset sieltä ala.

ja voi olla että olet raskaana, eikä ne oireet johdukkaan lugeista..

...jännää, eikö... =)

pidetään peukkuja

-e-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Ennis kovasti vastauksesta. Mä olen vielä aika uuno näiden kaikkien juttujen, varsinkin hoitojen kanssa. Toi tieto kuukautisten poisjäämisestä toivotun tuloksen kohdalla ainakin helpottaa kovasti! Tänään, huomenna pitäis kaiken järjen mukaan alkaa.. Mulla ei kyllä ole aikaisemmissa luge-kierroissa muistakseni ollut mitään oireita. Et ehkä se oli todella ovulaatio, joka sitten jo taas voi johta ties mihin! ;)

Mulla on nimittäin ollut tasan yksi ovulaatio tän 8 kuukauden yrityksen aikana. Silloin ei vielä tiedetty PCO:sta mitään, jotenyrityskään ei varmaan niin hirmuista ollut. Ja kun nyt alan muistelemaan, niin en silloinkaan ovista itsekseen tajunnut kuin vasta sitten menkkojen alettua.. Luulin tietämätön, tuntematon olevani raskaana, kun oli kaikkia kummia oireita... Mut jännäillään joo!

Sinulle ja salamatkustajallesi toivotan oikein aurinkoisia päiviä!

Ne-ta

Vierailija
4/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule tonne lapsettomuuspuolelle pco-plikkojen pinoon, siellä meitä pco-naisia on useita. ja vastauksia kysymyksiin löytyy yleensä joltain.

eläkä nolostele, että et tiedä näistä hoitokuvioista, kyllä ne valkenee, jos tarvetta ilmenee.

valitettavasti vain harjoitus tekee tässäkin hommassa metsurin, kuten sanotaan.. ;)

-ennis-