Mies-nais-kysymys vanh. lestadiolaiselle...
Olen kuullut että jonkin verran on sellaisia avioliittoja joissa on toinen on lestadiolainen mutta toinen ei. Haluaisinkin tietää että miten käytännössä tapahtuu lapsien teon kanssa.
Oletetaanpa tilanne, että mies on vanh.lestadiolainen ja nainen ei. Silloin mies ei voi käyttää ehkäisyä. Mutta nainen haluaisi ehkäistä.
Millä tavalla pariskunta pystyy ratkaisemaan tilanteen? Kysyn tätä koska asia kiinnostaa henk.koht. tilanteeni takia... Pyydän ymmärtämäyst, tarkoitukseni ei ole loukata ketään. Siis ymmärsittekö kysymykseni? Toivon asiallisia vastauksia. Kiitos!
Kommentit (23)
Mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet? Ootko udellu naapurienkin seksitavat ja mahdolliset ehkäisyt?
Hei, kuten sanoin, kysyn tätä koska asia kiinnostaa henk.koht. tilanteeni takia... tämä liittyy yhteen ihmisen. Joka on minulel tärkeä.
-ap
nainen sitte syö pillereitä jos haluaa ehkäistä. Tai näin minä tekisin jos olisin vielä vl.
Tiedän perheen jossa mies kielsi uskon, pisti piuhat poikki. Myöhemmin palasi uskoon ja näin ei tule enään lapsia..
Tiedän perheen jossa mies kielsi uskon, pisti piuhat poikki. Myöhemmin palasi uskoon ja näin ei tule enään lapsia..
Varmasti ihan kätevä tapa ratkaista se että ei joudu jätti-ison perheen isäksi.
Eikä siihen ole kellään uskovaiselle nokan koputtammista.
Taitaa sulla olla vilkas mielikuvitus! Mistä tuommoinen asia tuli mieleen? Kukaan uskovainen ei voi tuommoista tehdä. Ja jos joku olisi tehnyt niin, ei siitä kuljettaisi kertomassa ympäriinsä....OLET PROVO
yhtä ehdoton kuin 1980-luvulla? On aika paljon lisääntyneet pienet perheet, varsinkin kaupunkipaikoissa.
yhtä ehdoton kuin 1980-luvulla?
Kyllä ehkäisykielto on edelleen virallinen normi. Siitä syystä moni kolmikymppinen vl pari ehkäisee salaa.
Teeskennellään ja selitellään kuka mitenkin. Ei voi olla reilusti mitä on.
http://freepathways.wordpress.com/2011/11/13/naiset-ehkaisevat-salaa/
henkilökohtainen, jos kerran et ole vl?
tai siis seitsemäs tuloillaan kun mies kielsi uskon. Parin vuoden päästä teki parannuksen ja ihan vaimonsa kertoi että piuhat on poikki.
ja ei kyllä ole mikään provo, sukulaiset kysessä. Itse en ole enään vl.
Luulisi että kun tuo mies teki parannuksen, olisi käynyt purkamassa sen operaation. Miehen siemenjohdinten katkaisu on helppo korkata niin etät tulee jälleen lisääntymis kykyiseksi.
Mutta miksi joku lesta haluaisi elää ei-lestan kanssa ja toisinpäin,mä en ainakaan kykenisi elämään.
Jos vaikka on menty naimisiin ja sitten toinen lakkaakin uskomasta ja toinen uskoo edelleen. Siinä tilanteessa varmaan se joka ei halua lapsia, hoitaa sen ehkäisyn. Onhan se parempi yhteisymmärryksessä kuitenkin olla noinkin isossa asiassa.
Olen itse vl ja mieheni kielsi uskonsa 2 v sitten. Hän ei vaan enää jaksanut uskoa... ei lapsenkaltaisena jaksanut enää vaeltaa. En toivoisi kenellekkään tällaista elämää. On hyvin rankkaa kun se jota rakstaa kaikista eniten, on niin mmonesta perusasisasta nykyään eri mieltä. Joutuu sovittelemaan sanojaan lastenkin kanssa.
Eräs Surusilmä
pakottaa miestä palauttamaan lisääntymiskykyään?
Sen ymmärtää että mies teki parannuksen... se oli varmana hvyä myös perheen kannalta. Kuvitelkaapa sellaista perhettä jossa vaikka isä on lesta ja äiti ei, niin minkälaisessa ristiriidassa ne lapset sitten joutuvat elämään, voisi kuvitella että niillä lapsilla on välillä tosi ristiriitainen olo ja he tuntevat että he miellyttävät vaan toista vanhempaansa olemalla sitten lesta tai ei-lesta. Tai no en osaa sanoa mut näin voisin kuvitella olevan.
Siis ei tosiaankaan juokse vieraissa eikä käytä alkoholia...
t. Se Surusilmä
meitä uskovaisia naisia rohkaisee tämä kun on ensimmäinen vl naispappi.
Mari Leppänen.
http://freepathways.wordpress.com/2012/03/04/ensimmainen-nainen-4-3-201…
Sanotaannko niin että olen ihastunut erääseen.
ap
Olen itse vl ja mieheni kielsi uskonsa 2 v sitten. Hän ei vaan enää jaksanut uskoa... ei lapsenkaltaisena jaksanut enää vaeltaa. En toivoisi kenellekkään tällaista elämää. On hyvin rankkaa kun se jota rakstaa kaikista eniten, on niin mmonesta perusasisasta nykyään eri mieltä. Joutuu sovittelemaan sanojaan lastenkin kanssa.
Eräs Surusilmä
Ja mitkä siis rassaa teidän parisuhdetta? Alkoholi, telkkari, vieraissa juokseminen vai mitkä? Vai se ettei puoliso enää näe samoja asioita (seuroissa ja kirkossa käyminen, ehkäisemättömyys) tärkeinä?
että kun jättää rauhanyhdistyksen hommelit taakse niin sen jälkeen elämä menee holtittomaksi.
Lestadiolaiset luulee että vain he kykenee elämään normaalisti vaikak just heillä se oman elämän hallint aei ole itellä vaan systeemillä, muut siellä päättää ja juoruaa ihmisistä!
Ite en ole enää vl mutta en tosiaankaan ole alkanut ryyppääämään enkä huoraamaan.
Mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet? Ootko udellu naapurienkin seksitavat ja mahdolliset ehkäisyt?