Onko sulla ja miehelläsi samanlaiset vai hyvin erilaiset lapsuudenkodit?
Kommentit (24)
Ollaan aika erilaisista taustoista, mutta taloudellisesti suunnilleen samanlaisista oloista ja molempien vanhemmat ovat eronneet. Molempien vanhemmat asuvat melko vaatimattomasti.
Eroja mm. mies kasvoi erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, minä taas pienessä pohjoissuomalaisessa pitäjässä maaseudulla. Mies on jo toisen sukupolven tohtori, minä taas sukuni ensimmäisä maistereita. Miehen molemmat vanhemmat korkeakoulutettuja (isä tohtori) mutta eivät ole varakkaita vaan ovat melko vaatimattomissa työtehtävissä. Omat vanhempani, pienyrittäjä ja palomies, ovat olleet työkyvyttömyys- ja tapaturmaeläkkeellä 40- ja 50-vuotiaista asti. Minulla on itseäni vanhempia sisaruspuolia, miehelläni puolestaan yksi vuotta nuorempi veli. Minä olin ensimmäistä kertaa yökylässä vasta kouluikäisenä ja äitini hoiti minua kotona 5-vuotiaaksi asti. Mieheni ja hänen veljensä on puolestaan hoitaneet isoäidit, joista toinen hoiti mieheni ja toinen hänen veljensä.
Eipä ole tullut kenenkään puolelta "sanomista" tai arvostelua elämäntyylistä, parisuhteen valtasuhteista, rahankäytöstä tai muustakaan.
eli paljon samaa ja paljon erilaista.
Ja joskus tulee se päivä, kun tapaavat, vielä ei ole tullut. Huhhuh...
Miehen vanhempien kanssa leikinlaskua rajuistakin asioista, omien vanhempieni kanssa totista vakavamielistä touhua. Itse menen enemmän tohon edeltävään kastiin.
On meillä joskus asioista jouduttu keskustelemaan, mutta kaikesta on toistaiseksi selvitty.
Molemmilla kuitenkin perusydinperhe ilman isompia ongelmia.