MLL jouluruoka-avustus raha, hain ja sain 70€
Kommentit (16)
On tullutkin monena jouluna
Meillä suuri perhe ja sairaita perheenjäseniä
Meki ollaan viisilapsinen köyhä perhe, mutta 70 euroo olis aika niukkaa...
Kenelle?
Tavoitteenamme on kerätä tänä vuonna 1 050 000 euroa, jolla voimme jakaa 70 euron lahjakortin 15 000 vähävaraiselle lapsiperheelle.
Keräysvaroilla jaetaan ruokalahjakortteja lapsiperheille, joilla on taloudellisia vaikeuksia esimerkiksi vanhempien pienten tulojen tai sairauden vuoksi. MLL ja SPR valitsevat lahjakortin saavat perheet. Kortti on tarkoitettu yksinomaan ruokatarvikkeiden hankintaan.
se tarkoittaa et joku/jotkut ovat puheet teistä hyvää ja ehdottaneet teitä tarvitseviksi.Eli suositus tarvitaan.
ei sillä rahalla saakaan koko joulua. Se on lisäapu.
T: suurperheellinen
sillä 70 eurolla ihan kaikkea saa, varsinkaan isolle perheelle. Mutta on sekin varmaan ihan kiva apu.
Meidän 3-henkiselle perheelle se riittäisi ihan koko jouluun.
usein neuvolat soittavat ja kysyvät saako laittaa tiedot eteenpäin...
kun nykyajan köyhillä on kuiteski netti ja tietsikat... No, ei se mitään..
t.pienituloinen.
Laatikot maksaa itse tehtynä muutaman euron.Kyllä sillä 70€ saa vaikka mitä.Itse ottaisn pienenkin summan mut kun en osaa enkä kehtaa soittaa minnekään.=(
pienituloisuus. Ei tarvitse asua sillan alla ilman sähköjä.
ihanaa saan lapsille ostettua jouluruoat.
Ap puhuu nyt ihan palturia...
1. Miten lahjakorttia voi hakea?
Hyvä Joulumieli -keräyksen tuotto kanavoidaan MLL:n ja SPR:n kautta lahjakortteina kotimaan vähävaraisille lapsiperheille. Perheiden valinnasta päättävät järjestöjen paikallisyhdistykset ja -osastot, jotka tekevät yhteistyössä neuvolan, sosiaalitoimen tai diakoniatyön kanssa. Hyvä Joulumieli -lahjakorttia ei voi hakea.
ainakin meillä oli lehdessä ilmoitus ja sinne soitettuani, piti lähettää tulotiedot ja alaikäisten lasten määrä ja pieni perustelu.
Myös Neuvolan th on suositellut perheitä.
me olemme löytyneet heidän "listoilleen" siksi, että perheestä oli lehtijuttu jo jokunen vuosi sitten. Tuntemattomat ihmiset ovat varmaan alunperin ottaneet sen perusteella yhteyttä, että saisimme jouluiloa.
Olen myös tänä vuonna itse kääntynyt ensimmäistä (ja uskoakseni viimeistä) kertaa elämässäni diakoniatyön puoleen ja pyytänyt rahallista apua tiukassa paikassa. Sellaisen voi saada "kerran elämässä". Tein samalla tarkan selonteon rahatilanteesta ja elämäntilanteesta kirjallisesti.
Diakoni soitti nyt minulle ja kyseli kuulumisia, viittasi kesäiseen käyntiini seurakunnassa. Oli mukavaa sanoa, että heidän apunsa auttoi hurjasti ja kaikki on nyt paremmin. Sanoin, että hän voisi osoittaa joulurahan jollekin toiselle perheelle, joka ei ole vielä saanut apua.
Hän sanoi, että harkitsee asiaa (mutta luultavasti lähettää kupongin silti).
kinkun, lohta, silliä, kolmea eri lajia laatikot (jos tekee itse, tosin aika halpoja ne ovat valmiinakin) ja joulupuuron ainekset.
Siinä on jo suunnilleen jouluaaton ja 1. joulupäivän ateriat koossa.
Nimim. käyhä perheellinen opiskelija