Rehellinen vastaus miehet ja naiset: Voiko olla rakkautta, jos ei ole seksiä?
Ja perusteluja mukaan, ei vain toteamus, että voi olla tai ei voi olla.
Kommentit (56)
En tiedä onko se sitten hyvä vai huono asia, mutta vähän noin se on meilläkin.
En kyllä usko että kukaan mies allekirjoittaa väitteen että rakkautta naiseen voisi olla ilman seksiä. Naiset on sitten eri juttu.
-mies
Minusta tämä johtuu osaksi siitä, että tasa arvo on jo vähintään 60-50 naisten hyväksi. Metsälle pitäisi vastata niin kuin sille huudetaan mutta me miehet olemme tulleet liian kilteiksi ja hyväntahtoisiksi ja pillusta on tullut naisten vallankäyttöväline. Ennen oli nyrkki ja hella, nyt miehen viimeiset sanat ovat liian usein " Kyllä rakas" .
Mailia voi laittaa nummi_suutari(at)yahoo_dot_com
Vierailija:
Minusta tämä johtuu osaksi siitä, että tasa arvo on jo vähintään 60-50 naisten hyväksi.
- eikä myöskään ole normaalien miesten syytä, että kilteillä naisilla on kusipäisiä miehiä.
Frigidit miehet pariutuvat seksuaalisesti normaalien naisten kanssa ja seksuaalisesti kylmät naiset halukkaiden miesten kanssa.
Ehdottomasti kannatan joskus jopa sen partnerin vaihtamista. Joskus halut voivat käydä myös yksiin, samoin tasa-arvo.
- nainen -
Kyllä tässäkin tapauksessa osasyyllinen löytyy peiliin katsomalla. Mitäs en jo seurusteluaikana ruvennut vaatimaan rajumpaa ja estottomampaa seksiä ja ilmoittanut jo silloin että kuka meidän huushollissa päättää asioista.
Ajattelin lapsellisesti että kyllä toinen ajan mittaan muuttuu rohkeammaksi, estottomammaksi ja seksiä useammin haluavaksi. Ja että toista voi kyllä muuttaa kunhan tekee sen hienovaraisesti. Joo, onhan se tilanne siitä muuttunut - huonompaan suuntaan vain.
Vaan enpä viitsisi lapsiani rangaista omista huonoista päätöksistä ja valinnoista. Ainakaan ennen kuin ovat sen verran isoja että ymmärtävät miksi isi ja äiti ei enää asu yhdessä ja osaavat myös itse valita kumman luona haluavat asua. Siihen asti täytyy joko purra hammasta tai tinkiä omasta arvomaailmastaan sen verran että kykenee salasuhteeseen jonkin kenties samanlaisessa tilanteessa ja puutteessa olevan naisen kanssa.
Nro 10/15/25 aka nummi_suutari at yahoo dot com
Vierailija:
Vierailija:
Minusta tämä johtuu osaksi siitä, että tasa arvo on jo vähintään 60-50 naisten hyväksi.- eikä myöskään ole normaalien miesten syytä, että kilteillä naisilla on kusipäisiä miehiä.
Frigidit miehet pariutuvat seksuaalisesti normaalien naisten kanssa ja seksuaalisesti kylmät naiset halukkaiden miesten kanssa.
Ehdottomasti kannatan joskus jopa sen partnerin vaihtamista. Joskus halut voivat käydä myös yksiin, samoin tasa-arvo.
- nainen -
Lapualla nuoripari alkoi vakavissaan
miettiä, josko yhteen muutettaisiin ja oikein vakavasti.
Puhe ohjautui luontevasti yhteisiin pelisääntöihin.
Poika:
- Muutoon tairat jo tuntiaki mut aika hyvin, mutta mullon kolome pelisääntöä, joista toivoosin harrasta yksimielisyyttä.
Tyttö:
- Mitä n' on?
Poika:
-Keskiviikkoehtoosin meill' on Lapuan Virkiän painihariootukset. Senpäälle mennähän yleensä huurteesille, jotka pruukaa venähtää pitkiksi.
-Periantaasin meemmä maataloustuottajaan poikaporukalla saunomahan, josta huurteesille. Niill' on tapana venähtää.
-Lauantaasin meill' on Kauhavan ampumaseuran kans' yhtöönen saunaehtoo, josta huurteesille. Nekin tuppaa toisinhan venähtämhän...
Tyttö: Eiköhän me nuasta selevitä. Mull' on kans yksi pelisääntö.
Poika (ilahtuneena):
- Jaa, yks' vaan? No, kyllä mä sellaasesta seleviän, jos sä kerran hyväksyt multa kolome! Mikä se muutoon on?
Tyttö:
- Meillä ruvetahan naimahan joka ristuksen ehtoo justihin kello
kahareksan, oot sä sitte kotona tai et...
Itselläni on ystävyyssuhde erään naisen kanssa ja olemme todella tiivisti yhdessä. Mutta me emme harrasta seksiä, emme suutele, hyväile, tms.
Emme istu edes sylikkäin tai mitään sellaista, mitä parisuhteessa on.
Meille ystävyys on kaikki kaikessa.
Molemmilla meillä on tahollamme parisuhde. Jotenkin vain se parisuhde ei ole läheskään niin syvällinen kuin ystävyyssuhde, mutta parisuhteissamme onkin mukana seksi.
Nyt myöhemmin on käynyt niin, että molemmat olemme eronneet ja olemme silti ystäviä. Olemme toki nyt käyneet keskusteluja että muuttuukohan suhteemme enemmän parisuhteeksi, mutta sehän on meistä itsestämme kiinni.
Mies 30v
miehenä todella vaikeeta tässä tilanteessa jo neljättä vuotta. En aio sen takia perhettäni hylätä, mutta on se rakkaudesta pois. Kyllä se kuuluu parisuhteeseen.
Kuitenkin musta tuntuu, että seksittömyys ei haittaa pitkässä parisuhteessa, jos se on molempien tahto, halut/haluttomuus käy yksiin ja muuten menee hyvin. Eli luottamus kondiksessa, asioista puhutaan ja jonkinlaista hellyyttäkin on.
typy
eikä kykene seksiin. En usko että rakkaus loppuu siihen. Ainkakin haluan uskoa, että rakkaus säilyy ilman seksiäkin. Kyllähän omat tarpeet täytyy hoitaa, mutta onko se kuitenkaan ihan niin tärkeää se seksi kuin nykypäivänä annetaan ymmärtää.. En tiedä. Joskus tuntuu, että joka puolelta pursuava seksin ylistys on jo ihan liikaa ja vähemmälläkin pärjäisi. Ihmisille tulee vaan kauhea paine " olla normaalisti seksuaalisia ja haluta paljon" kun kerran " kaikki muutkin" ..
voit rakastaa kumppaniasi, eikä seksi ole välttämätöntä.
mielestäni emotionaalinen yhteys on tärkeämpää kuin alaston, intiimi koskettelu.
seksi tuo nautintoa, mutta ei kaikille.
minä en ole juuri harrastanut seksiä. ei siksi, etten olisi "haluttava" vaan siksi että minä ja vaimoni pidämme suhdettamme ennemmin tunteellisena yhteytenä. Rakastan häntä, ja hän minua. Se riittää.
Lapsia meillä on muutama.
Enkä nyt sano ettei seksiä saisi harrastaa. monille se on tärkeää. mutta myös tunneside on hyvin tärkeä.
Mielestäni tämä maailma on liian kiinnittynyt ajatukseen että ilman seksiä ei ole rakkautta.
Myös ilman seksiä voi olla yhtä syvää ja kaunista rakkautta.
Esimerkki ykkönen: "seksi on rakkauskieltä". no, jos rakastat äitiäsi, ethän sinä häntä pane. (tätä ehdotti sisareni)
M34
Kyllä voi.
Meillä on aniharvoin seksiä enää ja osin halutkikn on vähän eri suuntiin suuntautuneet mutta rakkaus on pysynyt.
Rakkautta voi olla monenlaista ilman seksiä, mutta parisuhdetta ei. Tietynlainen rakkaus voi jäädä pariskunnan eroamisen jälkeenkin, mutta parisuhde rakennetaan myöhemmin uuden kumppanin kanssa.
Voi olla. Itse voin rakastaa ilman seksiä, mutta en vain oikeasti voi hyvin pidemmän päälle ja mikä ikinä tunnevamma minussa onkaan, en myöskään sitten tykkää enää läheisyydestä jos en tunne itseäni halutuksi. Alkaa ärsyttämään ja tuntuu kiusalliselta jopa.
Huono seksi johtaa kohdallani myös lopulta olemattomaan seksiin, ainoastaan yhdessä suhteessa näin onneksi käynyt. Kai se seksiä haluamatonkin tai sängyssä erilainen tai osaamaton voi myös rakastaa. Etenkin jos tekee parannuksia ja selvästi yrittää. Eri asia toimiiko suhde pidemmän päälle jos halut tai tavat ei vain kohtaa.
N35
Vierailija kirjoitti:
Rakkautta voi olla ilman seksiä.
Kuvaan parisuhdetta täytekakkumallin avulla.
Ensin rakennetaan perusluottamus ja turvallisuus toisen kanssa, kerros kerrokselta, niin kuin rakennetaan täytekakkua.
Sitten täytteet, hellyys, kärsivällisyys, toisen vikojen sietäminen.
Ja viimeisenä, vaan ei tiettävästikään vähäisimpänä kakku kuorrutetaan. Ja hyvät kuulijat, tämä kuorrutus on seksi.
Jos edetään väärässä järjestyksessä, eli syödään kerma ennen kuin kakkua on edes valmiiksi kasattu, todellinen, oikea toisen ihmisen tunteminen jää lapsipuolen asemaan ja sellainen rakkaus, joka kestää myötä ja vastamäet ei pääse niin vapaasti kehittymään kuin rakkaus, jossa on maltettu odottaa kaikkein intiimimmän kohtaamisen kanssa.
Koska lienee seksi aika intiimi kohtaaminen?
Valitettavasti siitä on tehty pelkkä itsekäs, nautinnon tyydyttämisen väline, jonka alle kaikki muu ehkä huomaamattakin parisuhteessa hel
Hyvä kirjoitus.
Tosiaan parisuhde voi myös muuttua, joskus myös polyamorisen suuntaan.
Rakastan edelleen vaimoani, mutta hän ei koe minun polyamorista taipumusta ongelmattomana.
Ja korostan, että rakastan edelleen vaimoani, mutten voi poissulkea sitä, ettenkö rakasta muitakin, naisia.
Jos minun pitäisi elää pullossa tukehtuisin.
Vaikka seksi loppui väliltämme, rakkaus, tai ainakin koen rakastavani. Hänkin rakastaa jossain määrin.
Enää se ei niinkään haavoita, paitsi se, jos koen saavani huonompaa kohtelua. Haluan pitää vuorovaikutuksen hyvänä.
En ole luonteeltani mikään seksihurjastelija, vaan kaipaan toiseksi naiseksi, sellaista, kuka arvostaa minua miehenä, ja jolla on valmiudet vaikkapa synergiseen yritystoimintaan. Ja rakkautta jakaa ja tehdä arkea.
Saas nähdä, tuleeko toinen kierros.
Arvostan lapsiamme, perhettä ja tervettä elämää. Valmis olen tekemään ja työstämään asioita yhteisten etujemme suhteen.
M47
Voi olla rakkautta, kuten omassa suhteessa. Pihtaaminen on silti hirveä teko. Se rasittaa joka päivä. Vaimon mielestä kaikki on hyvin.
Voikai sitä jollain tasolla kaveriakin rakastaa, mutta kyllä parisuhde erottuu kaverisuhteesta juuri niin, että parisuhteessa on myös seksiä.
Itse en ainakaan kavereiden kanssa seksiä harrasta.
Tietenkin voi olla. Kuinka A seksuaalit muuten pariutuisivat?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla rakkautta, kuten omassa suhteessa. Pihtaaminen on silti hirveä teko. Se rasittaa joka päivä. Vaimon mielestä kaikki on hyvin.
Eikö seksiä lainkaan? Varmasti rasittaa. Ja vielä jos toista rakastaa
Voi. Esim. voi olla rakastavassa parisuhteessa ja harrastaa vasta avioliitossa seksiä.
Vierailija:
Miksi en voinut kohdata tällaista naista tai ymmärtänyt erota nykyisestä vaimostani ennen lapsia? Tuollaista en ole koskaan tavannut paitsi märissä unissani.
Meidän kaavalla seksi on tätä:
- Ei saa suudella, kosketella, hyväillä
- Suuseksi on täysin käsittämätön ajatus kummin päin tahansa
- Sisään pitää työntyä heti, oli se pillu sitten kuinka kuiva tahansa. jos se on liian kuiva -> alkaa sattua -> kokeillaan ehkä ensi viikolla uudestaan
- Jos minulla kestää ennen laukeamista yli kolme minuuttia niin homma loppuu siihen -> kokeillaan ehkä ensi viikolla uudestaan
- 4 kertaa 5:stä kun ehdotan seksiä niin " katsotaan illalla sitten" ja kun ilta tulee niin ei huvita/väsyttää liikaa. Jos joku ehdottaa että odota vaimosi aloitetta niin sitä varmaan saa odottaa niin kauan että raiskaan naapurin koiran sitä ennen.
Kaikesta huolimatta olen ainakin omasta mielestäni hyvä ja kiltti aviomies sekä rakastava isä lapsilleni. Osallistun kotitöihin, laitan ruokaa, käyn ruokakaupoissa jne. Olen poissa kotoa hyvin harvoin jos työpäivää ei lasketa, oikeastaan vain kun on pakko. Ikinä en ole pettänyt. Lisäksi " elätän" kotirouvana olevaa vaimoani. Koen vain saavani kovin vähän vastapalvelukseksi. Jos maksullinen nainen maksaisi vaikka 100 ¿/laaki niin tällä tahdilla jäisi rahaa säästöön pirusti joka kuukausi.
Nro 10/15