Rehellinen vastaus miehet ja naiset: Voiko olla rakkautta, jos ei ole seksiä?
Ja perusteluja mukaan, ei vain toteamus, että voi olla tai ei voi olla.
Kommentit (56)
...onko sitä uskollisuutta.
Ja kyllä se rakkauskin kärsii jos ei seksiä ole suhteessa.
Seksi on olennainen osa rakkautta.
On tietenkin sitten eri asia, jos toinen on esimerkiksi sairas ja seksielämää ei sellaisesta syystä ole.
N32
mutta se rakkaus on sitten kyllä erilaista mitä parisuhteessa haluaisin kokea. Tämä ihan omakohtaisesta kokemuksesta, olen siis ollut se osapuoli, jonka tunteet toista kohtaan on muuttuneet niin sisarellisiksi, ettei seksi todellakaan enää kiinnostanut.
voisin kuvitella eläväni seksittä, jos puoliso esim. sairastuisi. Mutta normaaliin ja terveeseen parisuhteeseen seksi kuuluu.
eli seksiä voi olla ilman rakkautta- ap.
Minä en ainakaan enää tunne vaimoani kohtaan mitään rakkautta koska meidän " seksielämämme" kuoli joskus 7 vuotta sitten kun esikoinen syntyi. Välillä tunnen inhoa, joskus sääliä ja useinmiten halveksuntaa mutta rakkautta en ole tuntenut enää moneen vuoteen.
Säälipillua saan yleensä kerran viikossa koska vaimo tietää että jos pesää ei saa kotona niin sitten sitä saa jossain muualla. Tänään sain säälipillua jo toisen kerran tällä viikolla koska vaimo oli ex-tempore sopinut lähtevänsä kavereiden kanssa viihteelle puhumatta asiasta mitään minulle ja ennen lähtöä piti huonoa omaatuntoaan puhdistaa antamalla säälipillua.
Ainut syy siihen miksi en eroa ovat ihanat lapsemme. He tarvitsevat vielä molemmat vanhemmat mutta kun tuosta vähän kasvavat niin se on soronoo, bitch. Vituttaa vaan että elämästä meni 10 vuotta hukkaan mokoman noidan kanssa. Ilman lapsia se lähteminen olisi niin helppoa...
Irtisanoin suhteen mieheen tai ehkä molemmat irtisanoivat sen. Rakkaus ei kuitenkaan loppunut ja seksihalutkin kasvoivat jokainen vuosi, kun tuli lisää ikää. Nuorempana olin kypsymätön ja seksikään ei ollut niin antoisaa, siitä mies kärsi kanssani. Sitten kun halut olivat kohdallaan, jouduin jättämään miehen. Mies ei pitänyt huolta yhteisistä asioistamme ja kaikki arjen vastuu kaatui minun päälle, eihän tätä kukaan nainen loputtomiin voinut jaksaa. Rakastin miestä sen verran, että jätin kasvamaan yksin. En siis sitonut vastentahtoisesti lapsiin, kun hän olisi ollut yksi lapsi lisää muiden jatkeeksi. Harmi sinänsä, että yksi asia jonka hän halusi hoitaa hyvin jäi myös pois, kun noin päätin, mutta kun en jaksanut niin en.
Jos ei ole seksiä, ei edes säälipillua/säälimunaa, vaan toinen (tai molemmat) ei todellakaan enää halua sitä toista, niin kyllä se pitkän päälle tappaa suhteen. Seksi kun on kuitenkin se yksi ainoa asia, joka todella erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Rakkautta voi tuntea ystäviään, lapsiaan, sukulaisiaan kohtaan, mutta heidän kanssaan ei harrasteta seksiä.
meillä vaimo on ollut järkyttävä plösö jo pitkään.
Ei paljon kiinnosta.
Hänellä itsellään on vääristynyt käsitys haluttavuudestaan.
Rakkautta voi olla ilman seksiä.
Kuvaan parisuhdetta täytekakkumallin avulla.
Ensin rakennetaan perusluottamus ja turvallisuus toisen kanssa, kerros kerrokselta, niin kuin rakennetaan täytekakkua.
Sitten täytteet, hellyys, kärsivällisyys, toisen vikojen sietäminen.
Ja viimeisenä, vaan ei tiettävästikään vähäisimpänä kakku kuorrutetaan. Ja hyvät kuulijat, tämä kuorrutus on seksi.
Jos edetään väärässä järjestyksessä, eli syödään kerma ennen kuin kakkua on edes valmiiksi kasattu, todellinen, oikea toisen ihmisen tunteminen jää lapsipuolen asemaan ja sellainen rakkaus, joka kestää myötä ja vastamäet ei pääse niin vapaasti kehittymään kuin rakkaus, jossa on maltettu odottaa kaikkein intiimimmän kohtaamisen kanssa.
Koska lienee seksi aika intiimi kohtaaminen?
Valitettavasti siitä on tehty pelkkä itsekäs, nautinnon tyydyttämisen väline, jonka alle kaikki muu ehkä huomaamattakin parisuhteessa helposti jää.
Seksi ei ole rakkauden syntymisen edellytys.
En puhu tässä minkään platonisen/seksittömän rakkauden puolesta.
Älkää ymmärtäkö minua väärin.
Liputan aviollisen seksin puolesta, en esiaviollisen, mutta koska nämä aviollisen seksin puolustuspuheeni tuskin ketään sen kummemmin jaksavat kiinnosta, en jatka tästä aiheesta...
Jos saa tyydyttävää seksiä, voi rakastaa tätä partneriaan. Hyvän seksin jälkeen voi huomata kuinka rakastaakaan kumppaniaan mutta seksin puutteessa tai epätyydyttävän seksin kanssa elävä huomaa toisesta vain ärsyttävät puolet ja puutteet.
Toisin päin homma ei vain miehillä toimi. Eli kakku pitää kääntää ylösalaisin.
Muttei halua erota ja muuten kyllä hellii ja sanoo rakastavansa. Että kaipa se mahdollista, mutta itse en jaksa tätä tilannetta enää kauaa.
Vierailija:
Seksi kun on kuitenkin se yksi ainoa asia, joka todella erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Rakkautta voi tuntea ystäviään, lapsiaan, sukulaisiaan kohtaan, mutta heidän kanssaan ei harrasteta seksiä.
...mutta ilman seksiä ei ole parisudetta. Piste.
Vierailija:
Jos saa tyydyttävää seksiä, voi rakastaa tätä partneriaan. Hyvän seksin jälkeen voi huomata kuinka rakastaakaan kumppaniaan mutta seksin puutteessa tai epätyydyttävän seksin kanssa elävä huomaa toisesta vain ärsyttävät puolet ja puutteet..
Epätyydyttävä seksi on itselleni esim sitä, että mies ei koskettele muuten kuin penetroimalla ja yhdyntä kestää niin vähän aikaa, etten ehdi kiihottua. Tyydyttävä ja hieno seksi on taivaallista.
Parisuhteessa voi tietysti olla kaikenlaista seksiä ja kaikki on ok kunhan pitkällä aikavälillä on riittävästi sitä hyvääkin.
Yhteisiä vuosia oli takana 10, lähes koko sen ajan seksielämämme oli juuri tuota pari kertaa vuodessa, ja sekin vain siksi kun vonkaamalla vonkasin.
Suhde alkoi tuntua enemmän siltä, että oltaisiin sisaruksia, kun rakastavaisia. Mitä järkeä asua yhdessä, jos suhteesta puuttuu juuri se lähes tärkein asia.....
Sitten aloin juosta vieraissa, ja löysin itselleni uuden kumppanin, jolla samanlaiset seksihalut kuin minulla :)
Rakkauttakin on niin monenlaista.....
Eiköhän kautta aikojen suurimmat rakkauden tunteet ole olleet suhteissa, joissa seksiä tai edes sitä parisuhdetta ei ole ollut. Täyttymätön rakkaus säilyy pakahduttavana, koska arjen murheet ja seksin ongelmat eivät sitä pääse haalistamaan.
Vierailija:
Täyttymätön rakkaus säilyy pakahduttavana, koska arjen murheet ja seksin ongelmat eivät sitä pääse haalistamaan.
t. terve 26 v. mies