Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 8 kk ikäinen on koko ajan tyytymätön ja kitisee?

Vierailija
04.12.2011 |

Hermot menee kun on jatkuva taustalaulu menossa :( Olen jopa menettänyt hermoni ja äyskäissyt vauvalle. Harmittaa, mutta tuntuu, että se on kuin kidutusta. Mikään ei tunnu auttavan. Terve on ja nukkuu suht hyvin silloin kun nukkuu, mutta hereillä olo on rasittavaa. Yritän olla myötätuntoinen ja keksiä jotain tekemistä hänelle, pitää sylissä jne, mutta jossain vaiheessa tekis mieli vaan huutaa, että nyt HILJAA. Miten jaksan tätä? Vinkkejä mulle, kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaita tulossa? Jokin ahdistaa lastasi, siksi hän kitisee, koita ottaa selvää.

Vierailija
2/9 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla... Ja kyllä, uskon, että aistii mun kireyden. Mun pitäis nyt jotenkin olla vahvempi ja jaksaa paremmin, jotta vauvakin rauhoittuisi. Tuntuu että olen ihan äärirajoilla. Mulla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa, ei ketään, joka voisi tulla vaikka 10 minuutiksi katsomaan lasta, että saisin koottua itseni :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa muutaman kuukauden kuluttua

Vierailija
4/9 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös 8kk tyttö ja aika paljon tuota samaa, välillä parempiakin päiviä. Hampaat, uudet taidot eroahdistus.. Se on lapsellekin rankkaa aikaa!! Yritä jaksaa, kyllä se ohi menee ja joskus vielä kaiholla muistelet aikaa, kun lapsi oli pieni ja itki perääsi! :) Meillä auttoi iso nalle :D Siis TODELLA ISO nalle! Tyttö on sen kimpussa ollut jo monta päivää ettei edes huomaa mitä minä teen! Nalle on siis JUMBO :D En tiedä fanittaako kaikki vauvat moisia jättiläisiä, mut meidän neiti on hulluna siihen :D Ja hampaista, kun tulee yksi, melko usein se yksi saa frendin siihen piakkoin, voi siis olla vielä yksi hammas tulossa ja sit ehkä hetkeksi helpottaa! Jaksamisia!

Vierailija
5/9 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samanlainen kätisijä, (7kk). Kyllä mä joka päivä sanon vauvalle, että voisitko kiltti pieni parkuja olla edes _hetken_ hiljaa? Hermo siis meinaa mennä täälläkin. Tossa iässä lapsen tarve saada viihdytystä triplaantuu, ja häntä sais koko ajan olla kanniskelemassa, näyttämässä kuvia ja tavaroita, leikittämässä ja laulattamassa. Meillä lapsi ei vielä konttaa, mut on todella nopea ryömimään. Kun lapsi on hereillä, hän vaatii kaiken huomion, ja mun pitää jatkuvasti suojella koiraa, isomman lapsen leikkejä jne. pikkuiselta, ja vastaavasti pientä kaikilta vaaroilta mitä hän täällä sattuu keksimään. Omat lelut ei kiinnosta vauvaa enää yhtään, kun koko muu maailma on nyt pienten kätösten ulottuvilla.

On tää vähän rankkaa aikaa. :) Ei ihme jos ap sua hajottaa, jos ei ole edes miestä siinä auttamassa. Onneksi aika auttaa. Enää vuosi niin lapsi on jo paljon, paljon helpompi!

Vierailija
6/9 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on iän kaiken vanha ja apn vauvakin jo teini, mutta itse nyt 8 kk:n äitinä sain tästä niin paljon tsemppiä ja ymmärrystä. Kiitos!!!

Vierailija
7/9 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi aistii, että et pidä hänestä. Itse olin aina malttamaton ja toivoin, että vauvani heräisi päiväunilta, että saisin olla hänen kanssaan. Kun hän sitten heräsi jokellellen ja hymyillen, olin onnesta soikeana, kun nostin hänet sängystä syliini. Höppöttelimme sylikkäin kauan, lauloin ja loruilin hänelle kiireettömästi

Mieheni siskolla oli toinen tyyli. Kun hänen vauvansa heräsi, hän meni maristen vauvan luo ja nurisi, että miksi jo nyt heräsit naama mutrulla. Hänen vauvansa sitten oppikin heräämään aina itkemällä, kun näki seuraavaksi äitinsä surulliset kasvot.

Vierailija
8/9 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko tosissasi, ap ei pidä vauvastaan (joka nykyään on jo teini) koska on ollut uupunut??? Kiva että olet niin hyvä äiti, mutta kaikkea mikä tulee mieleen ei tarvitse sanoa ääneen...

Vierailija
9/9 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Vauvasi aistii, että et pidä hänestä. Itse olin aina malttamaton ja toivoin, että vauvani heräisi päiväunilta, että saisin olla hänen kanssaan. Kun hän sitten heräsi jokellellen ja hymyillen, olin onnesta soikeana, kun nostin hänet sängystä syliini. Höppöttelimme sylikkäin kauan, lauloin ja loruilin hänelle kiireettömästi

Mieheni siskolla oli toinen tyyli. Kun hänen vauvansa heräsi, hän meni maristen vauvan luo ja nurisi, että miksi jo nyt heräsit naama mutrulla. Hänen vauvansa sitten oppikin heräämään aina itkemällä, kun näki seuraavaksi äitinsä surulliset kasvot."

Lapsilla on myös erilaisia luonteita. Ensimmäinen lapseni oli helppo ja iloinen. Tämä toinen (nyt 8kk ja itkee lähes kokoajan) lapsi onkin paljon haastavampi ja itkuinen. Enkä tosiaan tätä lastani vihaa, mutta kyllä on uupumusta, kun jatkuvaa ärsyttävää itkua mille ei mitään syytä. Vielä, kun yönkin piti hereillä, niin tuo oman mausteensa jaksamiseen ja itkun kuuntelun kestämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi