Olen tataari, kysyttävää?
Olen siis taustaltani tataari. Haluatko kysyä minulta jotakin?
Kommentit (32)
Nauraaaa sama täällä Itsellä kanssa mustanruskeat hiukset ja erittäin nopeasti auringossa ruskettuva iho (talvellaki tumma suomalaiseen nähden) ja piirteet ihan Turkkilaiset. Isän puolella on viitteitä joko Tataareista ja Juutalaisista...en oo mistään varma, mutta kun Turkkiin meen niin täydestä meen ;)
Onko tämä kaikkien muslimien niputtaminen terroristeiksi vaikuttanut tataariyhteisöön?
Oletko tutkinut sukusi ja ylipäänsä tataareiden historiaa ja kulttuuria? Onko esim.jotain tapoja, juhlapyhiä, ruokia, perinteisiä vaatteita tms. käytössä sinun perheessäsi/vanhempiesi perheessä? Tunnen muutamia tataareita pääkaupunkiseudulta, etenkin naiset varsin kauniita.
Onko totta, että tataarivauvoilla on tummaa karvoitusta selässä syntyesäään? Tämän sanoi lehtihaastattelussa Maria Lund kehuskellessaan tataaritaustallaan.
Mulle tulee mieleen tataarista puuro.
Mikä peremec/pärämäts-resepti on se oikea?
Tai siis se tataarisukunimi suvussasi, jos sulla ei ole säilynyt sitä?
En tiedä tarkalleen, mutta ilmeisesti 100 vuotta ainakin.
Ap
Isovanhempieni vanhemmat olivat ilmeisesti islaminuskoisia. Perheeni ei ole juurikaan uskonnollinen.
Ap
Perheeni sukunimi ei ala N:llä tai pääty S:aan. Minulla on nykyisin käytössä mieheni suomalainen sukunimi.
Elämäni ei juurikaan eroa, mutta ulkoisesti poikkean kantaväestöstä.
Jasmin Hamid
Rahime Husnetdin-Zyskowicz
Atik Ismail
Niran Baibulat ym.?
Saatat olla naamasta tuttu tai sitten et. Asun paikkakunnalla jossa perinteisesti vahva tataarivähemmistö, mutta eipä teistä mitään huonoa sanottavaa ole. Ette eroa miun silmissä suomijunteista oikeastaan mitenkään, on se ny sit hyvä vaiko huono asia =)
Suomi on ainoa äidinkieleni. Kauempana suvussani on tataarinimi.
Minulla on lähes mustat hiukset ja tummanvihreät silmät. Iho on hieman tummempi kuin suomalaisella keskimäärin. En kuitenkaan häiritsevästi poikkea suomalaisista, koska suvusani on myös suomalaista verta.
Ap
Sano nyt tunnetko Atik Ismailia tai sitä kaunista Zyssen muijaa. Oletko itse Atik?
Tataarit ovat turkkilaissukuisia.
Perheeni sukunimi ei ala N:llä tai pääty S:aan. Minulla on nykyisin käytössä mieheni suomalainen sukunimi.
Elämäni ei juurikaan eroa, mutta ulkoisesti poikkean kantaväestöstä.
Onko mitään perinteitä? Esim. ruokia, kieltä tai elinkeinoa, mikä olisi periytynyt?
jännä jos sulla on mustat, vaikka et edes ole kokotataari.
Onko sukusi lähtöisin Aktukista vai mistä?
vaimokin blondi tai "blondi" ainakin.
onko tataareilla joitakin periytyviä ulkoisia piirteitä? suvussamme on käsitys, että 1800-luvulla olisimme saaneet verta venäjätä/turkista. Esim. äitini ja tätini menisivät täysin turkkilaisista, vaikka ovat "supisuomalaisia". Mitään virallista ei kuitenkaan ole tiedossa, mutta ajankohta sopisi hyvin tataareiden Suomeen tulolle. Tataareiden keskuudessa tälläisestä hairahduksesta ollaan varmasti oltu ihan hiljaa?
Olisimme hyvin kiinnosuneita juuristamme, mutta jäljet taitavat loppua ennen kuin alkavatkaan...