Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas asiakaspalvelun asiakas, ÄLÄ HUUDA MINULLE!

Vierailija
01.12.2011 |

Olen ollut töissä muutamissa asiantuntija asiakaspalveluissa. Siitä huolimatta, että huudat minulle ja uhkailet minua:

1. En tee isoja päätöksiä, enkä ole henkeen ja vereen yrityksen kanssa samoilla linjoilla. Vituttaa se minuakin ihan yhtä paljon, jos tehdään tyhmiä päätöksiä. Eniten vituttaa saada huutoa muiden päätöksistä. Olen ihminen, enkä ole sama asia kuin tämä yritys.

2. Jos uhkailet minua sillä, että aiot irtisanoa sopimuksesi ja huudat, että etkö muka ole tärkeä. Minua ei kiinnosta paskan vertaa, yksi asiakas sinne tai tänne – en aio nöyristellä tai sanoa, että kyllä olet tärkeä.

3. Jos vingut tai tilität, en todellakaan lähetä sinulle mitään lahjoja, hyvitystä tai alennusta. Jos olet asiallinen, voin vaikka lähettääkin. Minulla oikeastaan on täällä hyllyt täynnä kamaa, mitä saan jakaa väärinymmärretyille asiakkaille, mutta lähetän niitä fiilispohjalta.

4. Parhaat naurut saamme aina täällä, kun luemme tyhmimpiä meilejä tai kuuntelemme mahdottomimpia nillittäjiä. Osa meileistä menee jääkaapin oveen.

5. Tällä maksaa ruokalaskun ja osan asuntolainasta, muuten en voisi vähempää välittää kenestäkään teistä asiakkaista.

ÄLÄ SIIS RAIVOA, HUUDA TAI RÄHISE, niin asiasi hoituu 100 kertaa paremmin.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan väärällä alalla... Asiakaspalvelu ei sovi sulle, jos et osaa ottaa hankalaa asiakasta vastaan.

Vierailija
22/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullistumaan otsalohkossasi? :))

Puratko tänne vitutuksesi kun todellisuudessa et voi olla vittumainen siellä puhelimessa, jos osaat työsi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pomo todellakin teki elämästä vittumaisempaa.

Jopa vessatauot ja vessassa viihtymiseen puututtiin ja se jaettiin julkisesti kaikille sähköpostilla.

Ei ikinä enää, enkä ikinä huuda, koska tiedän kuinka vittumaista se on.

Usein vika on tietokoneohjelmassa, joka esim. "unohtaa" lähettää pariin vuoteen laskuja, sitten lasku tuleekin kerralla ja vittu mikä huuto.

Vierailija
24/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työnohjausta...

Lakkaa ottamasta henkilökohtaisesti ja tajua, että olet siellä firman edustajana. Niin alkaa ehkä vähitellen hahmottua se, mistä työssäsi on kyse!

Vierailija
25/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiakas ei ole koskaan oikeassa

Lauri Luomanen

ISBN 978-952-240-021-5

2009

157 s.

Klk 84.2

Ovh 25 €, loppuunmyyty

Me kaikki olemme kohdanneet heitä kauppojen kassoilla, hedelmäosastoilla ja ravintoloissa. He vaativat kohtuuttomia, kysyvät tyhmiä tai eivät yksinkertaisesti ymmärrä. Aasiakas ei ole koskaan oikeassa sisältää kauppojen, ravintoloiden, hotellien, kioskien ja puhelinkeskusten työläisten hulvattomia kertomuksia mieleenpainuvimmista työpäivistään. Tarinat on jaoteltu aloittain, ja mukana on myös julkisuuden henkilöille omistettu "Ettekö te tiedä kuka minä olen?" -osio.

Ruokakauppojen, kodinkonemyymälöiden, hotellien ja ravintoloiden työntekijöiden kummallisimmat ja hervottomimmat tarinat on kerätty rakastetulta, tuhansia kävijöitä viikossa keräävältä Aasiakas.net-sivustolta, jonne asiakaspalvelijat saavat purkaa sydäntään. Sivuston luoja Lauri Luomanen on itsekin asiakaspalvelija, joka perusti foorumin terapiaksi itselleen ja kohtalotovereilleen. Aasiakas ei ole koskaan oikeassa sisältää sivuston sadoista kirjoituksista hauskimmat ja älyvapaimmat aasiakaskokemukset.

Vierailija
26/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tämä kirja jouluksi itsellesi. Mainioista mainion

loppuunmyyty

Vierailija
27/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelun helmi!

Miten voi ostaa kirjan, joka on loppuunmyyty?

Opetelkaa nyt pässit edes lukemaan oma tekstinne!

Vierailija
28/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan nykyään tuollaisissa isoissa call centereissä ties missä päin Suomea? Aika hauskaa,kun kysyt vaikka toimarin nimeä tai firman osoitetta niin vaihteenhoitaja sanoo hetkinen ja hakee tiedon jostakin. Sitä on monen soittajan vaikea ymmärtää, että puhelinkeskus ei todellakaan ole siellä aulassa eikä tiedä kuka on se lihava, kiharatukkainen mies.

Vierailija
29/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelun helmi!

Ja jos ei tällä hetkellä ole varastossa, niin tulee varmasti pian lisää. Bähähähähää!

Vierailija
30/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelun helmi!

Vierailija - 01.12.11 01:51 (ID 13825412) No eiköhän kyseistä kirjaa löydy muualtakin? :)

Vierailija - 01.12.11 01:51 (ID 13825412) Ja jos ei tällä hetkellä ole varastossa, niin tulee varmasti pian lisää. Bähähähähää!

Kirjakaupoilla on kustantajien kanssa yhteinen rekisteri, eikä nettikapan kirjoja ylipäätään ole missään varastossa. Eli kun joku kirja on siellä merkitty "loppuunmyydyksi" se on todellakin loppuunmyyty KUSTANTAJALTA, eikä sitä saa enää mistään. Ja uusintapainoksia otetaan aika harvoin, tämä kirja tuskin on sellainen...

Vierailija
31/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran on loppuunmyyty. Se on sitten loppuunmyyty.

Älä hyvä ihminen nyt nolaa itseäsi enää enempää!

Vierailija
32/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin eräässä ns. asiantuntemusta vaativassa asiakaspalveluyksikössä, jota kontaktoitiin puhelimitse tai s-postilla.

Suuri osa yhteydenotoista johtui asiakaspalvelijan (eli jonkun työkaverin) järjestelmään tekemästä mokasta. Osa soittajista otti yhteyttä ties monettako kertaa samasta asiasta, jota vaan ei saatu korjatuksi. Joissain tapauksissa samaa ongelmaa sorkki viisikin ihmistä, eikä valmista tullut.

Karuinta oli se, että vaikka kyseessä oli vähän kinkkisempi ala monenlaisine "tuotteineen", ei työnantaja (toimialan toiseksi suurin toimija, muuten) panostanut koulutukseen. Rekrytointi oli erikoinen toimitus: vahvoilla olivat nuoret (työ)kokemattomat naiset.

Suurin osa ent. työkavereistani oli mun mielestäni tyhmiä. Niitä ei kiinnostanut ottaa selvää itse substanssialasta tai ylipäätään syy-seuraussuhteista.

Tämän asiakaspalvelupestin jälkeen olen suhtautunut suurella varauksella kaikkiin "call centereihin" (puhelin/netti/sähkö/kaasu/vakuutus/pankki/whatever yhtiöt). Tiedän, että puheluun vastaaja on ihan yhtä kahveella kuin itsekin olen. Tiedän, että se on pystymetsästä repäisty tyyppi, tod.näk. externaali, joka voidaan koska tahansa potkaista pihalle. Siksi se ei ole laisinkaan sitoutunut työhönsä, eikä välitä työnsä laadusta.

ihan jokaisessa yrityksessä, josta tiedän yhtään mitään.

ap

Vierailija
33/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetätkö päänsilitykseksi minulle jonkun vitun kympin lahjakortin. Pidä armopalasi.

Loppupeleissä: sinä teet paskaduunia paskapalkalla. Voi voi.

Jos yrityksesi antaa paskaa palvelua, soitan siitä asiallisen palautteen. En huuda. Mutta jos sieltä vastaa kaltaisesi nirppanokka, joka luulee olevansa Jumalasta seuraava, koska hallinnoi pientä läjää lohdutusroinaa, se ei kyllä ole kovin hedelmällinen tilanne.... ja siinä voin hakea ns. oman korvaukseni haukkumalla sinut luttuun. Itsepähän kerjäsit.

Asiallinen asiakaspalvelu saa aina lämpimät kiitokseni. Heitäkin on, kerrankin 15 vuotta sitten osui kohdalle...

Vierailija
34/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran on loppuunmyyty. Se on sitten loppuunmyyty.

Älä hyvä ihminen nyt nolaa itseäsi enää enempää!

luki "kirja on tilapäisesti lopussa". Siitä ajattelin, että lienee tulossa kenties lisää :)

Vierailija
35/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin eräässä ns. asiantuntemusta vaativassa asiakaspalveluyksikössä, jota kontaktoitiin puhelimitse tai s-postilla. Suuri osa yhteydenotoista johtui asiakaspalvelijan (eli jonkun työkaverin) järjestelmään tekemästä mokasta. Osa soittajista otti yhteyttä ties monettako kertaa samasta asiasta, jota vaan ei saatu korjatuksi. Joissain tapauksissa samaa ongelmaa sorkki viisikin ihmistä, eikä valmista tullut. Karuinta oli se, että vaikka kyseessä oli vähän kinkkisempi ala monenlaisine "tuotteineen", ei työnantaja (toimialan toiseksi suurin toimija, muuten) panostanut koulutukseen. Rekrytointi oli erikoinen toimitus: vahvoilla olivat nuoret (työ)kokemattomat naiset. Suurin osa ent. työkavereistani oli mun mielestäni tyhmiä. Niitä ei kiinnostanut ottaa selvää itse substanssialasta tai ylipäätään syy-seuraussuhteista. Tämän asiakaspalvelupestin jälkeen olen suhtautunut suurella varauksella kaikkiin "call centereihin" (puhelin/netti/sähkö/kaasu/vakuutus/pankki/whatever yhtiöt). Tiedän, että puheluun vastaaja on ihan yhtä kahveella kuin itsekin olen. Tiedän, että se on pystymetsästä repäisty tyyppi, tod.näk. externaali, joka voidaan koska tahansa potkaista pihalle. Siksi se ei ole laisinkaan sitoutunut työhönsä, eikä välitä työnsä laadusta.

ihan jokaisessa yrityksessä, josta tiedän yhtään mitään. ap

Palvelu-termi minun mielestäni edellyttäisi sitä että asiakasta osattaisiin ja haluttaisiin auttaa.

Vierailija
36/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisit mokasi jotenkin selitettyä... Säälittävää!

Just noin EI PIDÄ toimia. Jos tulee moka, myönnetään se, pahoitellaan ja jos siitä on tullut toiselle vaivaa, hyvitetään.

SE on sitä ASIAKASPALVELUA.

Vierailija
37/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssään tekemään varmaan enin osa ihmisistä, lääkärit, arkkitehdit, toimitusjohtajat jne. Ei ole asiakaspalvelu tosiaan pelkästään minkään myyntiväen ja huonosti koulutettujen tai nuorten opiskelijoiden asia.

Asiakaspalvelutilanteet ovat yleisiä ihan kaikilla aloilla, joissa kohtaa ihmisiä. Suurimmalla osalla nyt asiakkaita tavalla tai toisella, joten siinä mielessä työelämässä olevan on hyvin vaikea välttää asiakaspalvelutilanteita nykyisin, ellei sitten ole joku siivooja (ja varmaan niillekin jotkut aukovat päätään).

Vierailija
38/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asiakkaista aloittaa huutamisen heti kun saa linjan auki. Eikä heille auta mikään selitys, meidän vika on, kun heistä riippuvat asiat ovat pielessä.

En ole perinteisessä asiakaspalvelutyössä, mutta meille asiakkaat soittavat paljon ja pahimpia ovat ne joiden asioiden käsittelyn hitaus johtuu asiakkaan omasta syystä.

asialliselle asiakaspalvelijalle ei huudeta, eikä räyhätä, eikä vittuilla. Kyllä se aina sieltä päästä lähtee.

Jos itse on empaattinen ja ammattitaitoinen, ei asiakkaalla ole mitään syytä rähjätä.

Ap:sta paistaa ammattitaidottomuus KAUAS.

t. 30 vuotta asiakaspalvelussa

Vierailija
39/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa jos vapaa-aikanakin nuin ketuttaa:)Vai saitko kenties jo potkut ja kärtyät nyt sitä? Ja joo olen itsekin ollut asiakaspalvelussa niin kasvotusten kuin puhelimenkin päässä ja voin sanoa että puhelimessa tulee asioita joita ei sanota päin naamaa, kuten mainitsemiasi uhkauksia ja huutamista. En silti ota sitä itseeni, enkä varsinkaan vienyt mukananani vapaa-aikaan. Ei oikea asiakaspalvelija luule olevansa asiakasta parempi, eikä pyri tekemään asiasta hankalampaa vaikka asiakas olisi kuinka väärässä ja hermostunut. Ja olin tasapuolinen, laitoin alennukset reilusti ja tasavertaisesti kaikille, joille oli vääryyttä tehtyMonesti kun asiakas on huutanut aikansa, hän rauhottuu. . Ei siinä kannata alkaa provosoitumaan, edustat kuitenkin firmaasi. Ja kyllähän se välillä vitutti ja naurettiin niitä typerimpiä asioita työkavereiden kesken toki välillä jos meinasi itseltä alkaa savu nousemaan päästä. Olet asiakaspalvelija, tehtäväsi on jos nyt ei nöyristellä niin olla ainakin miellyttävä.

Olet duunari, niele se, asiakas on firmalle satakertaa arvokkaampi kuin sinä., sillä sinä olet korvattavissa. Kuten itse sanoitkin, 3 viikon koulutus etkä mistään mitään tiedä. (Hassua kylläkin, minulla oli viikon koulutus ja oikein hyvin tiesin paljonkin asioita ja osasin auttaa).

Vierailija
40/87 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensinäkin menee asiakaspalvelu ammattiin, on sanomattakin selvää, että päivittäin tulee huutavia asiakkaita. Toisesta korvasta sisään, toisestä ulos. Jollei tätä kestä, vaihda työpaikkaa.

Simppeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä