Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-v lapsi on liian laiha

Vierailija
01.12.2011 |

Nyt vinkkejä miten saada lapsi syömään...? Hän painaa 26kg ja on noin 130cm. Hän on hoikkarakenteinen kuten isänsä oli pienenä. Alanko laittamaan voita ruokaan? vai miten häntä saisi vähän pyöristymään..? Kylkiluut näkyvät jne. Itsekään ei haluaisi olla niin laiha... Leipä ei oikein maistu, syö ainoastaan paahtoleipää. Aamupalaksi syö kaurapuuroa ja marjoja mielellään. Kouluruoan menekistä en oikein tiedä, välillä valittaa, että on pahaa ruokaa koulussa. Kotona syö lämmintä ruokaa joka iltapäivä(jättää usein osan syömättä) ja iltapalan(paahtoleivän, jogurttia). Välipalana syö mielellään hedelmiä. Keksejä, pullaa yms. syö mielellään jos on tarjolla. Jälkiruoat tekevät myös kauppansa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituuteen verrattuna paino on 0-käyrän tuntumassa joten ei AP:n lapsi ole millään muotoa liian laiha. 0-käyrän alapuolellakin kun on vielä sitä "normaalipainovyöhykettä"

Vierailija
22/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 145 cm ja 31kg. Hyvinkin on hoikkainen ja laiha, mutta kun syö sen viisi kertaa päivässä eikä tuosta liho niin minkäpä minä sille teen?Antaa kaikkien olla oman kokoisiaan ja turha kai niitä on lihottaa jos kuitenkin syövät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla AP itse vaan ruma läski, joka on tottunut siihen että koko kroppaa peittää lilluva kasa ihraa. Ei terve lapsi näytä sellaiselta, parempi kuule vain AP että annat lapsesi adoptioon sen sijaan että yrität väkisin lihottaa siitä itsesi kaltaisen kuvottavan lihapulleron.

Vierailija
24/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on poika 134 cm ja painaa 27 kg.

Hoikka on ja kylkiluutkin näkyy, mutta ei hän liian laiha ole.

Aina on ollut pieniruokainen, mutta syö kuitenkin sen minkä tarvitsee.

Kiinnitä huomiota ruoan laatuun, älä määrään.

Minusta nuo kaurapuurot, marjat, hedelmät ja jugurtit kuulostavat oikein hyvältä. Varsinkin kun syö muutakin.

Itse olin lapsena samanlainen, pitkä ja hoikka. Minua yritettiin ihan urakalla lihottaa, ja pakotettiin syömään enemmän kuin kohtuudella jaksoin. En siitä silloin lihonut, mutta opin syömään suuria ruoka-annoksia.

Siitä ylensyömisestä onkin ollut aikuisena vaikea päästä eroon. Ihan kunnolla en ole päässyt siitä eroon ollenkaan, ja painonhallinta on hirveän hankalaa kun en pysty tunnistamaan milloin olen kylläinen :(

Vierailija
25/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä muutaman sentin pitempi ja oisko pari kiloa painavampi, mutta siis luuta, lihasta ja nahkaa, rasvaprosentti varmaan negatiivinen. Poika on terve, urheilee paljon ja syö tasapuolisesti, joten en näe mitään syytä ryhtyä häntä tarkoituksella lihottamaan. Miksi pitäisi? Kuten yksi lääkäri mulle totesi, kun asiasta kysyin: "lasten lihavuus on ongelma, ei laihuus", tämä tietysti sillä loppukaneetilla että ei ole anorektinen yms. Mutta ei tuo sinukaan lapsesi kyllä siltä kuullosta. Älä tee asiasta ongelmaa, kun sitä ei kerran ole.

Vierailija
26/38 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpöiseen ruokaan voi lapsen annokseen lisätä 1 ruokalusikallisen kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Vierailija
27/38 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 9-v tyttö, 153cm ja 40kg. Terveydenhoitaja sanoi että on ylipainoinen!

Vierailija
28/38 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 9-v tyttö, 153cm ja 40kg. Terveydenhoitaja sanoi että on ylipainoinen!

Vierailija
29/38 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloittajan lapsi ole ollenkaan laiha!!!!!!!

Itse olen kohta 17-vuotias tyttö, 166cm pitkä ja painan vain 27kg

Vierailija
30/38 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onpa outoa, kun aikuista vastaava painoindeksi noilla mitoilla on 21.

Vierailija
31/38 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvan, kasvavan lapsen pitää ollakin laiha. Jos syö kuitenkin aterioilla niin ei huolta. Punkerolapsia on jo liikaa! Ehkäpä moni vertaakin lastansa naapurin punkeroon ja miettii onko oma liian laiha.

Vierailija
32/38 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi tuli juuri tarkastuksesta, 128,5 cm ja 21 kg. Terkka oli laittanut, että alipainoinen on.

Vierailija
33/38 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v poika: 113 cm, 17,5 kg. Hoikka on, mutta niin olimme me vanhemmatkin lapsena ja hyvin olemme aikuisina pulskistuneet. En laita rasvalisiä ruokiin, välillä saa kevytmaitoa, iltapalaksi 10 % kreikkalaista jogurttia marjojen kanssa, muutaman kerran viikossa herkkuja (keksit, jätski tai karkit), mehuista ja kaakaosta ei välitä, lempijuoma on vesi. Oikeata ruokaa on aina syönyt hyvin, lempiruoka sushi, hampparit ei maistu.

Vierailija
34/38 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 11v painan noin 40kg ja pituus noin 165cm terkkari aina sanoo että olen kuulemma "liian laiha pituuteen verrattuna" mutta itse olen sitä mieltä että olen jopa hieman pulska jos painoa katsotaan.Mutta kun katsoo peilistä niin myönnettäköön että ei ne kilot ainakaan siellä mahassa näy koska maha on yhtä lätty kun silityslauta....

Vierailija
35/38 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lapsi 150/30kg, lasu tehty mutta ei vaan syö

Vierailija
36/38 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia,että ei ole anemiaa tai vitamiinien puutoksia. Monessa perheessä isät tai isäpuolen juo ja polttaa rahat niin lapset ei saa kunnolla syötävää.

Vierailija
37/38 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh troll.

Vierailija
38/38 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just 10 v täyttänyt tyttö, 151 cm ja 38 kg. Treenaa 17 h viikossa kilpaurheilua. Pelkkää lihasta ja hoikka. Jos olis liikkumaton sohvaperuna, veikkaan et olis pullukka tolla painolla. Joten ei voi tuijottaa pelkkää painoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme