Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä näistä kengistä? (linkki)

Vierailija
01.12.2011 |

En ole mikään korkokenkätyyppi, mutta joudun nyt olosuhteiden pakosta panostamaan talvikauden juhlakenkiin. En halua kantaa pikkupussukassa vaihtokenkiä, vaan hakusessa on sellaiset nilkkurit joilla voi kävellä myös ulkona.

Löysin nämä:

http://www.brandos.fi/a-pair/light-me6907-nero/a36306

Mitä mieltä? Voiko noita pitää hameen ja opaque-sukkisten kanssa? Entä kapealahkeisten housujen? Iltapukujuhlia ei onneksi ole tulossa :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin noin kapealla ja korkealla korolla voi olla vaikea kävellä liukkaalla säällä, etenkin jos käyttää korkkareita vaan harvoin.

Vierailija
2/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin noin kapealla ja korkealla korolla voi olla vaikea kävellä liukkaalla säällä, etenkin jos käyttää korkkareita vaan harvoin.

Mielestäni ovat juuri sopivat ap:n tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos korkkareita käyttää harvoin niin noin kapeilla ja korkeilla koroilla voi olla vaikea kävellä jo lyhyitäkin matkoja - etenkin jos on liukasta. Esim. bussipysäkille tai taksitolpalle voi tulla etenkin loppuillasta aika tukala matka, ei siihen monen kilsan lenkkiä tarvita. Mutta olen samaa mieltä että sinällään ovat tarkoitukseen sopivat.

Mielestäni ovat juuri sopivat ap:n tarkoitukseen.

Vierailija
4/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko uppoaa jäähän ku naskali! Ja ap nyt kuitenkin etsii korkokenkiä juhliin eikä matalakantaisia, että on varmaan ottanut huomioon tuon kävelyn taksitolpalle. Ja ainahan kavaljeeri tarjoaa käsivartensa.

Vierailija
5/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä treenannut korkkareilla kävelyä ja muutenkin kropan hallinta on minulla ehkä vähän keskimääräistä parempaa (balettitausta), joten uskoisin kyllä pysyväni noilla pystyssä. Ja käveleväni nii, ettei se näytä tyhmältä.

ap

Vierailija
6/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan viime aikoina nähnyt liikaa niitä jotka kävelevät polvet koukussa kun korot ovat liian korkeat ja siksi olin skeptinen.

Olen kyllä treenannut korkkareilla kävelyä ja muutenkin kropan hallinta on minulla ehkä vähän keskimääräistä parempaa (balettitausta), joten uskoisin kyllä pysyväni noilla pystyssä. Ja käveleväni nii, ettei se näytä tyhmältä.

ap

Vierailija
7/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä pystyssä talvella ulkona. Jos on maa sula, niin ok, mutta jos on liukasta niin sitten noilla ei pääse edes mäkeä ylös. Mua on hinattu joskus sileillä pohjilla mäkeä ylös. Ulkokengissä täytyy olla jotain kuviota pohjassa talvella.

Vierailija
8/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä pystyssä talvella ulkona. Jos on maa sula, niin ok, mutta jos on liukasta niin sitten noilla ei pääse edes mäkeä ylös. Mua on hinattu joskus sileillä pohjilla mäkeä ylös. Ulkokengissä täytyy olla jotain kuviota pohjassa talvella.

Vierailija
9/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ovat, ja ajattomat! Hinta vaan aika suolainen.. Ja todella korkeat ovat: onko liiankin korkeat jo?

Vierailija
10/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä kyllä tarvitsen sen kavaljerin jos tuollaisissa liikun. Lumessa tosiaan kyllä terävä korko on paras, ja tukevin. Jyrkkä alamäki on pahin, silloin tarvitsisi sen herrasmiehen kainalon.

Ja sellaiset edustustilaisuudet, missä seistään paikallaan ja kätellään kaikkia, ovat kamalia kapeilla koroilla, jos ei ole tottunut, kerran pelkäsin, että pyörryn kivusta.

Vierailija
11/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kengissä on ihan robusti kumpipohja kunnon kuviolla. Ei ne mitkään lakerikengät ole :D Ettei käy martit...

ap

Vierailija
12/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ovat, ja ajattomat! Hinta vaan aika suolainen.. Ja todella korkeat ovat: onko liiankin korkeat jo?

Mutta kuten sanoit, malli on ajaton. Tarkoitus on sitten painella noilla kaikki talvikauden juhlat seuraavat kymmenen vuotta... Parempi kerralla kunnon nahkakengät kuin joka vuosi uudet muoviset, oon huomannut.

Korot on toki korkeat, mutta oikeastaan kengän mukavuus riippuu myös niin paljon lestistä ja siitä, kuinka paino asettuu seistessä. Jotkut korkeakorkoiset tuntuu heti kamalilta, toiset yhtä korkeat taas just hyviltä. Eli ei voi tietää ennen kuin sovittaa.

Kiitos kovasti kommenteista!

ap

Vierailija
13/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muotiin tulevat tolppakorot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi