onko jo käsitelty anna-vauvan tapaus? miten voi jättää lapsen nimettömänä sairaalaan??
Kommentit (23)
Tai joku jolla on mt-ongelmia, tai joku päihdeongelmainen tai...
Ehkä hänellä ei ollut rahaa tai muuten surkea elämäntilanne. Ehkä hän ei vaan voinut pitää lasta vaikka olisikin halunnut.
Aika jännä että ei heti silloin ole selvitetty kuka jätti vauvan. Kyllähän sairaalassa tiedetään kuka milloinkin on synnyttänyt. Olisi pitänyt heti silloin selvittää onko siihen aikaa naikkarilla synnyttäneillä vauvat kotona. Luulis että ei ois kauhean iso operaatio ollut.
yksi monista, kyselee sitten alkuperäänsä?
siksi ei ole tietoja vauvasta. Todennäköisesti ei ole käynyt neuvolassakaan. Veikkaan jotain teiniäitiä, joka muutenkin vaikeuksissa.
elossa kyselemässä. Aika karmea ajatus, että kaikki ihmiset, joilla on mitään pohdittavaa tai prosessoitavaa elämässään, pitäisi tappaa.
Minusta Annan äiti on tehnyt todellakin hienon teon, toisin kuin ne 11 000 lapsensa vuosittain tappavaa äitiä.
yksi monista, kyselee sitten alkuperäänsä?
alkuperäänsä niin olisi parempi ettei olisi syntynyt ollenkaan? =D
kotipaikkakunnalta pois muuttanut opiskelija, joak salannut raskauden läheisiltä (esim. vanhemmilta), ei ole käynyt neuvolassa ja on synnyttänyt kotona.
Tai joku mt- tai päihdeongelmainen, joka myöskään ei ole käynyt neuvolassa ja on synnyttänyt ties missä.
On ollut todella suuri häpeä pamahtaa paksuksi ilman vakituista puolisoa. Voi olla joku nuori teiniäiti. Onkohan synnyttänyt yksin? Ehkäpä joku on auttanut siitä.
Itseäkin alkoi nyt kiinnostamaan tämä juttu. Toivottavasti äiti löytyy. Itse olen 32v.
On ollut todella suuri häpeä pamahtaa paksuksi ilman vakituista puolisoa. Voi olla joku nuori teiniäiti. Onkohan synnyttänyt yksin? Ehkäpä joku on auttanut siitä.
Itseäkin alkoi nyt kiinnostamaan tämä juttu. Toivottavasti äiti löytyy. Itse olen 32v.
Sitä kovin suopeasti ole katsottu silloinkaan. Eikä siis tänäpäivänäkään.
puhumattakaan tästä päivästä, jolloin puolet lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella. 1980-luvulla ei ollut tapana hylätä vauvoja nimettömänä.
Ainakin mun parhaalle lapsuuden kaverilleni se oli suunnaton häpeä. Tuskin me edes silloin tiedettiin, mitä se tarkoittaa, mutta jo pieneen lapseen oli iskostunut, että siitä ei kuulu puhua ääneen. Ehkäpä tässäkin oli alueellisia eroja. Me nyt satuttiin asumaan Pohjois-Suomalaisessa pikkukaupungissa, jossa esim. opettajakunnasta iso osa oli vanhoillislestadiolaisia.
puhumattakaan tästä päivästä, jolloin puolet lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella. 1980-luvulla ei ollut tapana hylätä vauvoja nimettömänä.
Miksi haluaa tietää äidistään ja tuskin äitikään välitä noin pitkän ajan jälkeen.
Ja moniko lapsensa nimettöminä hylänneistä vieläkään ottaisi yhteyttä RIKOSPOLIISIIN vaikkei ole pelättävää.
hylättäväksi Helsinkiin. Missä AU-lapset ovat olleen 80-luvullakin ihan normaali juttu.
Mutta tottakai on syitä, miksi lapsen pitäminen voi olla vaikeaa, muitakin kuin häpeä.
Adoptiolapsetkin useimmiten haluavat selvittää biologiset vanhempansa. Varsinkin kun saa omia lapsia, alkaa omat juuret kiinnostaa.
Niin moni muu salassa synnyttäjä valitsee lapsen tappamisen tai hylkäämisen jonnekin vähemmän turvalliseen paikkaan kuin sairaala.
Nostan hattua äidille.
sairaalassa, josta se löydettiin? Oliko pystytty selvittämään, että oliko koti- vai sairaalasynnytys?