Miehen ystävä avovaimoineen toi meille häälahjaksi 5 euron kaulimen!
Ok, kaulin oli häälahjalistalla meidän köyhimpiä opiskelijaystäviä varten, mutta jotenkin loukkaavaa kun nämä kaksi käyvät töissä ja kehtaavat tuoda lahjaksi kaulimen.
Opiskelijaystävistä kukaan ei tuonut alle 20 euron lahjaa...
Yksi pari oli kerännyt noista edullisista lahjoista ison lahjapaketin ja se oli tosi kiva.
Olisitko itse kehdannut viedä 5 euron lahjan hääparille?
Ja jos joku nyt miettii niin yksi vieras kustansi meille 90 euroa. Mutta se ei ole pointtina tässä.
Kommentit (88)
miksi edes mietit, kuka toi minkäkin hintaista? Valitettavasti tästä ei pääse mihinkään muuhun ajatukseen, kuin että raha on sinulle tärkeää, ja mittaat sillä asioita. Ihan sama minkä kokoiset ja hintaiset juhlat järjestit.
Tämä kohta legendaariseksi muuttuva vitosen kaulin oli ap:n ja hänen sulhonsa lahjalistassa. Vika ei olekaan siinä, mitä kaulin maksoi - senhän he tiesivät, kun toivoivat juuri sitä nimenomaista kaulinta. Vika on antajien tulotasossa! He ovat liian varakkaita suhteessa lahjaan.
Eli nyt ei istuta vain tutkailemassa saatujen lahjojen hintoja, vaan toisessa kädessä on ystävien verotiedot. Jos tulot ovat liian suuret toivotun lahjan hintaan nähden, lahjan antajat eivät iloitse ap:n avioliitosta ja ovat varmaan muutenkin ihan paskoja ihmisiä. :)
13
Ihanko oikeasti teitä ap:n arvostelijoita ei ihmetyttäisi, jos saisitte hyvin toimeentulevalta parilta häälahjaksi kaulimen?
Jos lahjanantajan talous ei ole kuralla, niin kyllä minusta 5e kaulin on nolo lahja. Tuossa on menty ihan minimikustannuksella ja vaivalla. Välillä olen rahatilanteesta johtuen joutunut tinkimään lahjan hinnassa. Usein samassa tilanteessa olevien kanssa on saatu porukka kasaan. Tai sitten olen sentään nähnyt vaivan miettiessäni tai jopa itse tehdessäni lahja juurikin pariskunnalle. Mun mielestä häät ja ehkä rippi- ja ylioppilasjuhlat ovat niitä juhlia, joihin kuuluu viedä lahja. Ja häät pidetään usein sellaisessa elämänvaiheessa, jolloin menoja on paljon ja säästöjä vähän. Ja usein häät ovat ne ikimuistoisimmat juhlat. Soisin kyllä lahjan kuvastavan juhlaa, joskaan ei lahjan hintaa arvioiden vaan sen "soveltuvuutta / juhlavuutta". Tuosta kaulimestakin olisi saanut pikkurahalla paremman lisäämällä siihen vaikka leivontakulhon ja jotain tykötarpeita vaikka piparkakkumuotteja tai mausteita liittoon: kardemummaa, kanelia etc. Ja joku resepti mukaan. Tai miksei valmiit hääparin nimikirjaimin koristellut pikkuleivät kulhoon. Ei minustakaan ole korrektia vertailla, että kuka toi 20, 30 tai peräti 50 lahjan. Mutta onhan toi kaulin vaan niin nolo.
Siellä oli eräs runo, mikä oli kaunis ja hän oli halunnut sen meille laittaa.
Onneksi veljeni ei ole materialisti vaan laittoi juuri sen, mikä oli hänen mielestä kaunista.
Niin ja meillä oli varaa maksaa omat häät. Ei tarvinnut maksattaa vieraille.
Ei niissä häälahjoissa tärkeintä ole hinta. Ei häitä sen takia pidetä, että saadaan kalliita lahjoja. Olen itsekin vienyt häälahjaksi 10euron kynttiläkipon. Ajatus ja läsnäolo häissä mielestäni tärkeintä.
Tämä kohta legendaariseksi muuttuva vitosen kaulin oli ap:n ja hänen sulhonsa lahjalistassa. Vika ei olekaan siinä, mitä kaulin maksoi - senhän he tiesivät, kun toivoivat juuri sitä nimenomaista kaulinta. Vika on antajien tulotasossa! He ovat liian varakkaita suhteessa lahjaan.
Eli nyt ei istuta vain tutkailemassa saatujen lahjojen hintoja, vaan toisessa kädessä on ystävien verotiedot. Jos tulot ovat liian suuret toivotun lahjan hintaan nähden, lahjan antajat eivät iloitse ap:n avioliitosta ja ovat varmaan muutenkin ihan paskoja ihmisiä. :)13
Siinä ei ole mitään kaunista, että antaa vihaamalleen ihmiselle 5 euron kaulimen.
Ap ymmärrän sua olisin ite loukkaantunut tuossa tilanteessa.
Meillä on rahaa ja tavaraa. On varaa maksaa jopa häämatkamme itse, joten ei siihenkään tarvinnut kerjätä rahaa. Saimme veljeltäni parin euron runokirjan. Kummitätini keräsi kimpun luonnonkukkia. Osa tuli ilman mitään.
Olimme kutsuun laittaneet, että emme halua lahjoja, koska meillä on jo kaikkea. Suurin osa onneksi toteutti toiveemme.
jopa ilman lahjaa juhliin. Ette varmaan koskaan vie mitään tuliaisia vierailulle. Ei lahjan ole tietysti tarkoitus kattaa juhlakustannuksia, mutta itse yritän lahjallani aina viestittää, että arvostan juhliin pistettyä vaivannäköä.