Miehen ystävä avovaimoineen toi meille häälahjaksi 5 euron kaulimen!
Ok, kaulin oli häälahjalistalla meidän köyhimpiä opiskelijaystäviä varten, mutta jotenkin loukkaavaa kun nämä kaksi käyvät töissä ja kehtaavat tuoda lahjaksi kaulimen.
Opiskelijaystävistä kukaan ei tuonut alle 20 euron lahjaa...
Yksi pari oli kerännyt noista edullisista lahjoista ison lahjapaketin ja se oli tosi kiva.
Olisitko itse kehdannut viedä 5 euron lahjan hääparille?
Ja jos joku nyt miettii niin yksi vieras kustansi meille 90 euroa. Mutta se ei ole pointtina tässä.
Kommentit (88)
Lahja on kyllä tosi kiva ja hyödyllinen, mutta kuitenkin tuli vähän hassu olo, kun tämä miehen kaveri oli juuri miehelleni "valittanut", että nyt kun on (vastavalmistuneena) töissä niin ei tiedä mihin rahat laittaisi ja puolet palkasta jää säästöön.
Mutta siis kiva, että juhlivat kanssamme. Väkisin on pakko kuitenkin ajatella, että onko hällä jtn liittoamme vastaan?
Jos se on käsityönä tehty kaulin, voi olla kalliimpikin.
En itse kehtaisi viedä tuon hintaista lahjaa, mutta ei lahjahevosen suuhun katsota! Toivoitte kaulinta, saitte sen, kutsumanne vieraat olivat paikalla juhlassanne, eikö kaikki siis mennyt hyvin??!?!??
niin tämä ap:n tuohtumus kertoo enemmän morsiamesta kuin lahjanantajasta.
Mistä tiedät, että on maksanut 5 ekee? Pitikö ihan kaupasta tarkistaa?
Äh, no en ole tuohtunut sillä lailla, ajattelin vai, että he eivät varmaan pidä minusta.
Lahja on kyllä tosi kiva ja hyödyllinen, mutta kuitenkin tuli vähän hassu olo, kun tämä miehen kaveri oli juuri miehelleni "valittanut", että nyt kun on (vastavalmistuneena) töissä niin ei tiedä mihin rahat laittaisi ja puolet palkasta jää säästöön.
Mutta siis kiva, että juhlivat kanssamme. Väkisin on pakko kuitenkin ajatella, että onko hällä jtn liittoamme vastaan?
suuresta osasta häälahjojamme kortit irronneet lahjapöydässä, niin emme tienneet keneltä mikäkin lahja oli.
Ettei vaan kenellekään matalamieliselle tullut kiusausta lähteä arvostelemaan antajia lahjojen hinnasta.
Ei voi mitenkään olla väärin tuoda lahjaksi jotakin hääparin omalta toivelistalta. Ja sillä siisti.
lahjalistassa on Kaulin, ja kun sen saa, ollaan hämmästyneitä ja pohditaan, josko ne eivät tykkää musta... Vainoharhainen näin olettaa.
Jos kaulimen osti väärät ihmiset, siihen listaan olisi pitänyt laittaa, että joku niistä köyhistä voi sen hommata.
Ei maksa edes vitosta.
Mun mielestä tosi härskiä hyvin toimeentulevilta ihmisiltä mennä häihin vitosen lahjalla. Mutta olen huomannut, että monet rikkaat tekevät just noin, eihän ne muuten rikastuisi. Tollanenhan Roope Ankkakin on.
Lahjan hinta = arvostuksen mittari
Olet vainoharhainen, hoida itsesi kuntoon.
Jospa lahjan osto jäi viimen hetkelle ja listasta ei ollut muuta jäljellä?
Ja ottaisin vastaan iloisena, jos olisin sitä toivonut.
Sen sijaan en ikinä, ikinä kutsuisi häihini ihmistä, jonka kustannuksia en olisi valmis maksamaan RIIPPUMATTA siitä mitä hän tuo lahjaksi. Kutsun vain ihmisiä, jotka haluan paikan päälle siksi, että ovat minulle tärkeitä. En lahjan takia, ikinä! Enkä kehtaisi ikimaailmassa arvostalla saamiani lahjoja julkisesti.
Mun mielestä juhlat ovat isäntäväen - esim hääparin - lahja vierailleen, sehän se tarjoamisen ajatus on. Kutsutaan sen verran ihmisiä kuin on varaa kestitä.
Ajatus, että vieraiden pitää lahjoillaan ansaita juhlan tarjoomukset, ja että juhlien jälkeen istutaan merkkaamassa minkä arvoisia lahjoja kukin on tuonut on minulle ihan käsittämätön.
En tosin myöskään kehtais vahdata saamieni lahjojen hintaa.
sen ja sen verran ja sitten ihmetellään kun yksi morsian loukkaantuu 5 euron lahjasta!
Siis miten kamalaa onkaan että teille nyt tuodaan yhtään mitään lahjaksi.
Se että lahja on antajien mielestä hyvä ei ole enää tärkeää vaan se että hinta ratkaisee, millanen olisi 20 euron kaulin ja saako sellaisia?
Todella säälittävää.
Anteeksi että olen koskaan ihmisiä lahjoilla muistanut!
En kehtaa viedä euron kynttilää... :D
Voi, lapsi kultaa. Ei tullut pelkkää myöntäilyä, ei. Olet hellyyttävä, kun kiukuttelet.
Nämä, jotka täällä nyt käyvät sun päälle, ovat just niitä, jotka leuhkivat pääomatuloillaan ja miehen bonuksilla, mutta jotka kynsin hampain pitävät setelinkulmasta kiinni, kun pitäisi muille jotakin ostaa.
Nämä, jotka täällä nyt käyvät sun päälle, ovat just niitä, jotka leuhkivat pääomatuloillaan ja miehen bonuksilla, mutta jotka kynsin hampain pitävät setelinkulmasta kiinni, kun pitäisi muille jotakin ostaa.
Olen itse ihminen, joka tykkään antaa vähästänikin ja siksi otan tuon henkilökohtaisena loukkauksena.
Ehkä he eivät kuitenkaan sitä niin tarkoittaneet, en voi tietää.
En minä tätä ääneen missään ihmettelisikään. Ajattelin tämän olevan oikea kanava tällaiseen.
Ihmiset on erilaisia, jotkut vähän pihalla tällaisista asioista. Itse olin nuorempana juuri tuollainen, jälkeenpäin naurun ja häpeän sekoituksella muistelen antamiani lahjoja. Olin 20-25-vuotiaana vähän tynnyrissä kasvanut, enkä tuntenut etikettiä enkä tiennyt mikä oli soveliasta, miten pukeudutaan, millainen lahja viedään. Vasta elämä on opettanut tavoille. Ehkä tuttavasi ovat tällaisia?
kun seuraavan kerran tulevat käymään, käytät sitä kaulinta korvapuusteja leipoessasi.
niin tämä ap:n tuohtumus kertoo enemmän morsiamesta kuin lahjanantajasta.
Mistä tiedät, että on maksanut 5 ekee? Pitikö ihan kaupasta tarkistaa?