Voiko joku olla niin yksinkertainen että nukuttaa (ison) vauvan kantoliinaan?
Tuolla Vauvat-puolella joku ehdotti 6kk vauvan kantoliinaan nukuttamista. Mikä ihme ratkaisu tämä on siihen, että vauvaa ei saa nukutettua sänkyyn? Luuleeko tämä kantoliinailija todella että tuo systeemi auttaa niin kuin pidemmän päälle? Älkää nyt hyvät ihmiset nukuttako vauvojanne mihinkään liinoihin tai syliin. Miten ne myöhemmin oppivat nukahtamaan, vai haluatteko vielä viistoistakiloistakin kanniskella?
Kommentit (32)
yksinkertainen kantoliinaan nukuttelija. Tai no en nyt enää yli vuoteen ole kantoliinaan nukuttanut kun poika on jo 2 v ;)
Joka tapauksessa meillä päästiin vaikeiden aikojen (kun nukkuminen ei kiinnostanut) yli sillä että nukutettiin kantoliinaan. Kyllä nyt muidenkin yksinkertaisten ja varsinkin vähän viisaampien äitien luulisi käsittävän että välillä lapsella on sellaisia kausia että hän tarvitsee enemmän hellyyttä eikä hän esim. nukahda kuin syliin. Helpoimmiten niiistä kausista yli pääsee kun antaa lapselle tarpeeksi hellyyttä.
Vierailija:
Sehän on valintakysymys tämä nukutusasiakin. Jos haluat pitää monen tunnin nukutussessiot siitä vaan aivan vapaasti! Minä anna hellyyttä, läheisyyttä jne lapsen ollessa hereillä ja olen ylpeä lapsestani mm koska hän osaa itsenäisesti nukahtaa.t: 6
Vierailija:
Sehän on valintakysymys tämä nukutusasiakin. Jos haluat pitää monen tunnin nukutussessiot siitä vaan aivan vapaasti! Minä anna hellyyttä, läheisyyttä jne lapsen ollessa hereillä ja olen ylpeä lapsestani mm koska hän osaa itsenäisesti nukahtaa.t: 6
Toki pirteä ja tyytyväinen äiti jaksaa paremmin lapsen kanssa, mutta toiset tuntuvat ajattelevan, että lapsen pitää olla mahdollisimman itsenäinen ja vaivaton ihan vastasyntyneestä saakka. Enkä tarkoita nyt pelkästään nukuttamista. Vauvahan kyllä lakkaa vaatimasta huomiota, kun sitä ei yksinkertaisesti anna. Se vaan ei mitenkään ole sen vauvan paras, pieni lapsi kun tarvitsee paljon läheisyyttä ja huomiota.
ÄIDIN olkapäälle. No joskus isän. En ole vielä jaksanut ruveta uusiin systeemeihin kun se käy niin helposti ja nopeasti, ikinä ei mene yli viittä minuuttia.
Samaa minäkin ihmettelen, kuin muutama muukin tähän ketjuun vastannut, siis että MIKSI pienen lapsen tulisi olla jo syntyessään kovin itsenäinen ja yksin viihtyvä??? Lapsi syntyy (suurimmassa osassa tapauksista) rakastettuna, odotettuna ja toivottuna, mutta siitä huolimatta jo sairaalassa pieni vastasyntynyt neuvotaan nukuttamaan omaan sänkyynsä :( Läheisyys on tärkein ravinto pienelle ihmistaimelle. Vauva-taapero-leikki-ikä menevät niin kovin nopeasti, joten en ymmärrä miksi joku kokee lapsen kantamisen niin raskaaksi :o
Olisitte nukutelleet meidän koliikkivauvoja " ilman mitään nukutussirkusta" :-/
kyllä nukutaan vallan mainiosti liinailusta ja siihen aiemmin nukuttamisesta huolimatta...tai sen ansiosta :)
olin ennen juuri teidän kaltaisenne itseriittoinen äiti, joka kuvitteli olevansa maailman paras kasvattaja, koska kaksi ensimmäistä lasta olivat niin helppoja. Ei, heitä ei tarvinnut nukutella, heidät " opetettiin" alusta asti nukahtamaan itsekseen jne.. Mutta tämä kolmas olikin vähän vaativampi... Ei tullut kuuloonkaan että hänet olisi vain jätetty nukahtamaan. Lapsi oli tikahtua itkuun, jos joutui olemaan hetkenkin yksin sängyssä. Niimpä nukutettiin syliin ja yöllä kyllä osasi nukahtaa itsekseen jos heräsi vuoden iästä lähtien, ainakin useimmiten. Että älkää viitsikö olla niin reteitä ja itseriittoisia, teillä on vain helpot lapset!
Jos et tee niinkuin minä, olet idiootti. Ei teille rakkaat pölkkypäät oo tullut mieleen että lapset on erilaisia??? Eri temperamentit ym. tekijät vaikuttavat ihan mielettömästi! Jos ette tekään tätä lasten vanhempina tajua, miten voitte vaatia yksilöllistä opetusta kouluissa tai hoitopaikoissakaan?? Kaikki vaan alusta asti samaan muottiin ja sassiin. Jos ei muottiin mahdu, niin potkitaan yhteisöstä ulos hop hop...
Vastaapa mulle miksi haluat nukuttaa kolmevuotiaan viereen? Ei ole enää normaalia. Taitaapa olla teidän perheessä vika äidissä eikä lapsessa eli olisiko sulla jonkunlainen läheisriippuvuus. Et anna/halua lapsesi oppivan tiettyjä asioita itsenäisesti koska äiti saa lohtua niistä?
Miten nukutusasia hoituu hoidossa, mummilassa jne???
Anna mä arvaan: sä olet lapsesi parhaaksi kotona kouluikään asti ellet pidempäänkin eikä lapsesi ole ollut koskaan sinusta erossa paria tuntia pidempään ja perhepäivähoitajaa saati päiväkotia et voi ajatellakaan vaikka joudutte senttiä venyttämään koska sehän on lapsen parhaaksi se!!??
6