Joulukuun tilanne näytti kamalalta, kunnes muistin että saan veronpalautusta 600 e.
Lapsetkin taitaa saada ihan kunnon lahjat jouluksi :)))
Kommentit (30)
oma taustani on se, että isäni menetti koko perheemme miljoonaomaisuuden osakkeiden arvonlaskuun (oli hajauttanut osakesalkkunsa) 90-luvun lamassa, siinä meni koko perheemme omaisuus. Päätin, että minusta ei koskaan, ikinä, milloinkaan tule osakesijoittajaa.
Osakkeiden osto on aina riskisijoittamista, johon on varaa vain niillä, jotka ovat siinä asiantuntijoita, ja vakavaraisia (lue rikkaita, joilla varaa menettää myös riskillä sijoittamiaan rahoja).
Tuloni vuodessa mieheni kanssa on vain 6bruttona 0.000 euroa, ja asumme kalliisti Helsingissä, meillä on kaksi pientä lasta ruokittavana, vaatetettavana tarhamaksuineen, joten siksipä en ala piensijoittajaksi, ja siksi säästän rahoistani osan sivuun joka jouluksi, jotta voimme ainakin kerran vuodessa tehdä jonkun kivan, rahaavievän ja haluamamme kodin hankinnan, ja saada säästöön joululahjarahat, ja tammikuun edulliset alennusmyyntiostokset (esim vaatetta).
Olisihan tuo ihanne ajatus että osaisi säästää mutta tällaisella köyhällä surkimuksella kun ei ole paljon mistä leikkaa. Jos jotain haluaa säästää niin pitäisi lopettaa meikkaaminen ja itsestä huolehtiminen, mutta tykkään että se tuo minulle enemmän mielihyvää kuin 30 €.n kuukausisäästöt.
Ei kaikkien tarvitse nähdä kuinka köyhiä me ollaan.
Jos koko vuoden oikein sinnittelisin ja säästäisin, voisi saada vuodessa ehkä juuri ja juuri 400 € säästöön ja se ei ole sen vaivan arvoista.
t. köyhä joka on jo leikannut kaikki menonsa minimiin ja kaikki menee silti kädestä suuhun.
Meidän perhe on maksanut näin 40 korvilla jo enemmän veroja kuin mitä meidän aikuisten ja lasten tähänastiseen koulutukseen, terveydenhoitoihin ja saamiimme tulonsiirtoihin on mennyt.
Tyhjästä aloitettiin, mutta asenne oli tosiaan vähän erilainen kuin ketjun ap:lla. Harmittaa, että yhdet maksaa veroja peffat ruvella ja toiset jättäytyvät ehdoin tahdoin ikuiseen köyhyysloukkuun, jossa tulotaso perustuu lähinnä tulonsiirtoihin.
Sinulle köyhyysloukku on sitä kun tienaa sen verran mitä kuluttaa. Kaikki maailman ihmiset ei voi olla rikkaita. Ja kaikki maailman ihmiset ei halua tehdä juuri niitä töitä joista rikastuu. Ja kaikille ihmisille (ota tukeva ote jostakin!!!!) raha ei merkitse menestystä ja onnea!
Minä teen sitä työtä jota rakastan, tienaan juuri sen mitä kulutan ja olen todella onnellinen näin. Ja yllättävät rahantulot käytetään juurikin perheen elämiseen, esimerkiksi jouluun!
Tuo on sitten ollut sinun ihan oma valintasi. Typeryyttä? Vaiko fiksua?
oma valinta ;D
Tai no, jos veronkierto on yksi keino muiden joukossa niin sitten.
Onha niitäkin, joiden mielestä veronmaksu on niin typerää, että syyllistyvät mielummin rikokseen kuin maksavat.
niin siis kukaan ei tiedä mikä päivä ne rahat tulee tiliille ???
Ei verottaja ole mikään raha-automaatit. Mene töihin jos haluat rahaa
törkeitä kommentteja joltakin. :D Olkaa onnellisia te, joilla ei tule koskaan tilannetta, että rahat olisivat niukilla.
Kiva ap, että veronpalautusten muistaminen pelasti päiväsi :)
törkeitä kommentteja joltakin. :D Olkaa onnellisia te, joilla ei tule koskaan tilannetta, että rahat olisivat niukilla.
Kiva ap, että veronpalautusten muistaminen pelasti päiväsi :)
Mutta se johtuu siitä, että asiaan on varauduttu! Saan myös n. 600e veronpalautusta eikä tulisi mieleenkään laittaa sitä kokonaan sileäksi. Säästöön/lainanlyhennykseen 300-400 euroa ja loput käyttöön. Jos helmikuussa tulee joku yllättävä meno, on mulla vararahastoa sen hoitamiseen!
En siis tarkoittanut ettei saisi tuhlata, mutta minusta on järjetöntä tuhlata koko summa johonkin jouluun!
T: tuo joka kirjoitti jossain alkupuolella es-kumppanistan
veronpalautuksen odottelu kuin kuuta nousevaa. Yli 2500 sekä miehelle että minulle tulee. Mennään sitten seksilomalle tekemään viides lapsi. ;)
veronpalautus 2011, niin jopa löytyy. Taidatte uusavuttomuudessanne olla niitä jatkuvasti persaukisia, joille lainanlyhennykset tulee yllättäen. Voin kertoa, että seuraava opintolainojen lyhennys on sitten kesäkuussa, että älkää marisko, kun juhannusrahat ottaakin pankki.
Hei kiitti sulle vauvapalstalainen tiedosta! =)) Minä luulin että seuraava erä on heti tammikuussa =)
Ne tulevat veronmaksajat makselee niitä sunkin eläkkeitä sitten tulevaisuudessa. SUa harmittais kuule vielä enemmän jos tienatut eläkkeet jäis saamatta kun ei olis maksajia.