Joulukuun tilanne näytti kamalalta, kunnes muistin että saan veronpalautusta 600 e.
Lapsetkin taitaa saada ihan kunnon lahjat jouluksi :)))
Kommentit (30)
Köyhällä ei ole maltttia vaurastua, koska se kestää sukupolven. Köyhä ei motivoi yrittämään tulevien sukupolvien eteen mitään, vaan itse on saatava kaikki nyt heti.
ja ihan hienosti on pärjätty tähän asti. Nyt tuli vanhojen opintolainojen lyhennys ja pari yllättävää yksityislääkärikäyntiä, jotka keikuttivat venettä.
veronpalautukset tulee niin tietää että saa kivan joulun, se on tärkeää. nämä muka-rikkaat täälä ihmettelee. mutta mulle on tulossa kiva joulu :)
tammikuu ja koko loppuelämä tulee näyttämään taloudellisesti kamalalta.
Onko pakko, siis ihan pakko, aina laittaa kaikki saman tien sileäksi. Olen huomannut, että itseään köyhiksi sanoville raha polttelee jollain kummallisella tavalla näpeissä. Että jos ei yhtäkkiä oltaisikaan ihan rahattomia, niin täytyy äkkiä huolehtia että kohta taas ollaan.
Onko kyseessä jonkinlainen perusturvaongelma tms. En käsitä tuollaista toimintalogiikkaa laisinkaan.
Mitäs jos ottaisit rahoista käyttöön 300 euroa ja laittaisit loput jemmaan sitä katastrofia varten kun veronpalautuksia ei olekaan tulossa?
Seurustelin jokunen vuosi miehen kanssa, joka eli ihan kädestä suuhun ja jos joskus sai vähän enemmän rahaa, osti heti koko rahalla jotain "turhaa": pleikkaripelejä, jonkun lisäosan autoon jne. Koskaan ei voitu käydä missään kun hänellä ei ollut ikinä rahaa. Mies on tosiaankin nyt ex ja sanoin suoraan, että tämä raha-asia oli yksi syy miksi halusin erota.
Eikä yksityistä lääkäriä ole pakko käyttää.
Olen tosi tyytyväinen, että miinuksille ei menty.
Antaa ap:n iloita veronpalautuksista ja järjestää niillä hieno joulu koko perheelle.
tietoisesti maksan hieman liikaa veroja joka vuosi, ja sitten saan jouluksi muhevan summan rahaa (esim. kaksi-kolmetuhatta euroa), jotka käytän johonkin isompaan hankintaan jouluksi (esim. uusi, laadukas sohva jouluksi kotiin, tai keittiön vitriinikaappijne ) sekä joululahjoihin, osa jouluruokiin, ja tammikuun alennusmyynteihin. Eli tämä on minulle toimiva säästökeino, kun en voi siirtää miltään tililtä niitä rahoja (haukkukaa vain, mutta minulle toimiva säästösysteemi ja palkitseva!)
tietoisesti maksan hieman liikaa veroja joka vuosi, ja sitten saan jouluksi muhevan summan rahaa (esim. kaksi-kolmetuhatta euroa), jotka käytän johonkin isompaan hankintaan jouluksi (esim. uusi, laadukas sohva jouluksi kotiin, tai keittiön vitriinikaappijne ) sekä joululahjoihin, osa jouluruokiin, ja tammikuun alennusmyynteihin. Eli tämä on minulle toimiva säästökeino, kun en voi siirtää miltään tililtä niitä rahoja (haukkukaa vain, mutta minulle toimiva säästösysteemi ja palkitseva!)
ja jeesustelijat tukkikoot läpensä!!
veronpalautus 2011, niin jopa löytyy.
Taidatte uusavuttomuudessanne olla niitä jatkuvasti persaukisia, joille lainanlyhennykset tulee yllättäen. Voin kertoa, että seuraava opintolainojen lyhennys on sitten kesäkuussa, että älkää marisko, kun juhannusrahat ottaakin pankki.
Meidän perhe on maksanut näin 40 korvilla jo enemmän veroja kuin mitä meidän aikuisten ja lasten tähänastiseen koulutukseen, terveydenhoitoihin ja saamiimme tulonsiirtoihin on mennyt.
Tyhjästä aloitettiin, mutta asenne oli tosiaan vähän erilainen kuin ketjun ap:lla. Harmittaa, että yhdet maksaa veroja peffat ruvella ja toiset jättäytyvät ehdoin tahdoin ikuiseen köyhyysloukkuun, jossa tulotaso perustuu lähinnä tulonsiirtoihin.
Meidän perhe on maksanut näin 40 korvilla jo enemmän veroja kuin mitä meidän aikuisten ja lasten tähänastiseen koulutukseen, terveydenhoitoihin ja saamiimme tulonsiirtoihin on mennyt. Tyhjästä aloitettiin, mutta asenne oli tosiaan vähän erilainen kuin ketjun ap:lla. Harmittaa, että yhdet maksaa veroja peffat ruvella ja toiset jättäytyvät ehdoin tahdoin ikuiseen köyhyysloukkuun, jossa tulotaso perustuu lähinnä tulonsiirtoihin.
Meidän perhe on maksanut näin 40 korvilla jo enemmän veroja kuin mitä meidän aikuisten ja lasten tähänastiseen koulutukseen, terveydenhoitoihin ja saamiimme tulonsiirtoihin on mennyt.
Tyhjästä aloitettiin, mutta asenne oli tosiaan vähän erilainen kuin ketjun ap:lla. Harmittaa, että yhdet maksaa veroja peffat ruvella ja toiset jättäytyvät ehdoin tahdoin ikuiseen köyhyysloukkuun, jossa tulotaso perustuu lähinnä tulonsiirtoihin.
Ap on äitiyslomalla. Onko se nyt sitten ikuinen köyhyysloukku? Vai onko tietty tulotaso, jonka ylitettyään saa jäädä vauvan kanssa kotiin?
Elämä mitä urpoja koko palsta täynnä.
Toinen juttu on se, mikä olisi järjevää. Nyt olisi esim. järjevää käyttää nuo rahat ostamalla osakkeita, kun kurssit ovat historiallisen alhaalla. Minä olen samalla säästösysteemillä ostanut vuosittain noin 15 vuoden ajan erän jonkun vakavaraisen yhtiön osakkeita.
Kun olen systemaatiisesti valkannut hyviä osingonmaksajia, tänä vuossa saan osinkoja tuon 2-3000 euroa veronpalautusten lisäksi. Sohvee ei ole vaihdettu tänä aikana kertaakaan, perintösohvamme on tosin verhoilutettu kerran.
tietoisesti maksan hieman liikaa veroja joka vuosi, ja sitten saan jouluksi muhevan summan rahaa (esim. kaksi-kolmetuhatta euroa), jotka käytän johonkin isompaan hankintaan jouluksi (esim. uusi, laadukas sohva jouluksi kotiin, tai keittiön vitriinikaappijne ) sekä joululahjoihin, osa jouluruokiin, ja tammikuun alennusmyynteihin.
että järkevämpää olisi pitää veroprosentti tasaisena (tai miksei niinkin että vähän joutuisi palauttamaan) ja sijoittaa ne ylimääräiset rahat (tosin nyt on korot huonoja vähän joka paikassa).
Te veronpalautusten ihannoijat "lainaatte" valtiolle rahaa melkein ilmaiseksi.
mutta ap:na miettisin asiaa huolellisesti ja avoimin mielin. Ihan hyviä pointteja tässä on nostettu esiin. Joskus totuus vaan satuttaa, sille ei voi mitään.
normalisoituu. Tässä nyt vaan äitiyslomalla ollessa pääsi menemään tiukemmalle ja tuli vielä kruunuksi yllättäviä menoja. Kyllä minä olen ihan ns. kunnon veronmaksaja ollut ja tulen olemaan. Että peace vaan kaikille!
Meidän perhe on maksanut näin 40 korvilla jo enemmän veroja kuin mitä meidän aikuisten ja lasten tähänastiseen koulutukseen, terveydenhoitoihin ja saamiimme tulonsiirtoihin on mennyt. Tyhjästä aloitettiin, mutta asenne oli tosiaan vähän erilainen kuin ketjun ap:lla. Harmittaa, että yhdet maksaa veroja peffat ruvella ja toiset jättäytyvät ehdoin tahdoin ikuiseen köyhyysloukkuun, jossa tulotaso perustuu lähinnä tulonsiirtoihin.
Ap on äitiyslomalla. Onko se nyt sitten ikuinen köyhyysloukku? Vai onko tietty tulotaso, jonka ylitettyään saa jäädä vauvan kanssa kotiin? Elämä mitä urpoja koko palsta täynnä.
tammikuu ja koko loppuelämä tulee näyttämään taloudellisesti kamalalta.
Onko pakko, siis ihan pakko, aina laittaa kaikki saman tien sileäksi. Olen huomannut, että itseään köyhiksi sanoville raha polttelee jollain kummallisella tavalla näpeissä. Että jos ei yhtäkkiä oltaisikaan ihan rahattomia, niin täytyy äkkiä huolehtia että kohta taas ollaan.
Onko kyseessä jonkinlainen perusturvaongelma tms. En käsitä tuollaista toimintalogiikkaa laisinkaan.