Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos pyhälisä poistuisi töistä?

Vierailija
07.09.2024 |

Kuvittele 2 kaupan työntekijää ja itsenäisyyspäivä osuisi vaikka keskiviikolle.

Toinen on kotona ja saa normaali 100% palkan.

Toinen on töissä, ilman pyhälisää (jota koitetaan poistaa) ja saa normi palkkaa eli 100% palkan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia tuleekin aina puhua pyhälisistä, eikä sunnuntailisistä.

Vierailija
2/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi varmaan poistaa kaikki palkalliset vapaapäivät, että tuohon aloituksen malliin tulisi jotain eroa, että oletko töissä vai et, eli kotona kaikki saisi aina pyhäpäivinä 0% palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan huutelevat näitä pyhälisiä pois, kun ne koskevat lähinnä matalapalkka-aloja.

Tässä voi tosiaan osua omaan nilkaan, kun ottavat sitten palkalliset vapaapäivät kaikilta pois.

Vierailija
4/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi varmaan poistaa kaikki palkalliset vapaapäivät, että tuohon aloituksen malliin tulisi jotain eroa, että oletko töissä vai et, eli kotona kaikki saisi aina pyhäpäivinä 0% palkkaa.

Näin se ympyrä sulkeutuu, eli töissäkin tullaan siihen, että kotiin jäämällä saa saman, nythän tämä sama toteutuu monen töissä käyvän ja työttömän välillä, ilmeisesti mallia ollaan laajentamassa.

5/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan matalapalkka-aloilla iso osa palkasta on noita ilta- ja pyhälisiä. Monet tekee noita vuoroja mielellään, kun niistä saa parempaa palkkaa. Jos sitä kannustinta ei ole, voi olla vaikea löytää noihin työvuoroihin ketään. Tottakai perheelliset on jouluna mieluummin kotona. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo syysloma palkatan, samoin 2 viikkoa jouluna ja noin 3 viikkoa palkatonta tulee kesällä kun loma kattaa vain 4 viikkoa, hiihtolomasta saa toki palkan, että tuosta kun ottaa vielä palkan pois pyhäpäivltä niin työttömänä tienaisi varmaan noin 3 kertaa enemmän

t koulun vahtimestari

Vierailija
7/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kannustimen puuttuessa lakkaisin nappailemasta viikonloppuvuoroja. Mulle henkkoht on aivan sama, saavatko potilaat ruokansa vai eivät.

Vierailija
8/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n mukaan kotonaoleskelija saisi palkan? Vai onko hän saikulla?

Muutenhan kaupan alalla on vain vapaapäivä eikä siitä makseta palkkaa.

Vierailija
9/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää keikkailevana eläkeläisenä lähtisi pyhäpäivinä töihin. 

Vierailija
10/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta omaan elämään, olen töissä ma-pe enkä lainkaan juhlapyhinä. Minua ei haittaa vaikka kaupat ja muut palvelut olisivat kiinni sunnuntaisin ja pyhäpäivinä.

Vierailija
11/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se ympyrä sulkeutuu, eli töissäkin tullaan siihen, että kotiin jäämällä saa saman, nythän tämä sama toteutuu monen töissä käyvän ja työttömän välillä, ilmeisesti mallia ollaan laajentamassa.

Kotona on tähän asti saanut paremman tulotason kuin matalapalkkatöissä,muutosta tosiaan tarvitaan.

Vierailija
12/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta omaan elämään, olen töissä ma-pe enkä lainkaan juhlapyhinä. Minua ei haittaa vaikka kaupat ja muut palvelut olisivat kiinni sunnuntaisin ja pyhäpäivinä.

Palattaisiin vain taaksepäin,näinhän se aiemmin oli,nykyisin esim Saksassa on sunnuntaisin kaupat pääosin suljettu.

Vierailija
13/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää keikkailevana eläkeläisenä lähtisi pyhäpäivinä töihin. 

Jonkun verran vajausta tulee kun aivan varmasti sairaus poissaolot lisääntyy.

Vierailija
14/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthan huutelevat näitä pyhälisiä pois, kun ne koskevat lähinnä matalapalkka-aloja.

Tässä voi tosiaan osua omaan nilkaan, kun ottavat sitten palkalliset vapaapäivät kaikilta pois.

Työskentelen alalla, jossa ei tehdä töitä pyhinä tai viikonloppuina. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, etteivät tuntipalkkaiset saa koskaan mitään korvauksia,  kun pyhä osuu arkipäivälle. Ei siis edes normaalia palkkaa. 

Vierailija
15/15 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon Suomimeininkiä kun asiasta edes puhutaan! Keskieuroopassa, esim.Saksassa on huomattavasti enemmän palkallisia vapaapäiviä, työntekijöiden oikeudet/ansiotaso muutenkin paremmat.

Siitä syystä esim. Nokia aloitti kaikista Euroopan maista juuri Suomesta irtisanomiset : muualla Nokian Euroopan tehtailla paikallinen lainsäädäntö esti irtisanomiset.

Suomessa irtisanominen ja työehtojen polkeminen on helpompaa kuin muualla EU:ssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän