Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun karppaus on tapetilla: kuinka moni teistä karppaajista juoksee 20 kilsan juoksulenkkejä?

Vierailija
29.11.2011 |

Tai harrastaa jotain muuta pitkäkestoista liikuntaa. Ja tähän ei nyt lasketa koirankusetusta toppavaatteissa. Tarkoitan sellaista liikuntaa, jossa syke nousee, tulee hiki ja hengästyttää. Ja siis useita kertoja viikossa.

En nimittäin ole koskaan tavannut liikunnallista karppaajaa, ne on kaikki järjestäen joko sohvaperunoita tai kehonrakentajia, joiden aerobinen kunto on surkea.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään tarvetta karpata, jos harrastaa kunnon kunnon liikuntaa säännöllisesti? Paino pysyy kurissa muutenkin...

Vierailija
22/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään tarvetta karpata, jos harrastaa kunnon kunnon liikuntaa säännöllisesti? Paino pysyy kurissa muutenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juokse. Tosin käyn 2-3 kertaa viikossa uimassa kilometrin, viikossa siis 2-3km.

Välipäivinä poljen kuntopyörää 30minuuttia kerrallaan.

Lisäksi nyt olen aloittanut lihastreenin, teen vatsoja, selkää ja kyykkyjä joka ilta sen sohvan vieressä missä karppaamaton sohvaperunaukkoni makaa ja katsoo telkkaria.

Vierailija
24/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö saa energiaa kyllä siitä rasvastakin :) (sekä tarvittaessa tuottaa itse hiilihydratit). Tätyy vain huolehtia että sitä saa tarpeeksi.

Toisaalta jokaisen elimistö on omanlaisensa, aina kannattaa luottaa omaan oloon, jos tuntuu että tarvii niitä hiilareita niin sitten tarvii, ei kai se sen kummempaa ole.

Miksi tästä jaksetaan jauhaa? Ei kovin moni vähärasvaisella oleva tuttuni liiku juuri ollenkaan, joten turhaa johtopäätöksien tekoa sen perusteella miten yksittäiset ihmiset toimivat. Ainoa mistä niitä johtopäätöksiä kannattaa tehdä tämän asian suhteen, on ihmisbiologia. Jonka kertausta kyllä muutamille suosittelisin :/

Vierailija
25/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysmaratoninkin olen juossut :) Tosin sillä viikolla söin normaalin ruokavalion lisäksi lakritsaa ja ruisleipää.

Mutta joo, olen karpannut 4 vuotta ja yhtä kauan juossut. Yksi puolikas kesässä plus tuo yksi maraton. En tietty joka päivä vedä 20km lenkkejä :D Vuodenajasta riippuen juoksen, kesällä 5 kertaa viikossa, talvella harvemmin. Lisäksi pyöräilen 7km työmatkan, eli 14km päivittäin.

Väittäisin, että mulla on hyvä aerobinen kunto ;) Rasvaprosentti oli 1,5v. sitten 14.

Vierailija
26/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myytti, että karppaaja ei muka jaksaisi liikkua, joka juontanee siitä, että vähähiilariseen dieettiin kestää aika kauan sopeutua, ennen kuin se väsymys lakkaa.

Se ei kuitenkaan taida olla myytti, että karppaaminen ei ole jokaiseen urheilulajiin optimaalisin ruokavalio, vaan että parempaan tulokseen voi päästä hiilareilla. Tällä oli jotain tekemistä sen suhteen, kuinka nopeasti rasvaa muutetaan elimistössä lihasten käyttöön sopivaksi polttoaineeksi.

Yksilöerot ja liikuntahistoria noissa suorituksissa kuitenkin painaa paljon enemmän kuin dieetti, ellei sitten ensimmäistä päivää ikinä ole ketoosissa juuri tiukkaan VHH:n siirtyneenä.

Vierailija
27/27 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksee maratoneja ja toinen extreme juoksuja (esim 48h). Ihan hyvin jaksavat ilman valkoista jauhoa, sokeria ja perunaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän