Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v lapsi nyhjää kaiket päivät sisällä tekemättä mitään!

Vierailija
29.11.2011 |

Mun avopuolison kohta 6v lapsi, ei osaa tehdä yhtään mitään, maleksii vaan siellä missä minä. Kehotan keksimään jotain leikkejä tai tekemistä mutta emmää ny viiti. Mun lapset tulee koulusta ja alkaa touhuta jotain juttuu mut tää 6v jatkaa maleksimistaan iltaan asti. Uloskaan ei halua mennä muuta ku pakotettuna ja sitten tulee hetken päästä kuitenkin sisälle. Kaipaa selvästi ikäistään leikkiseuraa, mutta mistä sitä löytää? Eskariin menee vasta syksyllä. Naapureista ei löydy oikein kavereita. No yks poika on mut se aina alkaa lyödä ja piestä tätä meijän tyttöö jossain vaiheessa eikä tyttö enää halua leikkiä sen kanssa. Asutaan korvessa eikä täällä ole mitään kerhoja tai muutakaan toimintaa. Kunnan päivähoidosta vastaavat eivät tykkää jos tyttö laitettaisiin hoitoon edes parina pvänä viikossa koska minä olen kotona. Mun seura ei ole riittävää tälle lapselle enkä jaksa enää katella tuota maleksimista päivästä toiseen enkä kyllä ala enää viihdyttämäänkään tuon ikäistä lasta aamusta iltaan kuin pikkuvauvaa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tyttö tosiaan tuntee turvattomuutta ja siksi vain notkuu. Auttaisiko isompi annos fyysistä läheisyyttä, esim. sylittely, hassuttelu, kampausleikit ja leikkipaini? Se ei edes maksa mitään, mutta on lapselle selkeä viesti läheisyydestä.

Ihan selvästi lapsi on poikkeuksellisen aloitekyvytön, eikä tilanne muutu pelkästään sillä että sinä yrität leikittää kaikilla mahdollisilla tavoilla. Turvattomuus lienee tytön todellinen ongelma, ja sen taltuttamisessa perheneuvola, juttelu ja turvallinen läheisyys auttavat. Ikävää, ettei tytön äiti ilmeisesti ole tässä suureksi avuksi, mutta hienoa, että sinä äitipuoli aikuisen ihmisen tavoin otat vastuuta ja yrität auttaa.

Vierailija
62/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri syrjäytymisen takia lapsesi tarvitsee ikätovereita, ei aikuista leikkikaveria.

Nyt vaan haette sen hakukaavakkeen päiväkodista ja täytätte sen ja palutatte.

Siihen ei tarvita minkäänlaista keskustelua.

Miksi keskustelet asiasta, kun se nyt on vaan kertoo sun yksinkertaisuudesta.

Henkilökunta ei voi sanoa mielipidettään, jos sitä heiltä ei kysytä.

Haet yksin kaavakkeen ja palutat yksin kaavakkeen ja jos kysyvät jotain, niin sanot hups mulla nyt kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. on todella tärkeää saada ikäistään seuraa.

Tiedän mistä puhun, kun omat poikani ovat 7v. ja 10v.

Vierailija
64/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais aktivoitua lasta?? Tulee mieleen ettei juurikaan ole aktiivisesti oltu ikuna lapsen kanssa. Lasta täytyy opetta ja innostaa!!

Vierailija
65/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin lapsen päiväkotiin 3 päivänä viikossa, jotta tämä saisi ikäisiään kavereita ja oppisi leikkimään muiden lasten kanssa. Olet selvästikin yrittänyt olla lapsen kanssa parhaasi mukaan, mutta eihän aikuisenkaan velvollisuus ole koko ajan vain viihdyttää 6-vuotiasta lasta. Lapset ja perheet ovat erilaisia, ja jos perheessä ei ole muita pieniöä lapsia, niin 6-vuotiaan on välillä leikittävä myös itsekseen.

Voisitte ehkä tehdä ensi alkuun sen jonkun mainitseman viikko-ohjelman tyyliin "maanantaisin käydään kirjastossa, tiistaisin leivotaan, keskiviikkoisin pelataan tunti yhdessä lautapelejä", torstaina käydään pitkällä kävelyllä jne."

Sitten kun saatte päivähoitopaikan se 2-3 pv/viikko, niin kannustatte lasta parhaanne mukaan menemään mukaan leikkeihin ja hankkimaan kavereita.

Vierailija
66/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi millään käsittää miksi perheet asuu jossain keskellä ei mitään?? Ja vielä niin, että toisella vanhemmalla ei ole päivisin käytettävissä autoa? Bussit kulkee miten kulkee, jos kulkee.. Mä tulisin hulluksi tollasessa paikassa!

Mitä ne vanhemmat lapset tekee? Ap sanoi että heillä on kavereita. Miten ne pääsee kavereiden luo?

Vierailija
67/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskariin mennään sinä vuonna kun täyttää 6v. miksi lapsi ei siis ole eskarissa?

laittakaa ihmeessä sinne päivähoitoon.

Vierailija
68/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskariin mennään sinä vuonna kun täyttää 6v. miksi lapsi ei siis ole eskarissa? laittakaa ihmeessä sinne päivähoitoon.

Ap kertoi, että lapsi on KOHTA 6v. Jos se "kohta" on tammikuun puolella.

Vierailija
69/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan voi palkata lapselle välillä vaikka reippaan lastenvahdin, joka sitten vie lasta esim. luistelemaan. Lastenvahtejahan voi palkata helposti nykyään vaikka MLL:stä tai esim. www.tendea.fi. Onhan noita ja joku nuori varmasti tulisi mielellään välillä lapsesi kanssa puuhailemaan.

Vierailija
70/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jos vielä luet näitä viestejä, niin minusta sinä olet toiminut ihan fiksusti. Ei tässä maassa moni vaivautuisi kantamaan tuollaista huolta lapsipuolesta vaan olisi kammettu tämä 7-17 päiviksi päiväkotiin, kun isä on kerta töissä.

Sitä vaan ihmettelen, että oletko nyt hakenut töitä ja miten aiot työmatkat hoitaa, kun toista autoa ei ole ja bussit kulkevat huonosti? Vai ajattelitko, että palkka on niin hyvä, että sitten todella kannattaa hankkia toinenkin auto kaikkine kuluineen? Miten ne menemiset sujuvat omilta lapsiltasi, kun sinä ja tytärpuoli ette pääse mihinkään? Eikö siis olisi mitään mahdollisuuksia päästä johonkin kerhoon edes kerran tai kaksi viikossa? Vaikka se sitten maksaisikin. Lapset ovat erilaisia, ja esim. esikoiseni on parhaiten aina viihtynyt kotona, eikä srk:n kerhossa ollut toisista lapsista kiinnostunutkaan. Eskarissa oppi toisten kanssa leikkimään, mutta vielä alakoululaisenakin viihtyy vapaa-ajan perheen parissa, vaikka koulussa siis kavereita onkin. Eli välttämättä ei mennä rytinällä metsään, jos ikäistään seuraa ei aina ole saatavilla, mutta kyllä pari kertaa viikossa olisi hyvä saada vähän "siedätystä" ihan eskariakin ajatellen.

Mikä on isän rooli lapsen elämässä? Kai isäkin nyt sentään joskus ajattelee lapsen asioita, mitä mieltä hän on? Ja toisekseen mietin, miten usein lapsi tapaa äitiään? Olen itse äitipuoli tytölle, jonka oma äiti on todellakin hylännyt, ei halua ikinä nähdä. Äidillä on mielenterveysongelmia ja se selittää monta asiaa, mutta ihan varmasti tyttö tulee kamppailemaan vielä monet kerrat äidittömyyden kanssa. Ajattelin, että teillä lapsi on kokenut aikamoisia muutoksia. Ero niistä ajoista kun eli ydinperheessä nykyiseen tilanteeseen on huikea. Voisi varmasti oireilla muullakin kuin sillä, ettei keksi tekemistä! Mutta sinänsä leikkimättömyys lapsella on aina vähän huolestuttavaa, eli jos tilanne ei muutu, voisi ihan tuonkin "oireen" perusteella ottaa yhteyttä perheneuvolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme