Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v lapsi nyhjää kaiket päivät sisällä tekemättä mitään!

Vierailija
29.11.2011 |

Mun avopuolison kohta 6v lapsi, ei osaa tehdä yhtään mitään, maleksii vaan siellä missä minä. Kehotan keksimään jotain leikkejä tai tekemistä mutta emmää ny viiti. Mun lapset tulee koulusta ja alkaa touhuta jotain juttuu mut tää 6v jatkaa maleksimistaan iltaan asti. Uloskaan ei halua mennä muuta ku pakotettuna ja sitten tulee hetken päästä kuitenkin sisälle. Kaipaa selvästi ikäistään leikkiseuraa, mutta mistä sitä löytää? Eskariin menee vasta syksyllä. Naapureista ei löydy oikein kavereita. No yks poika on mut se aina alkaa lyödä ja piestä tätä meijän tyttöö jossain vaiheessa eikä tyttö enää halua leikkiä sen kanssa. Asutaan korvessa eikä täällä ole mitään kerhoja tai muutakaan toimintaa. Kunnan päivähoidosta vastaavat eivät tykkää jos tyttö laitettaisiin hoitoon edes parina pvänä viikossa koska minä olen kotona. Mun seura ei ole riittävää tälle lapselle enkä jaksa enää katella tuota maleksimista päivästä toiseen enkä kyllä ala enää viihdyttämäänkään tuon ikäistä lasta aamusta iltaan kuin pikkuvauvaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirtely, askartelu, lukeminen ei kelpaa, ei kiinnosta. Ollaan ommeltuKIN peräti, ei se yhdessä tekeminen siis pelkkään kävelyyn ole jäänyt. Tämä korpi missä asutaan sattuu siis olemaan sellanen pikkunen paikkakunta missä ei tapahdu mitään, ei järjestetä mitään, kunnalla ei ole rahaa mihinkään. Yhteisiä lapsia ei mulla ja avopuolisolla ole eikä tule. Lapsi on kohta 6v minkä taisin jo mainita, niin siksi ei ole eskarissa vielä vaan vasta ensi syksynä sinne menee.

ap

Vierailija
22/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet, etkä todellakaan käsitä miksi??? Hakee sun seuraa, hyväksyntää ja rakkautta. Sääli vain että olet noin etäinen ja kylmä.

Kyllä minä sen ymmärrän mitä hän minusta haluaa ja minä parhaani mukaan sitä hänelle tarjoan! En vaan voi sille mitään etten tunne häntä kohtaan samoin kun omia lapsiani kohtaan mutta parhaani teen ettei hänen sitä tarvi tietää. Tunnen siitä huonommuutta etten kykene parempaan. Lapsi on asunut meillä keväästä. En ehdi enkä voi koko päivää touhuta tytön kanssa.

Pelien pelaamista on rajoitettu, kun pelin vinkuminen alkoi heti aamusta. Nyt pelipäivä kerran tai kaksi viikossa, jolloin saa pelata tunnin tai kaks.

ap

Pelejä on myös lautaversioina ;) Mutta ainiin, siinähän joutuu itsekin osallistumaan.

Kerro, mitä sun päiväohjelmaan kuuluu!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirtely, askartelu, lukeminen ei kelpaa, ei kiinnosta. Ollaan ommeltuKIN peräti, ei se yhdessä tekeminen siis pelkkään kävelyyn ole jäänyt. Tämä korpi missä asutaan sattuu siis olemaan sellanen pikkunen paikkakunta missä ei tapahdu mitään, ei järjestetä mitään, kunnalla ei ole rahaa mihinkään. Yhteisiä lapsia ei mulla ja avopuolisolla ole eikä tule. Lapsi on kohta 6v minkä taisin jo mainita, niin siksi ei ole eskarissa vielä vaan vasta ensi syksynä sinne menee.

ap

Onko vanhempien ero tuore? Oletko koskaan ajatellut, että jo muutto teidän perheeseen voi olla taustalla, lapsi ei koe paikkaa kodikseen, on lykätty uppo-outojen mukuloiden keskelle uppo-oudon naisen vaivoiksi. Otappa järki käteen.

Vierailija
24/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kynä ja paperia käteen ja puolipakota hänet mukaan, tehkää yhdessä joulukuvia tai maalatkaa vesiväreillä tms. Kummallakin oma paperi. Lue hänelle ääneen jotain häntä kiinnostavaa kirjaa, naurakaa yhdessä (kirjan) hassuille jutuille jne.

Onko lapsella omaa huonetta? Omia leluja? Tunteeko hän kotinne kodikseen vai onko hän vierailija siellä?

piirtely, askartelu, lukeminen ei kelpaa, ei kiinnosta. Ollaan ommeltuKIN peräti, ei se yhdessä tekeminen siis pelkkään kävelyyn ole jäänyt. Tämä korpi missä asutaan sattuu siis olemaan sellanen pikkunen paikkakunta missä ei tapahdu mitään, ei järjestetä mitään, kunnalla ei ole rahaa mihinkään. Yhteisiä lapsia ei mulla ja avopuolisolla ole eikä tule. Lapsi on kohta 6v minkä taisin jo mainita, niin siksi ei ole eskarissa vielä vaan vasta ensi syksynä sinne menee. ap

Vierailija
25/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö, että olet ollut työttömänä keväästä asti ja omat lapsesi on jo koululaisia? Etkä työttömänä _jaksa_ käydä tytön kanssa koskaan missään? Uimassa, kirjastossa, puistossa, kaupungilla? Ettekö voi vaikka leipoa, laittaa ruokaa, piirrellä, lukea yhdessä? Mitä SINÄ teet päivisin nyt työttömänä ollessasi?

Kai mä nyt kävisin, uimassa, puistossa ja kaupungilola JOS TÄÄLLÄ OLISI SIIHEN MAHDOLLISUUS! Kirjastossa käydään säännöllisesti. Minä teen monenlaisia asioita työttömänä ollessani, pesen pyykkiä, imuroin, siivoan, laitan välipalaa, ruokaa, remontoin, tyttö pyörii ympärillä ja minä seurustelen hänen kanssaan paitsi pihahommia tehdessä kun mieluummin jää sisälle nyhjöttämään. Syy on minussa. En saa lasta kiinnostumaan mistään. Ehkä hän sitten vaistoaa jotain negatiivista minusta, en tiedä. Hän on kertonut miten tärkeä minä olen hänelle ja minä olen kertonut saman hänelle. Hän on asunut meillä viime keväästä. Ollaan tässä reilu puoli vuotta opeteltu eloa yhdessä. En vaan tajua miksi hän tahtoo vaan nyhjätä jaloissa, minä itsekin olin tuon ikäisenä aamusta iltaan pihalla joko yksin tai kaverien kanssa. No, mun syy :( pitää varmaan erota.

ap

Vierailija
26/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa kaverieta! Musiikkia voisi harrastaa tai liikuntakerhoa tai ihan vaan srk.n kerhoa. Aktivoi lasta!!

Vierailija
27/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö, että olet ollut työttömänä keväästä asti ja omat lapsesi on jo koululaisia? Etkä työttömänä _jaksa_ käydä tytön kanssa koskaan missään? Uimassa, kirjastossa, puistossa, kaupungilla? Ettekö voi vaikka leipoa, laittaa ruokaa, piirrellä, lukea yhdessä? Mitä SINÄ teet päivisin nyt työttömänä ollessasi?

Kai mä nyt kävisin, uimassa, puistossa ja kaupungilola JOS TÄÄLLÄ OLISI SIIHEN MAHDOLLISUUS! Kirjastossa käydään säännöllisesti. Minä teen monenlaisia asioita työttömänä ollessani, pesen pyykkiä, imuroin, siivoan, laitan välipalaa, ruokaa, remontoin, tyttö pyörii ympärillä ja minä seurustelen hänen kanssaan paitsi pihahommia tehdessä kun mieluummin jää sisälle nyhjöttämään. Syy on minussa. En saa lasta kiinnostumaan mistään. Ehkä hän sitten vaistoaa jotain negatiivista minusta, en tiedä. Hän on kertonut miten tärkeä minä olen hänelle ja minä olen kertonut saman hänelle. Hän on asunut meillä viime keväästä. Ollaan tässä reilu puoli vuotta opeteltu eloa yhdessä. En vaan tajua miksi hän tahtoo vaan nyhjätä jaloissa, minä itsekin olin tuon ikäisenä aamusta iltaan pihalla joko yksin tai kaverien kanssa. No, mun syy :( pitää varmaan erota.

ap

Sulla kyllä on oudot käsitykset... Siätpaitsi, kukana ei tee kotitöitä 24h ja tämänkin ajan mitä tänne valitat, voisit käyttää fiksummin.

Vierailija
28/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkimään kauemmaksikin, vaikka autolla tai bussilla. hoh-hoijakkaa.

Sieltä saa kaverieta! Musiikkia voisi harrastaa tai liikuntakerhoa tai ihan vaan srk.n kerhoa. Aktivoi lasta!!

Vierailija
29/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, ei kulje bussia? Ja lähimmät aktiviteetit on jossain ihan mahdottoman kaukana?

Vierailija
30/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi roikkuu koko ajan kiinni sinussa.

Olisiko syytä käyttää lapsi neuvolassa, jos vaikka tarvitsee keskusteluapua. Aika iso elämänmuutos lapselle muuttaa isän ja äitipuolen luokse.

Kai mä nyt kävisin, uimassa, puistossa ja kaupungilola JOS TÄÄLLÄ OLISI SIIHEN MAHDOLLISUUS! Kirjastossa käydään säännöllisesti. Minä teen monenlaisia asioita työttömänä ollessani, pesen pyykkiä, imuroin, siivoan, laitan välipalaa, ruokaa, remontoin, tyttö pyörii ympärillä ja minä seurustelen hänen kanssaan paitsi pihahommia tehdessä kun mieluummin jää sisälle nyhjöttämään. Syy on minussa. En saa lasta kiinnostumaan mistään. Ehkä hän sitten vaistoaa jotain negatiivista minusta, en tiedä. Hän on kertonut miten tärkeä minä olen hänelle ja minä olen kertonut saman hänelle. Hän on asunut meillä viime keväästä. Ollaan tässä reilu puoli vuotta opeteltu eloa yhdessä. En vaan tajua miksi hän tahtoo vaan nyhjätä jaloissa, minä itsekin olin tuon ikäisenä aamusta iltaan pihalla joko yksin tai kaverien kanssa. No, mun syy :( pitää varmaan erota. ap

Vierailija
31/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omia leluja. Hänen vamhemmat erosivat lapsen ollessa parivuotias. Olen ollut isänsä kanssa yhdessä kolme vuotta, joista yhdessä asuttu kaksi. Keväällä lapsi tuli meille asumaan kun äitinsä päätti että niin on parempi ja me hänet tervetulleeksi toivotettiin. Tyttö, on aina iloinen, ns. helppo lapsi josta on helppo pitää. Onko kunnalla velvollisuus järjestää hoitopaikka edes parina päivänä viikossa vaikka toinen vanhempi on kotona? Tämä kunta on todella sellanen että leikkikavereita löytyy vain hoidosta jos sellasia ei ole naapurustoon siunaantunut. Nyt tyttö on pihalla kun sen sinne pakotin ja näyttää leikkivän sovussa naapurin pojan kanssa. Siis tää poika ei oo mikään hakkaaja, mutta liian usein ajautuvat riitoihin ja poika ei keksi muuta ratkasua ku lyöminen.

ap

Vierailija
32/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö, että olet ollut työttömänä keväästä asti ja omat lapsesi on jo koululaisia?

Etkä työttömänä _jaksa_ käydä tytön kanssa koskaan missään? Uimassa, kirjastossa, puistossa, kaupungilla? Ettekö voi vaikka leipoa, laittaa ruokaa, piirrellä, lukea yhdessä?

Mitä SINÄ teet päivisin nyt työttömänä ollessasi?

Askarrelkaa, menkää hyppimään kiville, leipokaa, tehkää ruokaa, JA PISTÄT SEN KERHOON TAI OSA-AIKAISEKSI PÄIVÄKOTIIN.

olet ap lurjus ja laiska ja tylsä ja mene töihin!

Ei 6-vuotias viihdytä itseään 8 h/vrk!

Vierailija
33/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi viihdyttäisi itseänsä kokopäiväisesti? Kyllä meillä nuo omatkin lapset pyörivät iahn jossian muualla kuin omissa huoneissaan. Minusta puhut muutenkin rumasti lapsesta, vaikka sinun pitäisi olla aikuinen. Enkä usko hetkeäkään ettäpäiväsi menevät kotitöitä raataen

Vierailija
34/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hänen isänsä, mitä mieltä asiasta? Tekeekö hän mitään tyttönsä kanssa? Miksi äiti luopui tytöstä?

Vierailija
35/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä valitti että tämänkin ajan kun tänne kirjoitan voisin käyttää fiksummin. Siksi tänne kirjoitan kun haluan tilanteeseen muutosta! Tuntuu toivottomalta kun ei saisi edes pyytää neuvoa. Osa teistä on antanut hyviä neuvoja ja vinkkejä, kiitos niistä. Meillä ei ole autoa käytössä päivisin kun mies käy sillä töissä. Esim. uimahalli löytyy parinkymmenen kilsan päästä, ei täällä ole oikein mitään tekemistä tän ikäselle ellei ole hoidossa tai hyvin verkostoitunut muuten. Enkä tiedä kehtaanko edes kertoa kun tulee varmaan valitusta, mutta rahaa ei ole liikaa, ei ole vara paljon busseilla matkustella ja muutenkin busseja kulkee vähän ja aikataulut on todella surkeet.

ap

Vierailija
36/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin, jos te niin haluatte. Etkö tiedä, että Suomessa on subjektiivinen päiväkotioikeus KAIKILLA päiväkoti-ikäisillä lapsilla. Ei mitään väliä, ovatko vanhemmat töissä vai ei.

Vierailija
37/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää nyt vaan muka-välittää tytöstä ja teilaa kaikki ehdotukset. Ei voi olla mahdotonta käydä kerran-pari kuukaudessa uimahallissa, kirjastossa, piirrellä ja askarrella, pelailla lautapelejä, lukea, ottaa lapsi mukaan niihin siivous- ja ruuanlaittopuuhiin, ulkoilla yhdessä ja ANTAA OIKEASTI AIKAA jos oikeasti haluaa.

Mitä lapsen isä on tuumannut asiasta?

Vierailija
38/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttakaa sieltä ihmisten ilmoille.

Toiseksi: vie lapsi psykiatrille, saattaa olla masentunut.

Kolmanneksi: Kaikilla on oikeus kokopäiväpaikkaan päiväkodissa.

Vierailija
39/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti päätti että lapsen on parempi teillä.

Kysyikö kukaan lapselta mitään?

Älä liikaa luokittele lasta ns helpoksi. Ns helpotkin lapset vaativat huomiota.

ja omia leluja. Hänen vamhemmat erosivat lapsen ollessa parivuotias. Olen ollut isänsä kanssa yhdessä kolme vuotta, joista yhdessä asuttu kaksi. Keväällä lapsi tuli meille asumaan kun äitinsä päätti että niin on parempi ja me hänet tervetulleeksi toivotettiin. Tyttö, on aina iloinen, ns. helppo lapsi josta on helppo pitää. Onko kunnalla velvollisuus järjestää hoitopaikka edes parina päivänä viikossa vaikka toinen vanhempi on kotona? Tämä kunta on todella sellanen että leikkikavereita löytyy vain hoidosta jos sellasia ei ole naapurustoon siunaantunut. Nyt tyttö on pihalla kun sen sinne pakotin ja näyttää leikkivän sovussa naapurin pojan kanssa. Siis tää poika ei oo mikään hakkaaja, mutta liian usein ajautuvat riitoihin ja poika ei keksi muuta ratkasua ku lyöminen. ap

Vierailija
40/70 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota että viihdyttäisi itseä koko päivän. Mutta kun mikään ei kelpaa mitä tarjotaan tai ehdotetaan. Haluaa vain olla jaloissa koko ajan. En tee kotitöitä koko päivää, en ole niin sanonutkaan. Mahdotonta vissiin selittää tilannetta niin ettei joku ymmärrä jotain väärin tai saa väärää kuvaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän